Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Leuk verslag, klinkt gezellig!
Altijd fijn om een praatje te kunnen slaan aan de merch als het niet te druk is. Die kleinere bands appreciëren het toch altijd om te horen dat hun muziek gesmaakt wordt.![]()

...
Btw: de eerste échte test met mijn op maat gemaakte oordoppen was meer dan geslaagd! Duidelijk een verschil met de Alpines. Alleen had ik soms dat als ik breed glimlachtte het geluid er ineens wat doorkwam?Maar ik vermoed dat dat normaal is.
Kleppers?In dit genre is dat ook vaak de norm dan de uitzondering, zelfs de kleppers staan vaak heel open voor een praatje.
Ik kan dat oprecht waarderen, levert vaak leuke anekdotes op![]()
Kleppers?
Ik heb wel een idee wat je bedoelt, maar vraag het toch even voor de zekerheid.
Inderdaad, heb al gepraat met mannen van Earthless, Neurosis, Khruangbin, Yob,... op festivals. Allemaal heel chille gesprekken en je merkt het wel als je ze stoort.Gewoon artiesten die al jaren een gevestigde waarde zijn, lopen zelden naast hun schoenen en nemen tijd voor hun fans.
Heb je al gepraat met Carly Rae Jepsen?Inderdaad, heb al gepraat met mannen van Earthless, Neurosis, Khruangbin, Yob,... op festivals. Allemaal heel chille gesprekken en je merkt het wel als je ze stoort.

Neen, dat laat ik over aan @shiftykeHeb je al gepraat met Carly Rae Jepsen?![]()
Ik denk dat het nu wel een pak handiger is als je geen 1m60 bent zoals ik. :') Nu, ik denk er zeker positief op terug en wil het festival zeker niet afschrijven. Het feit dat het de eerste keer was en we alles moesten zoeken hielp natuurlijk ook al niet.@Fusetea jammer dat je een mindere ervaring hebt gehad met het festival. Ik heb Desertfest altijd een aangenaam weekend gevonden, eentje waar ik elk jaar naar uitkijk. Goeie muziek, goeie merch en relatief goed eten. Ik heb nooit problemen gehad met het volk daar, iedereen minding their own business, en niemand die het varken uithangt zoals op de gekende zomerfestivals. Hopelijk kom je nog eens terug tijdens een editie wanneer er meer te zien valt. En als je maar één dag gaat, zorg dat het niet meer vrijdag is. Want dan moet het voor iedereen nog wat op gang komen.

).Waarschijnlijk bedoelt hij dat het op de grote zomerfestivals allemaal nog 10x erger is qua drank en boers gedragIk denk dat het nu wel een pak handiger is als je geen 1m60 bent zoals ik. :') Nu, ik denk er zeker positief op terug en wil het festival zeker niet afschrijven. Het feit dat het de eerste keer was en we alles moesten zoeken hielp natuurlijk ook al niet.
Iedereen is idd met zichzelf bezig, maar dat is nog geen reden om mij bijna omver te lopen en/of (bewust) voor mij te gaan staan als boom van een vent.
Ik denk dat we de volgende keer best ook niet naar bands in kleine, drukke zaaltjes gaan zien, tenzij ik ze echt wil zien misschien.
Wat is jouw definitie van "het varken uithangen"?
We zagen er wel erg veel dronken mensen (er was ook meer alcohol dan frisdrank beschikbaar).
Als het later pas op gang komt, is het dan niet juist nog chaotischer?
(wat ik kan beamen)
Ik ga hem de volgende dagen nog meerdere keren tegen het lijf lopen.
Ik heb wel wat bandleden van Wolvennest gespot (gitarist, bassist). En 2 blondines als witches op het podium voor de rituals. Leuke afsluiter.Damn ik kom te weinig in dit topic en heb precies een verkeerd beeld van Roadburn op basis van deze namen want dit spreekt me heel erg aan.
Het is normaal een jaarlijkse traditie om 3 dagen Desertfest te doen, maar helaas zijn de omstandigheden thuis allesbehalve normaal. Mijn vrouw is erg ziek en voor lange periodes in het ziekenhuis. Omwille van infectiegevaar ben ik mij thuis met ons zoontje aan het isoleren zodat we haar steeds mogen bezoeken. Concerten bijwonen is dus uit den boze totdat haar behandeling afgelopen is.EDIT: ik vergat nog te vragen, ben jij dan dit jaar ook geweest?
Je bent er toch pal voor gaan staan, mag ik hopen? Dat vind ze leuk.Vrijdag:
Blackwater Holylight gaan checken, ondertussen ook @Fusetea tegengekomen en even kennis gemaakt. Ik kan bevestigen dat ze klein is
zeer goed optreden eigenlijk. Trage doom met vrouwelijke vocals, dat kan ik wel smaken.
Ik heb nog maar een keer geprobeerd ernaar te luisteren, maar van wat ik me herinner kan ik enkel concluderen dat het enorm overschatte band isDaarna een 15 minuutjes ofzo The Ocean gecheckt, maar dat was toch mijn ding niet precies.
Ik heb ze gecheckt toen ik ze op de affiche zag verschijnen. Op plaat vond ik het nogal saai, maar dacht wel dat het live wat anders kon zijn. Ik blijf ze toch in het oog houden.Dus dan maar besloten om Carlton Melton te gaan bezien, en dat is dan toch een goede keuze gebleken. Psychedelische jam sessies met veel gitaar solo's, zo hebben we het graag. Zeer leuke ontdekking dit.
Meh, ik zou naar Kid Congo zijn gegaan.De dag werd dan afgesloten met Truckfighters, altijd leuke stoner rock met een enorm energieke gitarist die heel het podium heen en weer zit te bouncen heel het optreden lang. Niet heel bijzonder maar wel altijd entertaining en goed gebracht.
Cool, blij dat er toch iemand mijn wens heeft mogen beleven.Zaterdag:
Butch Cassidy werd hier ook al getipt door @PBR Streetgang , en ook een andere maat van mij had het nog getipt. Dus ben ik daar naar gaan kijken, miljaar goede tip dat. Mokerslag van een optreden, zeker een groep om in de gaten te houden dit. Hopelijk gaan ze ooit eens meer muziek uitbrengen als dat ene nummer dat op spotify te vinden is.
Ik ken ze maar van een EP die ik goed vond.King Buffalo was een van de groepen waar ik het meeste naar uitkeek deze Desertfest, en ze hebben de verwachtingen toch wel waargemaakt voor mij. Heel goed optreden en het geluid was ook wel echt heel goed bij hun vond ik.
Noted.Daarna naar Dead Witches gegaan, electric wizard-achtige doom maar dan met vrouwelijke vocals.
Blij dat er op de juiste dingen gelet wordt. Al die commentaar op de muziek tegenwoordig, maar wat met die abs?Cult of Luna. Nu ik moet toegeven dat ik nooit echt de grootste fan ben geweest van Cult of Luna, maar ik wou het toch eens een kans geven. En ik ben toch blij dat ik dat gedaan heb, miljaar wat een optreden zeg. Zeer sterk. De armen van de frontman zagen er ook zeer sterk en gespierd uit btw. Mijn grootste kritiek blijft wel dat de stem redelijk monotoon en eentonig is, maar de rest van de show was zodanig sterk dat het me eigenlijk niet meer stoorde.
Inderdaad, elke keer al genoten van hun optredens. Terwijl ik ze op plaat echt niet speciaal vind.Zondag:
Monkey3 is ook zo een vaste waarde op Desertfest, ze stellen nooit teleur. Ook hier weer instrumentele spacy progressieve muziek, altijd goed. Misschien iets kalmere set deze keer, maar daarom niet slechter.
Misschien dit jaar eindelijk eens naar dat festival gaan...Jawadde.