Het einde van de wereld is nabij tophits

Een paar tracks, misschien niet direct apocalyptisch en elk op een andere manier.


Als er één track (die ik ken) wel dat gevoel heeft is dit het wel.


Minder 'plots' en eerder onvrede met de wereld, maar structuur van het song komt wel apocalyptisch over.


Meer met "drugs" te maken, maar de manier waarop komt apocalyptisch over

Ik kan me voorstellen dat er heel wat ambient of zelfs klassieke tracks zijn die dat gevoel ook hebben, of soundtracks (Requiem for a Dream bvb.)

Thousand eyes van fka twigs geeft mij ook dat gevoel maar ik ga het niet linken, want dat is te ver gezocht en meer "apokalyptisch" op een persoonlijk niveau en eerder een angstig liedje en ik ken weinig liedjes die de angst zo goed in zich hebben als die song. Lied is geschreven als reactie op paparazzi en roddelblaadjes, maar eigenlijk treft het hele sociale beoordeling, sociale angst en zelfs hikocultuur goed. Maar dat heeft al minder met einde v/d wereld, misschien wel einde v/d wereld op een persoonlijk niveau, net zoals de speed van vorige liedje dat ook is.
 
Laatst bewerkt:
(EDIT: oeps, De Bom was al gepost... natuurlijk. :unsure:)

Maar ook nummers uit totaal uiteenlopende genres:

Stone Garden - World Coming To An End (hard psychedelic)

Information Society - Ending World 1.1 (elektro/industrial)
 
Eigenlijk de intro van een album dat in zijn geheel prima binnen de premisse van deze thread past:

 
EDIT: ik zie nu pas "tophits" in de titel. :unsure: :unsure: :unsure:

Pentagram - Dying World

Niet zozeer over het einde van de wereld, wel gewoon over (de gedachte aan) het einde op zich:
Trouble - R.I.P. :love: (oorlog)

Pentagram - Death Row

Pentagram - Too Late
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nine Inch Nails - Around Every Corner. En bij uitbreiding het hele album Ghosts VI: Locusts.
Samen met voorganger Ghosts V: Together uitgebracht bij het begin van de pandemie 2 jaar geleden. Beiden gratis te downloaden. Perfecte einde van de wereld muziek.



Of als het echt heel donker moet worden. Enkele nummers van Zonal.
 
Toevallig maar onlangs te weten gekomen waarover het eigenlijk gaat, mijn Duits is slecht genoeg dat ik tot nu toe altijd dacht dat het iets vrolijker was.


 
Terug
Bovenaan