Ik betwijfel dat met deze maatregel we plots een babyboom gaan zien, maar ik twijfel er niet aan dat het kwetsbare vrouwen en gezinnen geen goed zal doen.Ik denk dat jij en het Vlaams Belang de impact van die premie overschat.
Maar het is niet omdat de maatregel niet efficiënt is, dat ie ook niet meer vrouwonvriendelijk is. Of je het nu vriendelijk wil verpakken als een incentive, het idee erachter is om vrouwen te pushen om meer kinderen te maken, en om dat vroeger te doen dan nu het geval is. Laat vrouwen daar zelf over beslissen, zonder die extra druk. En zorg voor een maatschappij waar mensen uit zichzelf (meer) kinderen kunnen en willen maken.
Niet iedereen die niet gestudeerd heeft is maatschappelijk of financieel kwetsbaar hé ... Zoals ik al zei, mensen met lage financiële geletterdheid of in kwetsbare situaties worden zo aangezet om meer kinderen te maken dan ze (op lange termijn) financieel kunnen dragen.Maar wat is de kans dat die maatschappelijk kwetsbare vrouwen, financieel kwetsbare gezinnen,... zelfs zonder die premie zouden wachten tot hun 30 op kinderen? Mijn klasgenoten van de lagere school vroeger die niet gestudeerd hebben, hebben over het algemeen allemaal kinderen voor hun 30 gekregen. Voor een stuk ook logisch, die hun leven staat ook geen 4/5/6j on hold.