Het Conclaaf

De Sutter zou ook gewoon die partij moeten leiden. Ik moet van de partij niks van hebben, heb er ideologisch amper overeenkomsten mee, maar als je haar vergelijkt met het olijke duo dat nu de teugels in handen heeft... En lijkt me ook gewoon een vrouw waar je bruggen mee kan bouwen, dat denk ik dan niet van Van Eeckhout / Naji.
Vermoedelijk zijn we sowieso af van dat olijke duo na de verkiezingsuitslag, same voor Tom Ongena. Dat zijn al 2 partijen die een nieuwe voorzitter mogen zoeken na 9 juni.

Net die 2 afleveringen gezien. Ik kijk er al naar uit om BDW en wie dan ook van oVLD te zien samen staan om een akkoord te verdedigen.

Ik hoop dat ze ook het deel waar ze met 7 in dat salon zaten integraal op VTM Go plaatsen. Want dat is het enige dat me aan dit programma stoort, net zoals met elk debat op VTM (zoals in Het Nieuws op zondag). Ieder krijgt 30 seconden en dan over naar het volgende.

De beelden zijn er, zet het gewoon volledig online. Net zoals het gesprek tussen De Wever en De Croo.

Amai, diene De Croo. Hoe er nog mensen zijn dat niet zien hoe een ongelooflijk walgelijk ventje dat is. Zelf mijn kleine teen ziet dat het 99% masker en toneel is. Mens heeft mediatraining gekregen en ik vrees dat er niks authentieks meer inzit.

Soms denk ik dat Groen wat overdrijft met hun focus op die inclusiviteit thematiek maar als ik dan sommige reacties hier zie over De Sutter haar geslacht, is er toch nog veel werk aan de winkel hoor.

Kan je dat wat duiden? Ik lees hier geen absurde uitlatingen.

De ongemakkelijkheid van TVG vind ik fascinerend. Het staat zo in contrast met z'n andere optredens in de media. Het lijkt me geen dommerik. Ik vraag me af of hij zelf wel z'n eigen discours geloofd.

Kan je dat wat duiden? Ik lees hier geen absurde uitlatingen.

De absurde uitlatingen zijn ondertussen gedelete maar het is absoluut niet de eerste keer dat er hier extreem denigrerend gedaan wordt over het hele LGBTQIA+- gebeuren. (En ik spreek uit ervaring na dat het Eurosong 2024 topic in Muziek opgekuist is :unsure: )

Ik ga ze hier niet herhalen maar zelfs al sta je niet achter die personen hun keuzes mogen ze op zijn minst wel met respect behandeld worden.

Altijd al een enorme hekel gehad aan het onderbreken van politici tijdens debatten, interviews of weet ik veel wat, dus ik wist niet of ik dit wou kijken. De Zevende bijvoorbeeld, daar kan ik dus gewoon niet meer naar kijken met vooral die Lisbeth Imbo die daar om de haverklap politici niet laat uitspreken. Verschrikkelijk vervelend en respectloos vind ik dat.

Gisteren tijdens het zappen dan toch toevallig gestuit op de tweede(?) aflevering hiervan. Ik vind het concept tof bedacht, dus toch maar een stuk gekeken vooraleer ik ging slapen. Zaten zeker interessante stukken bij, maar weer dat continue onderbreken hè. Ook door Goens zelf, hoe kan je nu zoiets deftig volgen als kijker? Ik vind het bij momenten bijzonder straf hoe sommigen zo rustig kunnen blijven, hoewel je van tijd de irritatie van hun gezicht kunt aflezen. Ik zou het al lang afgebold hebben denk ik.

Ik hoop dat ze ook het deel waar ze met 7 in dat salon zaten integraal op VTM Go plaatsen. Want dat is het enige dat me aan dit programma stoort, net zoals met elk debat op VTM (zoals in Het Nieuws op zondag). Ieder krijgt 30 seconden en dan over naar het volgende.

De beelden zijn er, zet het gewoon volledig online. Net zoals het gesprek tussen De Wever en De Croo.
Het gesprek tussen De Wever en De Croo staat ondertussen op VTM GO (Het Conclaaf Extra).

Net zoals de volledige "biechten".

Laatst bewerkt:
Altijd al een enorme hekel gehad aan het onderbreken van politici tijdens debatten, interviews of weet ik veel wat, dus ik wist niet of ik dit wou kijken. De Zevende bijvoorbeeld, daar kan ik dus gewoon niet meer naar kijken met vooral die Lisbeth Imbo die daar om de haverklap politici niet laat uitspreken. Verschrikkelijk vervelend en respectloos vind ik dat.

Gisteren tijdens het zappen dan toch toevallig gestuit op de tweede(?) aflevering hiervan. Ik vind het concept tof bedacht, dus toch maar een stuk gekeken vooraleer ik ging slapen. Zaten zeker interessante stukken bij, maar weer dat continue onderbreken hè. Ook door Goens zelf, hoe kan je nu zoiets deftig volgen als kijker? Ik vind het bij momenten bijzonder straf hoe sommigen zo rustig kunnen blijven, hoewel je van tijd de irritatie van hun gezicht kunt aflezen. Ik zou het al lang afgebold hebben denk ik.
Zulke interviewers moet je een natuurlijke autoriteit hebben om ze meteen op hun plaats te zetten, en u te Laten uitspreken. Heb je dat niet dan gooien ze vanalles naar uwe kop als geïnterviewde.

Is idd het meest hatelijke als ze om uw mening vragen en ge het niet MOOGT onderbouwen... Dan moet ge zelf de grenzen aftasten tussen kordaat en arrogant over te komen. All credits to the interviewer, goede interviewer geeft een goed gesprek in 99% van de gevallen...

Ps, de VRT heeft er wel een handje van weg om hun eigen ideeën/visie op te willen dringen aan anderen. Beetje objectiviteit zou bij momenten niet misstaan

Laatst bewerkt:
NVA is niet direct mijn partij maar het valt toch niet te ontkennen dat Bart er met kop en schouders bovenuit steekt op gebied van gecontroleerd, op basis van dossierkennis, welbespraaktheid en intelligentie, elk debat winnen. Ik ben benieuwd of er in deze reeks een moment komt dat hij echt onder ligt. Want dit soort reeksen moet het wel zo neutraal mogelijk houden, met goede en mindere momenten van elke deelnemer. Maar dan moeten die momenten er wel zijn natuurlijk.

Laatst bewerkt:
In navolging van het conclaaf het debat tussen BDW en De Croo op het nieuws was wel tekenend.
De Croo die zijn riedeltje weer zat te herkauwen en gewoon Vlaams de grond in boorde. Vlaamse begroting doet hij op een halve dag, daar valt hij toch wel door de mand…

Je merkt duidelijk dat open VLD en De Croo de bui wel al voelen hangen en voelen dat N-VA de enige plausibele kandidaat is om mee in een regering te stappen. Dat de keizer hen gaat afstraffen staat vast, maar ze zullen willen blijven meespelen.

Zulke interviewers moet je een natuurlijke autoriteit hebben om ze meteen op hun plaats te zetten, en u te Laten uitspreken. Heb je dat niet dan gooien ze vanalles naar uwe kop als geïnterviewde.

Is idd het meest hatelijke als ze om uw mening vragen en ge het niet MOOGT onderbouwen... Dan moet ge zelf de grenzen aftasten tussen kordaat en arrogant over te komen. All credits to the interviewer, goede interviewer geeft een goed gesprek in 99% van de gevallen...
Voor een deel volg ik u. Maar velen van hen antwoorden nooit op de volledige vraag zoals die gesteld is. Als je dan eerst 10 minuten naar hun monoloog moet luisteren voor je kan zeggen "dat was de vraag niet, je antwoordt naast de kwestie". Dan komt dat het interview ook niet ten goede.

Voor een deel volg ik u. Maar velen van hen antwoorden nooit op de volledige vraag zoals die gesteld is. Als je dan eerst 10 minuten naar hun monoloog moet luisteren voor je kan zeggen "dat was de vraag niet, je antwoordt naast de kwestie". Dan komt dat het interview ook niet ten goede.
Je kan toch wel sturen, het hoeft geen monoloog te zijn, je kan als goede interviewer simpele tussen vragen stellen in de trend van: "bedoelt u dat, of de vraag herstellen indien er van het padje gegaan wordt... Maar als je iemand een vraag stelt, en het antwoord wordt gegeven moet je niet alle 5 voet willen onderbreken om alle puntjes op de vragenlijst van de interviewer beantwoord te willen zien. Een goed interview wordt voorbereid in de zin dat de beoogde antwoorden natuurlijk volgen. Alleen, en daar geef ik u wel gelijk in, sommige politiekers zijn kampioen om naast de kwestie te antwoorden. Maar het gesprek in een goede richting leiden doet dus imo al veel. Kleine vraagjes ter bevestiging of bijsturing bedoel ik dus
...

Elk onderzoek wijst uit dat je je verbrandt aan de macht. Het is dus electoraal veel makkelijker om in de oppositie te blijven zitten (Vlaams Belang) of stekkers uit regeringen te trekken omwille van een populair idee (N-VA). Maar ik ben verdomd blij dat er partijen zijn die hun verantwoordelijkheid hebben genomen na tig dagen onderhandelen, op het moment dat er een urgente crisis uitbrak.
Maar de crisis heeft geen hele legislatuur geduurd en uiteindelijk verwacht je toch dat de partij waar je op stemt je belangen omzet in beleid. En afgezien van de crisis is er toch echt absoluut niets waar een liberale stemmer op kan terugkijken? Het is toch niet voor niets dat er zoveel gefrustreerde liberalen in Vlaanderen zijn?

Ik heb nu nekeer gekeken naar de volledige biecht van TVG. In feite lijkt mij dat nog ne redelijk normale mens :)
En Goens die leugens verteld om hem te triggeren..

Ik heb nu nekeer gekeken naar de volledige biecht van TVG. In feite lijkt mij dat nog ne redelijk normale mens :)
En Goens die leugens verteld om hem te triggeren..
Ik was nooit echt pro Vlaams Belang, maar ik vind hem er ook niet zo slecht uitkomen eerlijk gezegd.

Terug
Bovenaan