Als hij verkozen geraakt als lijstduwer gaat hij wel claimen dat "het volk" hem vergeven heeft door de "massale" stemmen -> opnieuw voorzitter.
Dat lijkt me wel uitgesloten.
Dat hij een zeer belangrijke rol in de partij zal krijgen dat staat vast natuurlijk.
Als er een minister moet komen zal hij zeker op de eerste rij staan. Draai of keer het zoals je wilt maar die man heeft wel een bepaald charisma, en zijn daden doen misschien iets anders vermoeden, maar het is een heel intelligent man die je sociale conventies niet moet leren.
BDW haalde het nog eens aan maar hij heeft ook al vriend en vijand meermaals verrast door ook zeer correct te zijn in zijn politiek.
Politiek speelt hij wel op een heel hoog niveau.
Alleen werd hij wel keihard aangepakt door BDW, die zonder veel boe of ba de voetjes op de grond zette en de feite ook correct benoemde. Het is Connor zijn taak om het beleid te verdedigen en verbloemen uiteraard, maar het legt wel ook een beetje de hypocrisie vast.
BDW vs. TVG vond ik op sommige momenten wel een beetje pijnlijk.
BDW ging er soms iets te emotioneel in en gooide het iets te hard over de boeg van bepaalde leden uit de partij gooien.
Op sommige punten kunnen ze elkaar vinden, maar op andere punten zijn het bijna uitersten. Wat BDW zegt klopt dan ook, daar een compromis in vinden is moeilijk.
Onrechtstreeks was de boodschap dat ze grote kuis moeten houden in de partij en al hun thema’s die niet te maken hebben met nationalisme moeten laten vallen voor N-VA een regering met hun zal vormen.
Je merkte dat heel hard aan TVG die al snel zoiets had van “dit is momenteel zinloos aangezien BDW hier altijd gaat zeggen dat hij niet met ons een regering wilt vormen”, en had er ook duidelijk geen zin in. En dat snap ik ook.
Op dat vlak kan je gewoon niks ernstigs bekomen nu, iedereen is nog volop bezig om zoveel mogelijk stemmen te halen om het maken zo dicht mogelijk naar hun te trekken.