Het Conclaaf

Nog niet gekeken maar opgenomen - opvallend op basis van de posts hier: het lijkt alsof er maar 2 deelnemers zijn - geen idee of dat veelzeggend is voor het forum/het programma/ de 2 deelnemers/ de andere deelnemers / de uitslag van de verkiezingen ... of zijn enkel deze 2 aan het woord gekomen in de eerste aflevering?
Het begon met 2 deelnemers, daarna kwam Melissa Connor er nog bij. De rest is voor volgende aflevering.


Je merkt bij BDW inderdaad een soort van frustratie/machteloosheid die er toch meer en meer insluipt. Hij voelt ook wel dat hij na 20 jaar nog niet bereikt heeft wat hij voor ogen heeft, en nu komt daar het Vlaams Belang hem freewheelend weer voorbij steken, een partij die hij destijds bijna onder de kiesdrempel geduwd heeft.

Ik ben niet altijd een grote fan van BDW, maar dat arrogante kon ik dit keer wel smaken eigenlijk ;)
De extreme partijen (zowel links als rechts) laten het altijd heel simpel klinken, en ook dit keer kon Van Grieken eigenlijk niet alle vragen of opmerkingen van BDW deftig beantwoorden. Dus eigenlijk heeft BDW het hier niet zo goed aangepakt, want door zijn (wanhopig lijkende) houding zal hij volgens veel kijkers hier eerder zwakker uitkomen dan Van Grieken.
 
geen koosnaampjes
Ik stoor me wel een beetje aan het toch wel licht gekleurd (lijkend?) discours van Goens. Ik vind hem toch anders van toon tegen TVG dan tegen Conner bv. Bij TVg blijft hij die oude verhalen oprakelen, terwijl bij Rousseau het toch eerder is van of alles nu achter de rug is met justitie en de roma.

Spijtig, want het is verder wel leuke tv. En ik blijf wel kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch een serieuze schande dat Conner hier weer opgevoerd wordt ipv Melissa Depraetere.
Waarom? Je wil de personen aan tafel die uiteindelijk gaan beslissen. Het is even veelzeggend dat De Sutter daar zit ipv Vaneeckhout of Naji, maar daar maakt niemand spel van (wat ook triest is voor Groen uiteindelijk, maar soit).
Niemand die er toch aan twijfelt dat het achter de schermen gewoon Rousseau is die aan de touwtjes trekt? Geef die een goed resultaat tijdens de verkiezingen en die gaat gewoon weer door als voorzitter. Is niets mis mee imo.
 
Ik stoor me wel een beetje aan het toch wel licht gekleurd (lijkend?) discours van Goens. Ik vind hem toch anders van toon tegen TVG dan tegen Conner bv. Bij TVg blijft hij die oude verhalen oprakelen, terwijl bij mateke het toch eerder is van of alles nu achter de rug is met justitie en de roma.

Spijtig, want het is verder wel leuke tv. En ik blijf wel kijken.
Hoe bedoel je? Ik ben niet mee in wat je bedoelt, kun je dat wat concreter maken/beter kaderen? Welke oude verhalen worden er opgerakeld door Goens zelf?
 
Waarom? Je wil de personen aan tafel die uiteindelijk gaan beslissen. Het is even veelzeggend dat De Sutter daar zit ipv Vaneeckhout of Naji, maar daar maakt niemand spel van (wat ook triest is voor Groen uiteindelijk, maar soit).
Niemand die er toch aan twijfelt dat het achter de schermen gewoon Rousseau is die aan de touwtjes trekt? Geef die een goed resultaat tijdens de verkiezingen en die gaat gewoon weer door als voorzitter. Is niets mis mee imo.
Van waar komt deze, in mijn ogen, selectieve verontwaardiging? Kun je die wat kaderen?
Het lijkt mij logisch dat de partijvoorzitters daar zouden zitten. Had ook niet opgemerkt dat De Sutter daar gaat zitten voor Groen.

En wat betreft Conner: dat ze er dan voor uitkomen dat hij achter de schermen nog gewoon de partijvoorzitter is? In plaats van als lijstduwer op de lijst te gaan staan. Ik erger mij er gewoon aan dat hij weer overal de grote Jan gaan uithangen, maar dat is puur iets persoonlijks.
 
Het lijkt mij logisch dat de partijvoorzitters daar zouden zitten. Had ook niet opgemerkt dat De Sutter daar gaat zitten voor Groen.

En wat betreft Conner: dat ze er dan voor uitkomen dat hij achter de schermen nog gewoon de partijvoorzitter is? In plaats van als lijstduwer op de lijst te gaan staan.
Voor Open Vld is het ook niet Tom Ongena die aanwezig is.

Daarnaast is het nogal een snelle conclusie die getrokken wordt. Er wordt voor het programma gesproken van "Politieke kopstukken". Volgens u hebben de partijen deze personen zelf naar voren geschoven, terwijl deze perfect ook gewoon degenen kunnen zijn die gevraagd zijn.
 
Het lijkt mij logisch dat de partijvoorzitters daar zouden zitten. Had ook niet opgemerkt dat De Sutter daar gaat zitten voor Groen.

En wat betreft Conner: dat ze er dan voor uitkomen dat hij achter de schermen nog gewoon de partijvoorzitter is? In plaats van als lijstduwer op de lijst te gaan staan.
De Croo zit er ook ipv Ongena (was ik vergeten).
En tsjah, politiek.. Ik ben ermee akkoord dat ze het beter gewoon zouden zeggen, maar de goede personen zitten er en da's het belangrijkste zeker?
 
Waarom? Je wil de personen aan tafel die uiteindelijk gaan beslissen. Het is even veelzeggend dat De Sutter daar zit ipv Vaneeckhout of Naji, maar daar maakt niemand spel van (wat ook triest is voor Groen uiteindelijk, maar soit).
Niemand die er toch aan twijfelt dat het achter de schermen gewoon Rousseau is die aan de touwtjes trekt? Geef die een goed resultaat tijdens de verkiezingen en die gaat gewoon weer door als voorzitter. Is niets mis mee imo.

Idd, kan me ook niet van de (persoonlijke) indruk ontdoen dat De Sutter in een heel andere league speelt dan het vrolijke duo.
 
Het lijkt mij logisch dat de partijvoorzitters daar zouden zitten. Had ook niet opgemerkt dat De Sutter daar gaat zitten voor Groen.

En wat betreft Conner: dat ze er dan voor uitkomen dat hij achter de schermen nog gewoon de partijvoorzitter is? In plaats van als lijstduwer op de lijst te gaan staan. Ik erger mij er gewoon aan dat hij weer overal de grote Jan gaan uithangen, maar dat is puur iets persoonlijks.
Voor mij toch ook verdere bevestiging dat Rousseau de grote man bij Vooruit blijft. Jammer voor Vooruit maar ik heb nul komma nul vertrouwen in hem als persoon of als politicus.
 
De partijen hebben niet zelf mogen kiezen wie ze stuurden, Goens koos de mensen. Ik herinner me te lezen in een artikel dat Conner graag Melissa erbij had gehad en dat Petra ook liever de partijvoorzitters had gehad maar blijkbaar wou Goens deze personen.
 
Laatst bewerkt:
De Sutter als vicepremier en De Croo als premier zijn natuurlijk wel de zwaargewichten van hun partij en ze hebben gewoon ook veel meer ervaring op het hoogste niveau dan hun partijvoorzitter. Dat is anders dan bv. bij N-VA, waar de 'grote man' ook hun partijvoorzitter is.

En Connor... goh ja, niet onverwacht zeker. Hij was de absolute grote man van Vooruit voor zijn ontslag, en zal dat nu (langzaamaan) gewoon terug worden. Ook op zijn positie als lijstduwer zal die een heel pak stemmen ronselen, en de anderen van zijn partij naar de kroon steken.
 
Ik denk dat je in die positie snel rancuneus wordt. De grootste politicus van de laatste decennia maar federaal krijg hij het tij niet gekeerd en ook Vlaams is het toch vaak maar matig. Hij voelt natuurlijk ook dat hij geen 30 jaar toppoliticus meer zal zijn dus hij voelt de klok tikken om zijn legacy waar te maken. En als je dan gesaboteerd wordt door OVLD en CD&V Vlaams en ziet hoe men federaal bestuurt...
Je hebt gelijk natuurlijk maar dat is nu eenmaal eigen aan hoe het Belgische politieke systeem in elkaar zit. Dat wist hij voor hij er aan begon. Zolang een meerderheid van de besluitvormers voordeel heeft bij dat systeem op Belgisch niveau dan gaat er aan het status-quo niets veranderen. Dan mag BDW nog zo intelligent zijn als hij wil, zijn confederatie laat staan splitsing gaat er in zijn lifetime alvast nooit komen.
 
De partijen hebben niet zelf mogen kiezen wie ze stuurden, Goens koos de mensen. Ik herinner me te lezen in een artikel dat Conner graag Melissa erbij had gehad en dat Petra ook liever de partijvoorzitters had gehad maar blijkbaar wou Goens deze personen.
Goens die personen kiest vs partijen die niet zelf mogen kiezen is niet hetzelfde hé..
Er hebben er ook genoeg gewoon geweigerd en dan met Goens het doen met diegene die wel willen om toch een programma te hebben.
 
Goens die personen kiest vs partijen die niet zelf mogen kiezen is niet hetzelfde hé..
Er hebben er ook genoeg gewoon geweigerd en dan met Goens het doen met diegene die wel willen om toch een programma te hebben.
Nee, Goens heeft volgens het bewuste artikel zelf de personen gekozen. Initieel was er veel weerstand van de gekozen personen, maar uiteindelijk zijn ze allemaal gekomen. Er heeft dus niemand geweigerd.
 
Conner heeft toch ook gezegd in het programma dat dit voor hem een deel van campagne voeren is
 
Nee, Goens heeft volgens het bewuste artikel zelf de personen gekozen. Initieel was er veel weerstand van de gekozen personen, maar uiteindelijk zijn ze allemaal gekomen. Er heeft dus niemand geweigerd.
In de aflevering noemt hij er toch een paar op die hebben geweigerd?
 
Conner heeft toch ook gezegd in het programma dat dit voor hem een deel van campagne voeren is
Als hij verkozen geraakt als lijstduwer gaat hij wel claimen dat "het volk" hem vergeven heeft door de "massale" stemmen -> opnieuw voorzitter.
 
Terug
Bovenaan