Het beyondKlussers blundertopic

Vrouwlief klikt 2 stukken van een tafel in elkaar (kunststof wicker). Bleek dat ene stuk op zijn kop te staan. :confused:
De stukken er terug uithalen ging niet zonder een stukje af te breken, want eens dat dat vastgeklikt is, krijg je dat dus niet zomaar meer los.
Nu goed, niemand die dat afgebroken stuk ziet.

----

Normaal gebruik ik altijd stalen vijzen en nu weet ik waarom. Als je een plastieken vijs er te stevig inschroeft, dan ... breekt die af!
(en schroef je de vijs er te licht in, dan staat die zo los als iets en valt die er na een tijd terug uit)

Ik dacht: Géén probleem! Ik heb één plastieken vijs op reserve! Maar wat ik vergeten was, was dat als zo'n vijs afbreekt dat de helft nog erin steekt.
En neen dat krijg je er niet meer uit. :confused:
 
Toen ik nog telenet technieker was eens in een gasleiding geboord :eek:

Was wel verschieten zeg, boor terugtrekken en psssssssssssssssssssssst horen shiiiiiit :D
De eerste minuut wist ik echt nie wa te doen, zat ik daar shit shit shit met mijne vinger op da gaatje.

Was dan nog in een nieuwbouw appartementsblok en de eigenaars wistende hoofdkraan nie zitten, tegen dat we die kraan dichthadden zat heel da appartement al onder de gasgeur.

Hoe dat afgelopen is weet ik niet, is via de verzekering van mijn baas gegaan hé. Maar dat kon mogelijks wel veel slechter afgelopen zijn


Kon er eigenlijk ook niet echt aan doen. Alle leidingen kwamen naast mij uit de muur en blijkbaar liep die gasleiding schuin onder een hoek van 45 graden door de muur. Omdat er onder een afvoer zat van de WC. Dus waar ik ook boorde, ik ging altijd iets mee gehad hebben :p
 
Update: De stoel is gisteren deels uit elkaar gevallen, nadat ik een paar testjes gedaan heb. Omdat die vijs kapot is en die de rechterkant samenhield, komt het uiteindelijk steeds opnieuw los te zitten.

Maar het is al opgelost: Gewoon een goeie klets secondelijm in en rondom het gat waar de kapotte vijs insteekt, 24 uur laten drogen en ik krijg met de beste wil ter wereld de stoel niet meer uit elkaar ;)

Ik had ook de kapotte vijs er kunnen uit boren. Maar bij de minste poging, begon de plastiek van de stoel zelf, dan al te breken/te kraken dus secondelijm leek me dan gemakkelijker.
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend op mijn duim geklopt. Voor de eerste keer een opengescheurde nagel. Dat is geen pretje als je er nadien nog eens half op slaat :eek2:
 
Tijdje terug mij lesje geleerd op het werk en een goeie engelbewaarder.
(100 Ton elektro-hydraulische pers)
Lagertje oppersen op de naaf. Maar door de vorm van de naaf en de beschikbare mallen kon ik niet 100% recht persen. Normaal bij het persen trekt hij zichzelf recht maar deze keer dus niet. Gevolg was dat het stuk verbrijzelde en shrapnel en lagerballetjes rondschoot als een zelfgemaakte bom. De pers staat in het midden van een kot met metalen platen muren en deze was rond mij beschadigd. Het eerste wat je doet is naar beneden kijken en overal voelen maar wonderbaarlijk ben ik met geen enkel stukje geraakt. Het was duidelijk mijn tijd nog niet...
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Tijdje terug mij lesje geleerd op het werk en een goeie engelbewaarder.
(100 Ton elektro-hydraulische pers)
Lagertje oppersen op de naaf. Maar door de vorm van de naaf en de beschikbare mallen kon ik niet 100% recht persen. Normaal bij het persen trekt hij zichzelf recht maar deze keer dus niet. Gevolg was dat het stuk verbrijzelde en shrapnel en lagerballetjes rondschoot als een zelfgemaakte bom. De pers staat in het midden van een kot met metalen platen muren en deze was rond mij beschadigd. Het eerste wat je doet is naar beneden kijken en overal voelen maar wonderbaarlijk ben ik met geen enkel stukje geraakt. Het was duidelijk mijn tijd nog niet...
Hier heb ik echt zo een mr Bean look als ik dat hoor.

Sjanske, voor hetzelfde geld los door de kop zo shrapnel!
 
Grootste blunder hier was bij het plaatsen van vloerstopcontact. Moest dus nog wat chape terug uitkappen om het potje er tegoei in te krijgen.
Klopboor erop en heel voorzichtig te werk. Schiet klopboor ff weg op een harder stuk en schampt tegen een leiding van vloerverwarming.
Nog nooit zoveel stress gehad als toen we er druk op zetten om te zien of ze lekte of niet...
Ongeveer hetzelfde verhaal hier, alleen was de verwarming al in gebruik. Ik had precies een oliebron gevonden toen het (zwarte) water van de vloerverwarming tot tegen het plafond spoot 😀
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Plots kwam er water uit mijn sleuvenslijpmachine. Ik stop met slijpen, hef de machine op en kreeg een fontein in m'n gezicht.
Hierdoor:
6103e9ff167f4-226998973_192718296168945_7583957875633902393_n.jpg


Gelukkig is het een verbouwing en gaat deze waterleiding sowieso wegvallen :ROFLMAO: :wallbash:
 
De freesjes van ecotools eten ook vlot door (gefosfateerde) vijzen :unsure: .

Ik gok wel dat de levensduur nu ook iets verkort is...


Context: deurkader uitfrezen (restjes Gyproc +osb staken uit). Gaat snel maar je moet wel letten geen vijzen te steken waar je freest 🙈🙈🙈
 
De freesjes van ecotools eten ook vlot door (gefosfateerde) vijzen :unsure: .

Ik gok wel dat de levensduur nu ook iets verkort is...


Context: deurkader uitfrezen (restjes Gyproc +osb staken uit). Gaat snel maar je moet wel letten geen vijzen te steken waar je freest 🙈🙈🙈
Klopt dat is zoals de dood.
Hier is m'n dure slangenboor naar de reet door een verborgen vijs.
 
Vrouwlief klikt 2 stukken van een tafel in elkaar (kunststof wicker). Bleek dat ene stuk op zijn kop te staan. :confused:
De stukken er terug uithalen ging niet zonder een stukje af te breken, want eens dat dat vastgeklikt is, krijg je dat dus niet zomaar meer los.
Nu goed, niemand die dat afgebroken stuk ziet.

----

Normaal gebruik ik altijd stalen vijzen en nu weet ik waarom. Als je een plastieken vijs er te stevig inschroeft, dan ... breekt die af!
(en schroef je de vijs er te licht in, dan staat die zo los als iets en valt die er na een tijd terug uit)

Ik dacht: Géén probleem! Ik heb één plastieken vijs op reserve! Maar wat ik vergeten was, was dat als zo'n vijs afbreekt dat de helft nog erin steekt.
En neen dat krijg je er niet meer uit. :confused:
Gat in het center boren net iets kleiner dan uw torx, torx inslaan(op dop) en losvijzen met een stevige ruk aan uw ratel in het begin.
 
Terug
Bovenaan