Herstellingskost Macbook air

Pieterjan94

Well-known member
Ik zou eventueel een macbook air willen laten herstellen. Spijtig genoeg gesneuveld door het uitlopen van een fles water.
Iemand enige ervaring met welke herstellingskost ik eventueel rekening moet houden? Er staan veel bestanden op met een zekere emotionele waarde waardoor ik het wil laten herstellen nu.

Het ligt eraan waar je binnengaat en wat voor MBA je hebt. Als je een oude MBA hebt waar de SSD niet gesoldeerd op het moederbord zit is het waarschijnlijk beter om die er gewoon uit te halen en (eventueel met een adapter) aan te sluiten op een andere computer om daar die emotioneel waardevolle bestanden af te halen.

Anders gaat het moeilijker worden. Als je SSD op het moederbord gesoldeerd zit en je de Apple Store of Lab9 zou binnengaan, vertellen ze je waarschijnlijk vlakaf dat ze voor jou niets kunnen doen behalve het hele bord vervangen en daar zit uiteraard ook een nieuwe SSD in. Dit zal ook gemakkelijk een 600-800 euro kosten. Je tweede (tbh enige) optie is om een elektronicareparatiebedrijf binnen te gaan en aan hen te vragen om je macbook te herstellen. Op nebularepairs.be doen ze een waterschadeherstelling voor MBA's voor €199.

Je hebt dan ook nog de chance nodig dat er geen water op de SSD zelf gekomen is indertijd, anders gaat het lastiger worden.

Geef ook expliciet door dat ze moeten proberen de schijf te sparen, want ze durven die gewoon wissen.

Kost ligt aan wat er defect is. Van 300-ish euro to 900€ zou ik denken. Moederbord is 't duurste.

Enne, koop een back-up oplossing. Altijd goedkoper dan het hartzeer dat je hebt wanneer je data kwijtspeelt.

Het ligt eraan waar je binnengaat en wat voor MBA je hebt. Als je een oude MBA hebt waar de SSD niet gesoldeerd op het moederbord zit is het waarschijnlijk beter om die er gewoon uit te halen en (eventueel met een adapter) aan te sluiten op een andere computer om daar die emotioneel waardevolle bestanden af te halen.

Anders gaat het moeilijker worden. Als je SSD op het moederbord gesoldeerd zit en je de Apple Store of Lab9 zou binnengaan, vertellen ze je waarschijnlijk vlakaf dat ze voor jou niets kunnen doen behalve het hele bord vervangen en daar zit uiteraard ook een nieuwe SSD in. Dit zal ook gemakkelijk een 600-800 euro kosten. Je tweede (tbh enige) optie is om een elektronicareparatiebedrijf binnen te gaan en aan hen te vragen om je macbook te herstellen. Op nebularepairs.be doen ze een waterschadeherstelling voor MBA's voor €199.

Je hebt dan ook nog de chance nodig dat er geen water op de SSD zelf gekomen is indertijd, anders gaat het lastiger worden.

Het is een A1465 van 2012-2013 zoiets. Geeft dat meer info in het licht van wat je hier beschrijft?

Auwtsj! ;) Eerste wat ik zou doen in ieder geval is de MacBook Air openen & ssd er even uithalen om deze apart op een andere Mac aan te sluiten en te proberen gegevens er van af te halen.

Auwtsj! ;) Eerste wat ik zou doen in ieder geval is de MacBook Air openen & ssd er even uithalen om deze apart op een andere Mac aan te sluiten en te proberen gegevens er van af te halen.
Voor ik zelf google; misschien zelf een link die je kan aanreiken? Ik zou in alle eerlijkheid de SSD niet eens herkennen denk ik :p

En is het sowieso nodig om hem aan te sluiten op een andere Mac? Is namelijk de enige mac die ik heb :)

Is iets te lang geleden om je instant een rechtstreeks link te bezorgen.
Je hebt wel een aantal speciale schroeven, ik heb een iFixit toolkit om mij bij zo een klusje te helpen.
Het bestandsysteem is anders op Mac dan Windows dus een Mac-drive lezen zal niet zo evident worden op een Windows machine.

Welk formaat is de schijf geformateerd op uw mac?
HFSExplorer zou mac schijven moeten lezen,dan kan je de files over kopieren naar een andere schijf.

Terug
Bovenaan