Herfst & winter 2024/25

De ommeslag valt nog mee vind ik, had kouder verwacht. Nog 9C en geen al te ferme wind. Smorgens op de fiets zal het anders zijn :p

Lokaal 10 dagen op rij vrij veel zon gehad, en zeker 5 dagen aan een stuk niets dan blue skies de ganse dag, dat deed verdorie eens deugd na hoeveel sombere seizoenen op rij, 9 ofzo?? Februari 2025 was al een kentering.

Vanaf tweede helft volgende week geven ze opnieuw goed weer, richting de 16°C.
Nu goed, het afgelopen jaar heeft geleerd dat de voorspelling altijd goed is, om dan steeds naar onder bijgesteld te worden.

Het valt toch wel op dat het bijna altijd slechter weer is dan voorspeld. Ik kan me niet meer herinneren dat het weer beter was dan de voorspelling.

Het is een beetje frisjes, maar dit is toch geen drama? Als we nu een hele periode continu grijs regenweer krijgen is dat wel een reden om te klagen.

Liever warmer, maar als ik regelmatig de zon zie en het niet te veel regent dan klaag ik toch niet.
Blijkbaar heeft het in Ukkel nog niet geregend in de hele maand maart tot nu toe, en veel regen wordt er ook niet verwacht.

Alé een paar dagen mooi weer gehad en nu pakken ze dat weer af. Kan er niet meer tegen. Als ik een weerman in m'n handen krijg pits ik hem dood :angry:

Blijkbaar heeft het in Ukkel nog niet geregend in de hele maand maart tot nu toe, en veel regen wordt er ook niet verwacht.
Mooi, precies wat nodig is momenteel, een opdrogende bodem. Hoe minder neerslag er nu en de komende paar maanden valt, hoe beter de kans op een mooie zomer.

Wel nog afwachten wat de impact van de SSW is die op 8 maart begonnen is. Een enorme hoeveelheid koude lucht (aka lagedruklucht) wordt van de Noordpool naar het zuiden gestuurd momenteel. Momenteel nog weinig/geen effect bij ons, maar het is nog vroeg en de SSW is ook nog niet gedaan. Derde decade terug signalen voor lagedruk, afwachten of dat opnieuw kortstondig is of niet.

NAO leek eerst negatief te worden (enfin, blijven, want ze is negatief momenteel) maar in het ensemble lijkt ze nu gelukkig weer positief te worden, dus de kans is eerder dat de lagedruk van korte duur zal zijn.

Laatst bewerkt:
Eerst dit koude weekend nog doorkomen en dan vanaf dinsdag terug feest precies :hakkuh:

Ik weet dat het nog tot mei kan vriezen, maar die koude nachten ben ik nu ook wel beu precies.

Eerst dit koude weekend nog doorkomen en dan vanaf dinsdag terug feest precies :hakkuh:

Ik weet dat het nog tot mei kan vriezen, maar die koude nachten ben ik nu ook wel beu precies.

De gevoelstemperatuur van vanochtend was ook niet bepaald aangenaam met die gure wind.

Maar de laatste weken is er, in vergelijking met de vorige maanden, voor de verandering eens zeer weinig neerslag gevallen.

Het was gisteren weliswaar mooi weer maar het voelde nog niet bepaald lente-achtig aan. Als je een beetje uit de wind en in de zon stond dan viel het wel mee.
Ik heb in Calpe gezeten begin deze maand, het was daar ook weliswaar geen super-weer (maar minder slecht dan men oorspronkelijk voorspeld had), dikwijls grijs en soms wat gedruppel gehad, maar daar is het contrast in temperatuur tussen de ochtend en de namiddag niet zo groot. Dus je kan je beter kleden. Want nu vertrek je 's morgens met verschillende lagen kledij op de fiets en is het al snel te warm.
Woensdag-vrijdag worden topdagen en vanaf donderdag zijn de koude ochtenden verleden tijd.
Vanaf het weekend is er wel terug meer kans op neerslag maar het blijft zacht qua temperatuur.

Vrijdag wordt korte mouwen dag.
De temperaturen zijn ook terug in vrije val na zaterdag, best er deze week van profiteren dus.
Volgende week nog 10-11 graden als maximum dus de winterkledij kan weer aan op de fiets.

Terug
Bovenaan