Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik gebruik altijd WetterzentraleGebruiken jullie ook wxcharts ? Of zijn er betere tools om de modellen te checken ?
Idd. 2 van de 3 nemen nu ook weer Vlaanderen mee, enkel UKMO niet
Veel zal het sowieso niet worden en gezien de voorspelde temperaturen grotendeels een eendagsvlieg.
![]()
UKMO 6h ging niet mee
UKMO 12h gaat wel mee
Razend benieuwd naar de runs vnvd.
Het staat in mmNergens minder bedoel je.

haha, dat zou wel een gigantische bummer zijn. Ik had me er gister al half bij neergelegd dat het niet veel ging worden.Ook de trekrichting van het front lijkt nu al Noordelijker te zitten. Straks zitten we nog in de regen![]()

1 mm neerslag is min of meer gelijk aan 1 cm sneeuw.Het staat in mm![]()
Ah ok, aangezien er naast de eenheid (Snow) staat ging ik er van uit dat dat ook de effectieve eenheid is1 mm neerslag is min of meer gelijk aan 1 cm sneeuw.

Volgens dat kaartje valt er hier 10cm sneeuw.Nergens meer dan 2cm of lees ik dat verkeerd?
Dit mag allemaal nog 50 km noordelijker!Toch veel eensgezindheid bij de avondruns.
![]()
![]()
![]()
![]()
Te zien hoeveel er valt ook. Als er 1cm valt zal het rap weg zijn, als er 10 cm valt zal dat donderdag niet allemaal weg zijn. Sneeuw op een egaal wit landschap zal niet zo snel smelten dan een sneeuwdek met gaten in omwille van het albedo-effect.Hoe snel zou het donderdag wegsmelten, vraag ik mij af.