Hebben jullie nog gordijnen?

Bij onze sleutel op de deur was het nog een redelijke meerkost om overal elektriciteit te voorzien voor screens, we hebben overwogen om het te voorzien voor later eventueel.

Maar dan uiteindelijk beslist om een airco te zetten. In combinatie met die verduisterende vouwgordijnen valt het wel mee om alles doenbaar te houden qua temperatuur
Je hebt dat ook niet nodig, accu en solar ftw!
Maar ingebouwde screens zijn wel stukje mooier dan opbouw

Het is maar als er elke dag aan een andere kabel getrokken wordt dat je geen geklaag hoort. FFS, dat de mensen hangen in hun huis wat ze willen en als dat dan extra "werk" met zich mee brengt is dat hun zaak.
Nee maar dan is de prijs uiteraard ook stuk goedkoper

Je hebt dat ook niet nodig, accu en solar ftw!
Maar ingebouwde screens zijn wel stukje mooier dan opbouw

Nee maar dan is de prijs uiteraard ook stuk goedkoper
Wat zijn zowat de mooiste oplossingen voor als je ergens screens "vergeten" bent? Grote ramen op het oosten en dat wekt toch wel wat warmte op smorgens --> smiddags.

Onze lichte gordijnen lossen het licht probleem wel op, maar ik denk dat screens wel beter kunnen zijn voor de warmte die het oplevert.

Maar opbouw (met zonnecellen is niet altijd even esthetisch :unsure:

Geen gordijnen. Wel rolluiken op de slaapkamers. Er is sowieso weinig inkijk bij ons, maar ook dat is voor mij geen reden om gordijnen te hangen. Het natuurlijk licht dat langs voor (= hal en bureau) invalt, zorgt voor meer licht in de woonruimte. Daar gordijnen hangen zou een stuk licht wegnemen.

Ik heb ook al in een huis zonder gordijnen gewoond waar wel inkijk was. So what. Als mensen per se wilden binnenkijken, moesten ze dat vooral doen. Ik vind het zelf niet interessant om naar lezende, werkende, seriekijkende, gamende of schakende mensen te kijken. Wie dat wel vond, mocht altijd passeren en blijven gapen. Je moest echt al stoppen en blijven staren om te zien waar we mee bezig waren. Er was ook amper passage door voetgangers, dus dan boeide het al helemaal niet.

Ik vind gordijnen ook ontzettend lelijk, vies en onpraktisch. :unsure:

Terug
Bovenaan