Heb jij al een digitale meter?

?

• ja

Stemmen: 267 69,5%
  • nee

Stemmen: 117 30,5%

• Totaal aantal stemmers
    384
Bizar, ik heb in december geen gegevens in mijn fluvius. Aan de vertraging kan het niet liggen want januari 2025 is al zichtbaar tot en met 05/01

en daar is de popup :lol:

Misschien heb je gemerkt dat er soms data ontbreekt. Wij zijn ons bewust van het probleem en werken aan een oplossing. Probeer het later nog eens.

Onze excuses voor het ongemak.

Bizar, ik heb in december geen gegevens in mijn fluvius. Aan de vertraging kan het niet liggen want januari 2025 is al zichtbaar tot en met 05/01
Hier voor een stuk van december geen data van de gasmeter, wel van de elektriciteitsmeter.

@johnDoe Een belangrijke voorwaarde is de plaatstingsdatum: "U moet uw premieaanvraag online indienen bij Fluvius uiterlijk 6 maanden na de plaatsing van de digitale meter."

Als die er al in 2023 stond zal het dus te laat zijn.

Oops ik was mis, ik bedoelde dus analoge teller
Je moet zelf de zonnepanelen niet plaatsen, enkel de factuur kunnen geven (of attest) om te bepalen hoeveel premie je krijgt. Als je nu een digitale meter aanvraagt kan je nog voor de einddatum van 31 december 2025 indienen.

Je moet zelf de zonnepanelen niet plaatsen, enkel de factuur kunnen geven (of attest) om te bepalen hoeveel premie je krijgt. Als je nu een digitale meter aanvraagt kan je nog voor de einddatum van 31 december 2025 indienen.
Ik bedoel dat de vorige eigenaren de pannelen hebben laten plaatsen.

Heb ik dan ook recht op die premie ?
Dit is toch voordeliger dan 1 jaar de terugdraaiende teller nog te hebben denk ik. Ze gaan hem toch dit of volgend jaar vervangen ...

Hoe zit dat. Ik heb een enkelvoudig tarief. Echter op de digitale meter zie ik zowel voor 1.8.1 en 1.8.2 gegevens op de teller. Wil dit zeggen dat ik toch dag/nachttarief heb, of gaan deze waarden gewoon samengeteld worden en aan het enkelvoudig tarief gefactureerd worden?
Die gaan normaal gezien inderdaad gewoon samengeteld worden bij enkelvoudig tarief.

Tuurlijk. Het idee achter de premie is iedereen die nu van analoog naar digitaal 'moet' overstappen eenmalig hiervoor wordt gecompenseerd. Dit dankzij onze ex-politicus die bleef vasthouden en beloven dat iedereen met een terugdraaiende teller die effectief ook zou kunnen behouden. (wat dus niet is gebleken)

Tuurlijk. Het idee achter de premie is iedereen die nu van analoog naar digitaal 'moet' overstappen eenmalig hiervoor wordt gecompenseerd. Dit dankzij onze ex-politicus die bleef vasthouden en beloven dat iedereen met een terugdraaiende teller die effectief ook zou kunnen behouden. (wat dus niet is gebleken)
Thanks, maar bedoel je 'tuurlijk' op mijn vraag of het voordeliger zou zijn ?

Thanks, maar bedoel je 'tuurlijk' op mijn vraag of het voordeliger zou zijn ?
Nee, voordeliger is het niet. Helaas... Vooral nu niet als je in de zomermaanden enorm veel energie hebt opgeslagen en die stroom nog wil op doen tijdens de wintermaanden eerst. Sowieso zal het deels afhangen van je contract/maatschappij, maar hetgeen je injecteert zal nooit opwegen tegen wat je verbruikt (en ook op momenten dat de zon niet schijnt).

Same, ik heb nog nooit een afrekening gehad in deze situatie ? Ga ik werkelijk 0 euro moeten betalen voor mijn verbruik op dagteller ?

Oei, ik ben hier ah antwoorden op een tekst van pagina 1, namelijk zonnepanelen op een analoge teller met dag en nachtteller

Vandaag een eerste keer het andere type digitale meter tegengekomen: Landis+Gyr driefasig (E360-3P)
Tot nu toe had ik enkel die van Sagecom gezien in het wild. Geen idee waarom ze twee merken hebben.

Door te werken met meerdere leveranciers wil Fluvius zijn afhankelijkheid van één specifieke leverancier verminderen én een ruime technologische blik naar de toekomst houden.

Terug
Bovenaan