Heb jij al een digitale meter?

?

• ja

Stemmen: 267 69,5%
  • nee

Stemmen: 117 30,5%

• Totaal aantal stemmers
    384
Ik ben nog steeds op zoek naar diegene die mijn moeder gaat uitleggen dat ze moet wassen wanneer de zon schijnt, weet iemand of Fluvius daar een helpdesk ofzo voor heeft?
Ze kan nog steeds wassen als het nacht is, maar dan betaald ze er wel voor.
Net zoals de was kan buiten drogen bij mooi weer en hem in de droogkast zal steken bij regenweer...

Konden jullie eigenlijk direct ook je waterverbruik online checken? Heb nu ruim 2 weken mijn meters, maar in de grafieken op My Farys staat gewoon “Geen Gegevens” bij elke dag.

Als die mannen uw analoge meter vervangen door een digitale, neem ik aan dat zij ook de meterstanden noteren en doorgeven?
Ik zie niet in hoe het anders kan werken, maar je bent nooit zeker..

Konden jullie eigenlijk direct ook je waterverbruik online checken? Heb nu ruim 2 weken mijn meters, maar in de grafieken op My Farys staat gewoon “Geen Gegevens” bij elke dag.
Hier bij Aquaduin was dat een account aanmaken en ik kon dat vrijwel meteen zien. Staat hier nu een jaar of vier en is eigenlijk wel handig imo.

Als die mannen uw analoge meter vervangen door een digitale, neem ik aan dat zij ook de meterstanden noteren en doorgeven?

Installateur gaf die in op zijn iPad en vroeg mij ook van foto's te trekken om alle discussie te vermijden. Achteraf kreeg ik van Fluvius een installatie-rapport waar die meterstanden ook op stonden.

Digitale meter en in het 2e jaar is het al direct prijs: geen jaarafrekening. Engie & Fluvius verwijzen naar elkaar, en uiteraard verwacht ik geld terug dat nu niet komt. Iemand ervaring mee? De meter is niet gekend bij Fluvius als 'een probleem'.

Digitale meter en in het 2e jaar is het al direct prijs: geen jaarafrekening. Engie & Fluvius verwijzen naar elkaar, en uiteraard verwacht ik geld terug dat nu niet komt. Iemand ervaring mee? De meter is niet gekend bij Fluvius als 'een probleem'.
Verantwoordelijk ligt bij Enige, je hebt bij hen een contract afgesloten en ik ga ervanuit dat je niet gedropt bent door hen.

Best de ombudsdienst energie inschakelen als je geen duidelijkheid krijgt.

Zorg dat je zelf een foto hebt van de meternummers om gezever te voorkomen (best met een bewijs op welke dag het genomen is, bv met een krant van die dag erbij)

Heb iets vreemd met digitale elektriciteitsmeter. Meet normaal gezien netjes dagelijks het verbruik, behalve op 15/11. Op mijn Fluvius staat "er zijn geen meetgegevens beschikbaar voor deze periode". 16/11 staat er wel gewoon correct op.

In mijn homewizard app zie ik voor 15/11 wel gewoon data.

Laatst bewerkt:
Heb iets vreemd met digitale elektriciteitsmeter. Meet normaal gezien netjes dagelijks het verbruik, behalve op 15/11. Op mijn Fluvius staat "er zijn geen meetgegevens beschikbaar voor deze periode". 16/11 staat er wel gewoon correct op.

In mijn homewizard app zie ik voor 15/11 wel gewoon data.
In mijn Fluvius staat het intussen wel goed voor de 15e, maar luminus nog steeds niet.

Net even gecheckt voor mijn EAN, en ik sta blijkbaar nog niet op de planning voor een digitale meter. Iemand die weet hoeveel in de vooruit je dat kan zien? Normaal gebruik ik in de winter mijn airco’s om wat bij te warmen (om een deel gas te besparen) zodat ik tegen juli (meteropnemer) ongeveer effen uitkom op 0 verbruik elektriciteit (ik wek op jaarbasis meer op dan mijn puur elektrisch verbruik). Dat is de vorige jaren redelijk goed gelukt. Dit jaar nog niet gedaan, omdat het moment van plaatsing van de dig.meter daar heel nefast op kan beïnvloeden.

Net even gecheckt voor mijn EAN, en ik sta blijkbaar nog niet op de planning voor een digitale meter. Iemand die weet hoeveel in de vooruit je dat kan zien? Normaal gebruik ik in de winter mijn airco’s om wat bij te warmen (om een deel gas te besparen) zodat ik tegen juli (meteropnemer) ongeveer effen uitkom op 0 verbruik elektriciteit (ik wek op jaarbasis meer op dan mijn puur elektrisch verbruik). Dat is de vorige jaren redelijk goed gelukt. Dit jaar nog niet gedaan, omdat het moment van plaatsing van de dig.meter daar heel nefast op kan beïnvloeden.
Ik vrees dat je een gok gaat moeten maken. Maar weet ook dat ze met onderaannemers werken en dat het van die hun planning ook afhangt hoe snel ze jouw meter gaan vervangen.

Je gaat het nog wat kunnen rekken, maar of je juli gaat halen gaat een gok zijn.

Installateur gaf die in op zijn iPad en vroeg mij ook van foto's te trekken om alle discussie te vermijden. Achteraf kreeg ik van Fluvius een installatie-rapport waar die meterstanden ook op stonden.
onze meters zijn ergens rond mei/juni vervangen geweest door digitale meters.
Maar ik heb nooit een installatie-rapport gezien van Fluvius en ook heeft de installateur nooit gebeld naar niemand van de inwoners om foto's te trekken van de oude meterstanden.

De digitale meters werken allemaal wel perfect en kan via de Engie app mijn standen mooi opvolgen.

Hoe accuraat is bij jullie de rapportering op sites als Fluvius, Farys, etc... ?

Met de analoge meter deed ik al ettelijke jaren zelf een meteropname en kon ik zo goed mijn verbruik opvolgen. Sinds mijn digitale meters in oktober doe ik dit dus niet meer omdat ik er van uit ging dat ik dan online alles mooi kon consulteren. Maar ik heb nu al 'prijs' dat ik mijn waterverbruik in december niet kan weten. Als ik op Farys kijk, heb ik maar voor 8 dagen een verbruik in de grafiek, dus blijkbaar een issue met het doorgeven van de andere dagen. Maar ik kan ook de meterstanden zelf van bvb 1 december en 1 januari nergens opvragen, en zit dus al met een maand waar ik gewoon nog onmogelijk kan weten wat mijn verbruik was.

Als dit courante kost blijkt te zijn, ga ik dus gewoon weer de eerste van elke maand de meterstanden noteren, wat natuurlijk totaal belachelijk is met een digitale meter.

Digitale watermeter hebben we nog niet, elektriciteit wel sinds december 2023.
Tot nu toe toch geen enkel probleem daarmee, gegevens kolen altijd online op de site van Fluvius, wel altijd met een paar dagen vertraging, dus je ziet niet de laatste stand van zaken.

Weet iemand wat er gebeurt als je analoge meter in "min" staat tov van de laatste meteropname, als ze de digitale meter komen plaatsen?
In de donkere wintermaanden ga ik negatief (ik gebruik mijn jaaroverschot om een beetje bij te warmen in de winter met de airco's), en dat wordt vanaf april weer netjes aangezuiverd als de zon meer schijnt. Tegen de meteropname in de zomer kom ik telkens ongeveer op hetzelfde niveau. Als ze natuurlijk nu in de de komende weken zouden komen, en ze pakken het getal dat er nu opstaat als beginstand van de digitale meter, dan ga ik dat moeten betalen. Ik zeg niet dat dat onterecht is... vraag het mij gewoon af hoe ze het doen.

Weet iemand wat er gebeurt als je analoge meter in "min" staat tov van de laatste meteropname, als ze de digitale meter komen plaatsen?
In de donkere wintermaanden ga ik negatief (ik gebruik mijn jaaroverschot om een beetje bij te warmen in de winter met de airco's), en dat wordt vanaf april weer netjes aangezuiverd als de zon meer schijnt. Tegen de meteropname in de zomer kom ik telkens ongeveer op hetzelfde niveau. Als ze natuurlijk nu in de de komende weken zouden komen, en ze pakken het getal dat er nu opstaat als beginstand van de digitale meter, dan ga ik dat moeten betalen. Ik zeg niet dat dat onterecht is... vraag het mij gewoon af hoe ze het doen.
Als je analoge teller op bvb. -1000kWh staat, dan zetten ze jouw huidige meterstand op 1000kWh. Je digitale meter start van 0kWh maar als je dan de rest van het jaar 2000kWh verbruikt dan betaal je voor 1000kWh (huidige meterstand - meterstand bij wisselen naar digitale meter).

In mijn account 'mijn fluvius' staat er dat ik een digitale gasmeter heb en een analoge elektriciteitsmeter. Nochtans zijn beide vervangen door digitale varianten vorige week maandag. Ik heb ook nog geen e-mail gehad dat mijn meters zijn gewijzigd.

Moet ik Fluvius contacteren of gebeurd het vaker dat het zo lang duurt?

Hoe zit dat. Ik heb een enkelvoudig tarief. Echter op de digitale meter zie ik zowel voor 1.8.1 en 1.8.2 gegevens op de teller. Wil dit zeggen dat ik toch dag/nachttarief heb, of gaan deze waarden gewoon samengeteld worden en aan het enkelvoudig tarief gefactureerd worden?

Terug
Bovenaan