HDMI-kabel voor HP E27k G5 4K

Avondland

Well-known member
Ik heb recent een nieuwe monitor gekocht en merk dat de refresh rate slechts 30 ghz is en na wat zoeken waarom ik dat niet kan verhogen komt dit blijkbaar door de HDMI-kabel die ik nog had liggen en wellicht al vele jaren oud is en niet geschikt meer is om zo'n schermen te ondersteunen. Of toch in die mate dat ik het eruit haal, want het viel me vooral op wanneer ik een muis aansloot op mijn Macbook Pro en die nogal schokkend over mijn scherm ging.

Is deze kabel geschikt of overkill?

Ik heb recent een nieuwe monitor gekocht en merk dat de refresh rate slechts 30 ghz is en na wat zoeken waarom ik dat niet kan verhogen komt dit blijkbaar door de HDMI-kabel die ik nog had liggen en wellicht al vele jaren oud is en niet geschikt meer is om zo'n schermen te ondersteunen. Of toch in die mate dat ik het eruit haal, want het viel me vooral op wanneer ik een muis aansloot op mijn Macbook Pro en die nogal schokkend over mijn scherm ging.

Is deze kabel geschikt of overkill?
Geen ervaring met die kabel, maar als dat woordje "aluminium" in de titel op het materiaal van de aders slaat dan zou ik zelf ver van die kabel weg blijven. Ik vind het echter niet terug in de specificaties of de aders van koper of van CCA (aluminium met een laagje koper over) zijn.

Moest je het je afvragen: het voordeel van CCA in plaats van koper is de prijs. De nadelen van CCA zijn iets slechtere geleiding (al zal dat in de praktijk nog meevallen), maar vooral dat ze broos zijn en minder lang meegaan.

Ik zou precies eerder voor een bekender merk gaan, en dat hoeft niet eens een topmerk te zijn. Heb je overigens geen Displayport beschikbaar op je PC? Of heb je een specifieke reden om voor HDMI te gaan?

Geen ervaring met die kabel, maar als dat woordje "aluminium" in de titel op het materiaal van de aders slaat dan zou ik zelf ver van die kabel weg blijven. Ik vind het echter niet terug in de specificaties of de aders van koper of van CCA (aluminium met een laagje koper over) zijn.

Moest je het je afvragen: het voordeel van CCA in plaats van koper is de prijs. De nadelen van CCA zijn iets slechtere geleiding (al zal dat in de praktijk nog meevallen), maar vooral dat ze broos zijn en minder lang meegaan.

Ik zou precies eerder voor een bekender merk gaan, en dat hoeft niet eens een topmerk te zijn. Heb je overigens geen Displayport beschikbaar op je PC? Of heb je een specifieke reden om voor HDMI te gaan?
De usb-c die ik had ondersteunt maar tot 30 ghz, maar ik heb thuis nog een HDMI gevonden die steunt tot 60 ghz en dat lijkt wel de goede frequentie te zijn. De muis hapert niet meer en glijdt vlotjes over het scherm.

Als ik het goed begrijp hebben we het over een pc monitor? Ik kan mis zijn maar refresh rates van 30 ghz das nog een "paar" jaar van ons verwijderd denk ik? :)
Ik denk eerder dat we over Hz spreken en dan heb ik meestal mijn twijfels over die gold plated HDMI etc kabels om maar 60 Hz te draaien ... 15,90 € lijkt me zeker een goede prijs en meer zou ik er niet aan uitgeven. De monitor zelf kan 75 Hz wat een wezenlijk verschil is met 60Hz zeker als je een hele dag op je monitor kijkt, 75 Hz zal waarschijnlijk via Display Port zijn en die aansluiting is voorzien op uw scherm en de kabel is meegeleverd (DP 1.2). Hopelijk heeft uw videokaart van uw desktop of uw laptop een DP aansluiting?
Kan nergens in de specs van uw scherm vinden dat het 4K is ? Wel full HD 1920*1080

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan