Haartransplantatie

Wat zijn goede kwalitatieve klinieken in België? Ik wil eens gaan horen, heb vooral last van uitdunnend haar bovenaan en kleine inhammen en wil toch eens overwegen ervoor te gaan. twee jaar terug in Antwerpen gaan informeren maar toen zeiden ze dat ze voor enkel uitdunnend haar het niet aanraden omdat ze nog teveel schade kunnen doen aan de nog aanwezige haren.

Wat zijn goede kwalitatieve klinieken in België? Ik wil eens gaan horen, heb vooral last van uitdunnend haar bovenaan en kleine inhammen en wil toch eens overwegen ervoor te gaan. twee jaar terug in Antwerpen gaan informeren maar toen zeiden ze dat ze voor enkel uitdunnend haar het niet aanraden omdat ze nog teveel schade kunnen doen aan de nog aanwezige haren.

Als ge het budget hebt zou ik bij die Feriduni in Hasselt eens gaan horen imo.

@Soeplepel : nog niet afgezegd? :p
Nee, maar heb het al verschillende keren overwogen 😭
voor dunnend haar zou je mss best eerst min en fin gebruiken. Ik heb behalve mijn inhammen veel haar maar min zorgde ervoor dat het echt nog dikker aanvoelde. Mijn kapster merkte dat op en wist niet dat ik min gebruikte

Nee, maar heb het al verschillende keren overwogen 😭

voor dunnend haar zou je mss best eerst min en fin gebruiken. Ik heb behalve mijn inhammen veel haar maar min zorgde ervoor dat het echt nog dikker aanvoelde. Mijn kapster merkte dat op en wist niet dat ik min gebruikte

Heb ik geprobeerd, weinig tot geen effect met minoxidil (topical). finasteride ben ik bang voor gezien de horrorverhalen die je online leest... En ze schrijven finasteride toch niet voor voor haarproblemen in België?

Heb ik geprobeerd, weinig tot geen effect met minoxidil (topical). finasteride ben ik bang voor gezien de horrorverhalen die je online leest... En ze schrijven finasteride toch niet voor voor haarproblemen in België?
hoelang heb je het gepakt? De dermatoloog heeft mij ook de side effects verteld, maar heb nergens last van.

Fin is om verdere haaruitval te blokken dus normaal wel, mijn dermatoloog doet da toch :)

Gewoon ff doorbijten, ge weet toch waarvoor ge het doet.
Er is een reden dat ge een HT wou doen. Als ge het afzegt gade serieus spijt krijgen en een boete betalen voor niets.

hoelang heb je het gepakt? De dermatoloog heeft mij ook de side effects verteld, maar heb nergens last van.

Fin is om verdere haaruitval te blokken dus normaal wel, mijn dermatoloog doet da toch :)
topical minoxidil toch zeker een jaar, had niet het gevoel dat het iets deed. Fin nog niet geprobeerd, mss toch eens aan de huisarts vragen.

Nee, dat haar komt van een gebied dat niet vatbaar is voor het DHT hormoon.
Correctie op mijn foutieve statement. Je hebt gelijk, het getransplanteerde haar valt normaal niet meer uit.
Ik had even iets anders in mijn hoofd, dat je haarlijn wel nog verder door trekt achter het getransplanteerde gebied.

Ik ben nu 36, stel dat ik mijn inhammen laat opvullen, dan is er geen garantie dat er nadien niet verder inhammen ontstaan, of een kale plek bovenaan. Finasteride nemen, lijkt me niet zomaar ideaal. Minoxidil werkt totaal niet, mocht het werken zou niemand kaal zijn.

Stel dat je dan nog een 2e of 3e HTP nodig hebt, dan lig je misschien al aan 20K. Allemaal veel geld voor iets waar je het eindresultaat niet van kent en geen garantie hebt op de duurzaamheid.

Is een haarwerk op termijn niet beter of veroorzaakt dat sterke jeuk? Ik denk maar luidop natuurlijk.

Het meest ideale moment is natuurlijk als uw uitval gestabiliseerd is.
Maar das natuurlijk moeilijk in te schatten, tenzij je medicatie neemt.

Mijn inhammen zaten eigenlijk tot tegen het kruin aan dus nu die opgevuld zijn ga ik ze niet meer kwijtraken, alleen dat plukje vooraan is ook bijgevuld maar de oorspronkelijke haren kunnen daar wel nog uitdunnen komende jaren. In dat geval zou ik een 2e HT doen, als ik in aanmerking kom..

Het is helemaal niet gezegd dat je er 2 of 3 kan doen, hangt af van uw donorgebied.

Mijn kliniek heeft bij de eerste consultatie wel microscopisch gekeken naar mijn hoofd en mijn kruin was - toen - nog in perfecte staat. Geen haren die begonnen uitdunnen. Dus dat gaf mij wel een geruststellend gevoel. Natuurlijk geen garantie dat het nooit gaan uitdunnen.

Medicatie ga ik echt niet nemen, gewoon geen fan van pillen.

Een haarstuk zou ik persoonlijk nooit doen.

Iemand hier ervaring met hairfillers?

Lijkt me een niet te ingrijpende oplossing voor een beginnend dunner wordende haardos. Ben al een hele tijd verschillende zaken aan het overwegen van Minoxidil tot HT, maar beiden zijn toch ingrijpend. Min kan de vruchtbaarheid beïnvloeden en daar heb ik niet echt zin in, zelfs al is het maar tijdelijk. Ik heb nog een kinderwens. En HT is dan weer een grote stap.

Die hairfiller is maar een injectie per kwartaal van 200 euro en heeft geen bijwerkingen. Als dat ervoor zorgt dat je niet meer door m'n haar kan kijken, dan lijkt me dat z'n geld wel waard.

Finasteride nemen, lijkt me niet zomaar ideaal. Minoxidil werkt totaal niet, mocht het werken zou niemand kaal zijn.

Waar slaat dit nu op?
“Probleem” met minoxidil en finasteride is dat je, eens je ermee begint, dit ook wel levenslang moet nemen. En daar haken veel mannen af na bepaalde tijd.
En als je stopt of al eens te vaak vergeet, tja dan heb je minder resultaat hè,

En ook, bij de start met minoxidil of finasteride is er eerst een shedding phase, maw de reeds door DHT aangetaste haren vallen uit, en worden vervangen door sterkere haren, dus m.a.w. in begin verlies je meer haar, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt nadien.
Veel mannen schieten in paniek in begin en haken af.
Je moet echter doordoen en resultaat komt na paar maanden pas.
Maar beide middelen werken wel effectief. En goed.

Ik vind trouwens dat er toch niet al te veel kale kopen rondlopen, denk dat er meer aan de medicatie zitten dan er willen toegeven.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan