Haartransplantatie

Ik neem vanaf mijn 25ste minoxidil en ben er nu 40, met de jaren wel altijd afgebouwd want dat is relatief duur en is ook vettig in uw haar. Finasteride heb ik me nooit aan durven wagen dat risico profiel vind ik te groot. Een haartransplantatie vind ik te ingrijpend en als ik bij naasten zie die dat gedaan hebben lijkt het goed na 1-2 jaar en daarna ebt dat prachtig effect toch ook wel weg uw haren achter uw gereconstrueerde haarlijn blijven gewoon verder uitvallen. Tenzij je nog meer fina en minox blijft doornemen op uw 40ste, 50ste... is dat allemaal nog wel gezond...

Wat ik wel zou overwegen denk ik is een haar stukje / haarwerk. Ik zag dat Xander de Rycke ook ineens van zijn inhammen af was (hij lachte er mee op zijn show en toonde foto's voor en na) en volgens mij is dat ook geen haartransplantatie want dat is een publieke figuur de media zou dat dan wel opgepikt gehad hebben. Ook haarwerk? Met haarwerk is het natuurlijk wel raar als ge ineens een volle dos neemt terwijl je al half kaal was.

Ik neem minoxidil 5mg, dus niet de lotion, maar de pilletjes, magistraal te bereiden door apotheek.

Ik gebruikte eerder die lotion, elke dag ‘s morgens en ‘s avonds paar ml op de kop, maar een heel gedoe en af en toe eens vergeten etc.

Ben heel content van die orale vorm. Ook geen bijwerkingen, behalve wat meer haargroei op de handen, maar oké als man ca. va.
Zolang ik van die finasteride weg kan blijven, oké.

Idd vanuit Turkije toch ook al gezien dat na twee/drie jaar het beste ervan af is.
Na een transplantatie moet je natuurlijk wél minoxidil en fina blijven gebruiken.

Het vele tegenstrijdige errond houdt me tegen.
Al wel getwijfeld over bv kleine dosis 0,25mg finasteride, maar moet nog eens met dermatoloog overleggen.
Ben er nu wel net 40, dus kans dat DHT nog zwaar negatief ingrijpt op kaalwording is klein.

Is Finasteride dan zo slecht? Heel veel tegenstrijdige info over dat product.
Kan je gemakkelijk hier raadplegen hoor
Vooral zelf lezen (bij 1mg neem ik aan) maar ik zie onder meer verdubbeling van de kans op prostaatkanker, verdubbeling kans op erectile distinction, 50% meer kans op verlaagd libido... en dat bij een opvolging van 1 jaar.
haar.png

Om dan te gaan zeggen ja dit ga ik ff 30 jaar innemen...

Laatst bewerkt:
Wat ik wel zou overwegen denk ik is een haar stukje / haarwerk. Ik zag dat Xander de Rycke ook ineens van zijn inhammen af was (hij lachte er mee op zijn show en toonde foto's voor en na) en volgens mij is dat ook geen haartransplantatie want dat is een publieke figuur de media zou dat dan wel opgepikt gehad hebben. Ook haarwerk? Met haarwerk is het natuurlijk wel raar als ge ineens een volle dos neemt terwijl je al half kaal was.

Haha, ik wist het al van Xander.
Toen ik aan het opzoeken was kwam ik bij Feriduni uit, uit Hasselt. Bij zijn "resultaten" zag je een gecensureerde foto van Xander, maar imo haalt een fan van Xander er hem gewoon uit. Je herkent zijn gezichtsvorm en zijn oren meteen LOL.

Wel mooi gedaan bij hem, heel natuurlijk.
Feriduni is ook die die Gunther Levi z'n haar "gered" heeft na enkele mislukte pogingen uit Turkije.

Idd vanuit Turkije toch ook al gezien dat na twee/drie jaar het beste ervan af is.
Na een transplantatie moet je natuurlijk wél minoxidil en fina blijven gebruiken.

Die eerste zin: dat kan je echt NIET zeggen. Is afhankelijk van zodanig veel factoren.......
Als je net begint te kalen begin uw 20e en een transplantatie laat doen, tja, dat je dan na 2 jaar weer half kaal bent is logisch he... Een haartransplantatie wordt eigenlijk aangeraden op latere leeftijd als de uitval wat gestabiliseerd is (bij mij was het al 2 jaar kalm, en enkel mijn inhammen en dat stukje vanvoor dat uitgedund was). Ik heb het risico dat dat uitgedunde stuk vanvoor nog verder uitvalt, in dat geval zou ik een 2e HT laten doen hoogstwaarschijnlijk. Mijn inhammen zijn mooi opgevuld en dat blijft zo... Daar gaat het beste zeker niet van af zijn na een paar jaar want die haren kunnen niet meer uitvallen.

Dus als uw haar gewoon niet verder uitvalt, dan is uw resultaat gewoon permanent. Dus "het beste eraf" na 2-3 jaar, is enkel als je blijft verder kalen..

En uw 2e zin: Ik neem helemaal geen medicatie, nooit gedaan. Hebben ze ook niet aangeraden bij de kliniek.
Als je jong bent en uw uitval wil vertragen/tegenhouden, dan kan je medicatie nemen ja... Bij mij was het al gestabiliseerd, ik ben dus zeker niet van plan medicatie te nemen... Als mijn kruin plots ook begint uit te dunnen tja, ik zeg niet dat ik het nooit zal doen, maar mijn kruin was op zich nog in perfecte staat (alle haren hadden nog hun natuurlijke dikke vorm).

In hindsight, had ik mijn HT wel 2 jaar eerder al laten doen.

@Affinity merci voor de toelichting. Ja idd, mss dat als je té jong uw donor gaat uitputten, je nog weinig overhoudt om later wat over te houden voor een tweede HT.

Lang over getwijfeld zelf om te doen? Wat gaf bij u de doorslag om het te doen?

Dus als uw haar gewoon niet verder uitvalt, dan is uw resultaat gewoon permanent. Dus "het beste eraf" na 2-3 jaar, is enkel als je blijft verder kalen..
Dat is niet "gewoon" toch. Als je moet wachten tot het punt waarop uw haar gestopt is met uitvallen, dan zouden de meesten het niet laten doen want dan zijn ze het toch al gewend.

Vb. uw vader 80% kaal is, en jij hebt serieuze inhammen, en je laat die inhammen weg doen, zelfs al is het op uw 40ste, en daarna neem je geen finasteride, ja dan ga je even kaal als uw vader worden met uitzondering van het stukje haar dat ze vanachter naar vooraan gezet hebben toch.

Mensen gaan niet wachten tot ze zo kaal zijn als hun vader ooit was vooraleer ze een haartransplantatie doen omdat dat dan hun "stabiel eindpunt" zou zijn. Das vrij "normaal" zou ik denken. En je gaat ook niet ineens "meer haarcellen" krijgen door uw haar wat te verdelen.

Als uw pa achteraan nog maar 20% van zijn haar staan heeft dan reken ik erop dat het maximum dat een haartransplantatie kan geven is idem 20% haar maar dan wat onnatuurlijker verspreid over uw schedel.

P.S. dat je identiek zo kaal wordt als uw vader is natuurlijk geen gegeven, kan kaler zijn, kan minder kaal zijn, tis maar om een genetisch vergelijkspunt te hebben met de situatie zonder haartransplantatie.

Laatst bewerkt:
merci voor de toelichting. Ja idd, mss dat als je té jong uw donor gaat uitputten, je nog weinig overhoudt om later wat over te houden voor een tweede HT.

Lang over getwijfeld zelf om te doen? Wat gaf bij u de doorslag om het te doen?

Dat is het he, uw donor te vroeg uitputten... Stabilisatie van uw uitval is belangrijk.

Ik loop al een paar jaar te zeggen als het mij beu is dat ik een HT ga laten doen.
2 jaar geleden op consultatie gegaan, uiteindelijk toch niet gedaan (we stonden net voor een renovatie en dan even 4000+ euro uitgeven aan een cosmetische ingreep was ongepast).
Daarna kwam dan een zwangerschap, enzovoort...

Uiteindelijk wel 2 helse jaren gehad, mijn inhammen waren zodanig hoog weggetrokken dat het lastiger werd om ze te bedekken. Ik moest mijn haar van langs boven lang houden om ze te bedekken, en met styling spray een haarlijn nabootsen... Deed ik eens wat minder moeite op een luie dag, kreeg ik van familie ofzo te horen dat mijn haar wel al serieus aan het uitvallen is........ plezant is anders :)
Veel werk, veel gedoe, en uiteindelijk op fotos zag je het eigenlijk wel....

Ook als het regende of als er wat wind was buiten verkrampte ik gewoon.

Emotioneel werd het omduur teveel. Ik heb dan een nieuwe consultatie geboekt en een week later eigenlijk meteen de HT ingeboekt.
2 weken thuiswerk gefixt met mijn werkgever, en na 2 weken ging ik weer bij klanten. Het is eigenlijk nooit iemand opgevallen.
Ik ben ook voor de DHI methode gegaan, waardoor ik mijn haar niet heb moeten afscheren (enkel de donorzone).

Nu 4 maand later en ben in jaren zo gelukkig niet geweest, natuurlijk mede dankzij mijn dochter ;-) maar nu terug een haarlijn zien in de spiegel is echt iets wat eigenlijk van begin mijn jaren 20 geleden is.... mijn inhammen zijn vrij vroeg weg beginnen trekken.

De dikte is nog niet wat het moet zijn nu, maar ze zeggen dat je pas op 6 maanden op 60% van je resultaat zit....
Ik vind het nu al redelijk goed eigenlijk, ik hou mijn oorspronkelijk haar ook wat korter nu en het mengt mooi in met de nieuwe haren :)
Supercontent dat ik eindelijk ook terug een kort kapsel kan hebben...
Dat lange haar was gewoon om de gaten te bedekken maar dat trok natuurlijk nergens op, vandaar, ik had het echt al eerder moeten laten doen...

Dat is niet "gewoon" toch. Als je moet wachten tot het punt waarop uw haar gestopt is met uitvallen, dan zouden de meesten het niet laten doen want dan zijn ze het toch al gewend.

Vb. uw vader 80% kaal is, en jij hebt serieuze inhammen, en je laat die inhammen weg doen, zelfs al is het op uw 40ste, en daarna neem je geen finasteride, ja dan ga je even kaal als uw vader worden met uitzondering van het stukje haar dat ze vanachter naar vooraan gezet hebben toch.

Mensen gaan niet wachten tot ze zo kaal zijn als hun vader ooit was vooraleer ze een haartransplantatie doen omdat dat dan hun "stabiel eindpunt" zou zijn. Das vrij "normaal" zou ik denken. En je gaat ook niet ineens "meer haarcellen" krijgen door uw haar wat te verdelen.

Als uw pa achteraan nog maar 20% van zijn haar staan heeft dan reken ik erop dat het maximum dat een haartransplantatie kan geven is idem 20% haar maar dan wat onnatuurlijker verspreid over uw schedel.

P.S. dat je identiek zo kaal wordt als uw vader is natuurlijk geen gegeven, kan kaler zijn, kan minder kaal zijn, tis maar om een genetisch vergelijkspunt te hebben met de situatie zonder haartransplantatie.

Het is helemaal niet slim om een transplantatie te doen terwijl uw haar aan het uitvallen is.... Dat resultaat gaat nergens op trekken.... Dus ja, wachten tot het stabiliseert. Waarom zou je het laten doen terwijl uw haar elke maand dunner aan het worden is? Ik denk niet dat een degelijke kliniek dat zou adviseren...
Ik heb het dan wel op dat het maandelijks merkbaar dunner wordt...

Kaalheid komt zowel van moeders familie als vaders familie...
Mijn pa was op zijn 30e veel kaler dan ik was op mijn 37.
Zijn kruin was ook al weg op de leeftijd dat ik nu heb, mijne is nog onaangetast.

Het is praktisch onmogelijk te zeggen hoe mijn kaalheid nog EVENTUEEL gaat evolueren.... Maar het is ondertussen wel ~2 jaar stabiel. Mijn inhammen zaten ook tot tegen mijn kruin aan dus echt verder konden ze niet lol.

De stabilisatie is belangrijk. Als je nog volop aan het kalen bent is het niet slim om een transplantatie te doen imo....

Laatst bewerkt:
Ik heb last minute volgende week vrijdag haartransplantatie kunnen vastleggen omdat er iemand is uitgevallen. Anders was het mei/juni
2000-2500 grafts

heb stress, 'k ga dood

Deed ik eens wat minder moeite op een luie dag, kreeg ik van familie ofzo te horen dat mijn haar wel al serieus aan het uitvallen is........ plezant is anders :)
Veel werk, veel gedoe, en uiteindelijk op fotos zag je het eigenlijk wel....

Ook als het regende of als er wat wind was buiten verkrampte ik gewoon.

Ja, ooit eens iemand gehad die het leuk vond te zeggen dat mijn haar bovenaan toch dun aan het worden was.
Wat zijn dat nu voor opmerkingen? Alsof ik dat zelf niet wist..
Mét minoxidil toch een deftige dikte terug, maar zo een DHI-haartransplantatie blijft wel mijn betrachting.. als mijn kruin te bekijken is met feller licht, tja dan is het doorkijken helaas !

Ik heb last van op de kruin diffuus haaruitval, dus op zich geen plekken kaal. Volgens mij wel stabiel nu. Maar dokter waar ik contact mee had wou het toen niet doen omdat het diffuus was en ik volgens hem geen goede kandidaat was voor een HT.

——

Laatst bewerkt:
@Soeplepel : spannend !!

Hoe regel je het met werk? Is dat thuiswerk dan of ziekteverlof?
Tis vrijdag dus heb verlof aangevraagd en dan ga ik ervan uit dat ik weekend kan recupereren. Maandag is denk ik nazorg dus dan normaal ook verlof. De rest werk ik thuis, ik moet normaal naar kantoor 2 keer in de week maar heb laten weten dat ik een maand minstens thuiswerk omdat ik niet representabel ga zijn 🤭

Heb enkel schrik van de verdoving 😭

2500 grafts, 4500 euro bij Hairtec in Delft

Tzijn de inhammen en beetje int midden vanvoor omdat daar wat dunner is

Bij mij net hetzelfde maar was wel 3000 grafts.
Ik ben bij Visus geweest.

Moet echt geen stress hebben :)
Ik ging er ook kapot aan en was op laatste moment nog aant denken om af te zeggen hahaha. Tot ze uw haar achteruit vastspelden om de haarlijn en het gebied te tekenen…. Als ge dat in de spiegel ziet, kwou meteen blijven…

Enigste vervelende is die verdoving, maar da ging echt supersnel. Das gwn ff op uw tanden bijten :) daarna van de ingreep voelde echt niets meer.
Zat gwn netflix te kijken.

Eerste week is echt kak, met dat ge moet opletten met slapen, beetje half rechtop… ik gebruikte een zwangerschapskussen ipv zo’n klein hard nekkussen, veel aangenamer :p

En gwn algemeen voorzichtig zijn nja…. Maar kzeggeg stress echt nie nodig!! Ik zou het meteen opnieuw doen, zonder twijfel.
Tis alleen even naar de hel en terug ;-)

Bij mij net hetzelfde maar was wel 3000 grafts.
Ik ben bij Visus geweest.

Moet echt geen stress hebben :)
Ik ging er ook kapot aan en was op laatste moment nog aant denken om af te zeggen hahaha. Tot ze uw haar achteruit vastspelden om de haarlijn en het gebied te tekenen…. Als ge dat in de spiegel ziet, kwou meteen blijven…

Enigste vervelende is die verdoving, maar da ging echt supersnel. Das gwn ff op uw tanden bijten :) daarna van de ingreep voelde echt niets meer.
Zat gwn netflix te kijken.

Eerste week is echt kak, met dat ge moet opletten met slapen, beetje half rechtop… ik gebruikte een zwangerschapskussen ipv zo’n klein hard nekkussen, veel aangenamer :p

En gwn algemeen voorzichtig zijn nja…. Maar kzeggeg stress echt nie nodig!! Ik zou het meteen opnieuw doen, zonder twijfel.
Tis alleen even naar de hel en terug ;-)
Hoelang heeft die verdoving geduurd/hoeveel injecties waren dat?

Bij mij gaan ze wel met zo’n dermojet voorverdoven zonder naald om daarna te verdoven met naald. Da’s enkel vanachter want vanvoor is dat moeilijker dus daar direct met naald verdoven 😭

Ben ook al heel de tijd aan’t denken om te annuleren haha maar zal het maar doen.

Hebben ze uw achterkant ook volledig geschoren? Had gelezen op de website dat ze dat deels kunnen scheren bij lang haar zodat haar er nog over ligt. Heb medium lang haar vanachter en wil niet zo half geschoren zijn haha

Terug
Bovenaan