Guess the Game

Dat heb ik vroeger altijd zien liggen in de Game Nation. Nooit gespeeld ondanks dat ik een grote Simponsfan ben maar soms wel eens bekeken op youtube nadien.

De volgende:

sGKLuzw.jpg

Wat Thin Liz daar zegt klopt gelijk een bus. ^_^ Een gloednieuwe FPS die gewoon nog op de build engine draait die we kennen van Blood, Duke Nukem 3d en Shadow Warrior.

Overlaatst nog ne keer luidop mee gelachen. Screenshotje daarvan in spoiler zodat men niet gaat denken dat het een opgave is.

Als ge inzoomt op deze screen ziet ge boven die gang staan: 古老的中国秘密. Ik woon in Japan en kan kanji lezen maar niet bijzonder snel dus ik blijf ff staan om dat te ontcijferen.

Eerst herken ik 秘密 (geheim). Dan zie ik 中国 (china). 古老 betekent oud en 的 is type/soort. Dan ineens valt mijne frank. Daar staat "Ancient Chinese Secret". 😂 Referentie naar Shadow Warrior van vroeger. :D

Luidop gelachen toen en even wat gamesgeschiedenisles gegeven aan mijn vrouw die kwam vragen wat er zo grappig was.

capt0000.png

Thin Liz zijn opgave weet ik niet. :( Need For Speed 1 is dat niet denk ik.

Laatst bewerkt:
Zalig, wist ik nog niet.

Neen, geen NFS. Is wat ouder. Ook een vrij bekend PS1 game geweest. Maar dus ook gewoon op Win95/98.

Eén van de vele bekende racers van Codemaster uit eind jaren 90. Dit is de tweede versie van wat uiteindelijk 6 uitgaves kenden binnen de franchise. 'Den 2' stond bekend omwille van zijn damage model.

't Is een obscure game vrij laat in de 16-bit generatie uitgebracht voor zowel SNES als Mega Drive en nooit op de arcade bakken verschenen. Het ziet eruit als een simpele Mortal Kombat ripoff maar had verrassend veel diepgang en wordt nog steeds gespeeld door een harde kern fans.

aYO7By0.png

Wie kan de eerste helft van de titel nog raden?

Grappig hoe die pixelation lijkt alsof het eindigde op 'ord'. Had dan wel Weapon gevonden met Google, maar da's wel valsspelen natuurlijk :p. Maar aangezien niemand het gevonden had, zal ik toch maar een nieuwe posten dan.

RaraGame.jpg

Terug
Bovenaan