Guess the Game

De reeks ken ik wel idd. Nooit echt interesse gehad in de games. Zou het specifieke spel dus ook nooit geraden hebben.

Het is een van mij meest gespeelde games op de SNES. Misschien wel de allermeest gespeelde. Altijd in co-op met maten. ^_^

WhCtdzd.png

Ik herken de level: eerste level van Kirby's Dreamland op de gameboy. Maar dit is in kleur, dus zal wel (soort) remaster zijn?
In Kirby Triple Deluxe (3DS) kwam dien boom ook terug als ik mij goed herinner, maar de HUD zag er wat anders uit.

Int: kort weet het niet

Ik herken de level: eerste level van Kirby's Dreamland op de gameboy. Maar dit is in kleur, dus zal wel (soort) remaster zijn?
In Kirby Triple Deluxe (3DS) kwam dien boom ook terug als ik mij goed herinner, maar de HUD zag er wat anders uit.

Int: kort weet het niet
kwam de kirby van de snes ni uit voor die van de gameboy?
Dus is de gameboy versie een soort demaster?

ahnee ben helemaal mis 😬

Die boom (Whispy Woods) komt terug in zowat elke Kirby game. Bijna altijd als de eerste baas. :)

Dit was een Kirby-spel met 8 verschillende scenarios om door te spelen, sommigen met licht verschillende gameplay mechanics. De eerste daarvan was inderdaad een soort remake van die op de gameboy.

De SNES-versie was niet uit voor de Gameboy-versie. Kirby's Dreamland op de Gameboy was de allereerste Kirby game, gevolgd door Kirby's Adventure op de NES. Daarna Kirby's Dreamland 2 weer op de Gameboy en dan dit. :)

Ik heb het al iets of wat vermeld met het redesign van Wham Bam Rock een paar posts terug maar dit SNES-spel heeft nadien een remake gekregen op de DS. Die was eveneens om van te snoepen. :music:

Nog een hint: Dit is een wereldberoemde reeks die iedereen hier kent. :) Ik ben het gewoon expres een beetje moeilijk aan het maken door wat meer obscure personages eruit te tonen. De screens tot nu toe zijn allemaal bazen waartegen ge vecht.
Alles is relatief. Ik game al sinds 1992, maar nog nooit over Kirby gehoord. Dat komt wellicht omdat ik het zowat uitsluitend op PC games gemunt heb en had.

Nightmare into Dreamland? Gba versie van de Nes game iirc.
Dat is inderdaad een GBA remake van Kirby's Adventure op de NES maar niet wat we hier zoeken.

Deze is een originele game voor de SNES. Eentje waarin Kirby een plezierig pakske heeft. *wink wink* *nudge nudge* :unsure:

Goverdomme, Kirby Super Star!
En we zijn er! :woohoo: Dat is de Amerikaanse titel.

Een plezierig pakske?
Kirby: Junk in the Trunk ?

Nee, dat was een hint naar de Europese titel: Kirby's Fun Pack. Dat was uiteraard de versie die ik als bengel had. In Japan heette het dan weer Kirby Super Deluxe.

Echt zoveel plezier dat ik heb beleefd aan dat spel en zoveel herinneringen met mijn beste maten waar we tot de dag van vandaag nog over spreken. ^_^ Een tijdje terug heb ik mij zo'n jeans frakske vol met metal patches in elkaar genaaid en de belangrijkste patch recht op mijn hart. ^_^

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan