Guess the Game

hoe oud mogen de games zijn? ik heb er hier nog een spel dat ik grijs gespeeld heb, maar die is echt nog uit het 5¼ inch floppy tijdperk (1985)

Zo te lezen zijn er hier genoeg die oud genoeg zijn. :p
zcNnGICTx17UoIAkDMA4dE3P.jpg

Dees heb ik sowieso gespeeld op de C64 denk ik.
Maar toen was ik echt klein, dus ik ga hier nooit op de naam komen. Ik snapte er ook de ballen van, want Engels op 5jaar was not so good 🤷‍♂️.

das de floppydisk, ik heb het wel degelijk over die slappe, die je als waaier kon gebruiken in de zomer als het erg warm werd op het zolderkamertje.
Die generatie heb ik net niet bewust meegemaakt.
1,44 Mb per floppy was wel andere koek dan uw slappe se!

Nu stelt da inderdaad niks meer voor.

Er is dan inderdaad gekozen voor 2d karakters waarmee ge kunt praten, maar die hebben zelden meer dan 2 animation states (praten/niet praten).
Maar ge moet u inbeelden: alle bewegingen, die uw personage in die game maakte, was FMV (aangezien de 3d engines toen eigenlijk nog niet bestonden). Die game was dus voor die tijd gigantisch en best wel hoogstaand! We spreken hier over MSDos he.
Ja ik versta dat wel hoor. Ik speelde toen ook al games. Kijk naar bv Police Quest SWAT, dat was ook volledig FMV.

hoe oud mogen de games zijn? ik heb er hier nog een spel dat ik grijs gespeeld heb, maar die is echt nog uit het 5¼ inch floppy tijdperk (1985)
Games van de laatste 10 jaar zijn moeilijker dan 25jaar terug, tzijn hier al oude zakken :p

Terug
Bovenaan