Guess the Game

Bekentenis : Ik heb nog geen enkele FF game gespeeld.
Om eerlijk te zijn: ik game al sinds begin jaren 90 en heb ook nog nooit deftig een FF gespeeld. Wellicht ooit eens een demo-CD opgestart van een PC Gamer CD-ROM, maar dat is het. Het is niet mijn soort games. Bovendien game ik al 30 jaar uitsluitend op PC, en dan is die stap nog groter.

Met de blokjes spelen; wie kent deze Tetris-variant?
spelleke9.jpeg

Ik weet nog dat ik teleurgesteld was omdat het toch niet zoals Wolfenstein 3D was: doolhof na doolhof, vol geheime gangen :D Als ik het me goed herinner ging dit meer naar de shooters met een verhaallijn. Dat was ook meteen de reden dat ik nadien nooit meer speelde. Doom en co waren enorm herspeelbaar door hun manier van levelopbouw. Achteraf bekeken was RTCW toch een meesterwerkje. IMO geen classic zoals Doom, Wolf 3D of Halflife...maar het ging er zeker naar toe.

Ik weet nog dat ik teleurgesteld was omdat het toch niet zoals Wolfenstein 3D was: doolhof na doolhof, vol geheime gangen :D Als ik het me goed herinner ging dit meer naar de shooters met een verhaallijn. Dat was ook meteen de reden dat ik nadien nooit meer speelde. Doom en co waren enorm herspeelbaar door hun manier van levelopbouw. Achteraf bekeken was RTCW toch een meesterwerkje. IMO geen classic zoals Doom, Wolf 3D of Halflife...maar het ging er zeker naar toe.
RTCW vond ik toch indertijd redelijk 'kak in de broek'-gevaarlijk eenmaal je aan de zombies toekwam :unsure:

Day of Defeat?

Doom en co waren enorm herspeelbaar door hun manier van levelopbouw.
Da is he. Doom speel ik nu nog. Veel moderne shooters zouden er nog iets van kunnen leren. Ook de manier waarop veel verhalen verteld worden gewoon puur door de level design.

Terug
Bovenaan