Guess the Game

Ik ben begonnen met den 3. Ik hoor dat die veel kleiner in scope was dan den 2 en daardoor voor veel volk teleurstellend maar ik heb er wel met volle teugen van genoten. Als den 2 idd zoveel beter is heb ik des te meer om naar uit te kijken.

Ik ben begonnen met den 3. Ik hoor dat die veel kleiner in scope was dan den 2 en daardoor voor veel volk teleurstellend maar ik heb er wel met volle teugen van genoten. Als den 2 idd zoveel beter is heb ik des te meer om naar uit te kijken.
De remake van 3 was inderdaad een beetje teleurstellend (aan de korte kant). Maar bij de twee originele games was dit ook.
Ze spreken ook om deel 4 een remake te geven, al moet dat niet van mij aangezien deel 8 een schone knipoog is naar 4.

Ik ben juist aan de 7 begonnen. Daarna waarschijnlijk den 2 remake. :) Den 8 geraakt ik ooit wel aan toe over een jaar of langer. lol

De 4 ben ik ook eens aan begonnen maar vond ik eigenlijk precies zo goed niet. Dat was meer een actie-spel dan een horror-spel. Blijkbaar is dat in de 5 en 6 nog veel harder dus die ben ik niet van plan om te spelen.

4 is kinda all over the place. In het opening chapter komt ge ergens in een hut een onthoofde vrouw tegen die full on tegen de muur is gespiesd met een riek iirc.
Leon zijn line als ge ze inspecteert. "i guess they don't discriminate out here" en dat zegt eigenlijk alles wat ge moet weten over RE4.

Tis pulpy en cheesy in the best and worst of ways. Af en toe ook best scary bvb in de sewers, maar voornamelijke actie horror game met best strakke gameplay. Ik was echt geen fan in het begin en keek enorm uit naar wat we normaal gingen krijgen maar in retrospect was dit wel een goede move voor de franchise.

Persoonlijk vind ik net de 4 eentje van de beste van de franchise.
Vooral de zotte karakters en boss-fights zijn sterk. Eerst ben je tegen een Mister X kloon aan het vechten met een horde zombies (of eerder gehersenspoelde mensen in dit deel), daarna zit je in een kasteel tegen een napoleon-manneke te vechten met een cult achter zich en daarna weer op een militair domein met minigun-dragende beefcakes. Zaaaaaaalig :D.
En, zonder te spoilen, dat heb je ook in deel 8.

Ik heb die serie nog nooit tegoei gespeeld. Wel een paar keer aan den 1 begonnen maar nog nooit doorgedaan. Kweet zelf niet goed waarom.

Terug
Bovenaan