Guardians of the Galaxy Vol.3

Film Guardians of the Galaxy Volume 3

 
Gisteren gezien, topfilm! Was toch al even geleden dat ik echt heb genoten van een Marvel-film.
Moet wel toegeven dat ik (net zoals in de review hierboven) de gekozen soundtrack iets minder iconisch vind dat in de vorige 2 filmen (het is natuurlijk moeilijk om beter te zijn dan die van vol. 1)
 
ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik word precies niet meer enthousiast van zo'n blockbusters. die eerste Guardians vond ik zo'n geweldige film...
en deze: hij was wel goed en zo, maar er zitten toch zo'n rare dingen in
een planeet vol furries? Adam Warlock die gewoon kinds is? de Sovereign die maar een creatie zijn van die High Evolutionary, die zelf imo tegen viel?
.

ik mis toch dat gevoel van die eerste GotG
 
Net gezien, ik vond het een glorieus einde van de beste trilogie en voor het leukste team van de MCU. De soundtrack was inderdaad minder iconisch dan de vorige twee, maar Badlands tijdens de eindgeneriek maakt veel goed.
 
Beste MCU film sinds Endgame, beter dan de 2e GotG maar kan nog steeds niet toppen aan de eerste.
Vrees wel dat dit wel eens de zwanenzang van het MCU kan zijn, ergens wil ik The Marvels nog wel zien, omdat ik de eerste Captain Marvel wel onverwacht écht tof vond maar de trailer en de vele reshoots beloven weinig goeds.
 
Een mens trekt naar de cinema voor Asteroid City en hell, we zijn er dan toch, ineens guardians meepikken. Asteroid City een layered verhaal met subtiele emotionele kern zoals we van Anderson gewend zijn en dan wat ok marvel entertainment right? Well, I feel kinda dirty for saying it maar asteroid city was ok entertainment en GotG3 was een layered verhaal met stevige emotional core. :eek:

Pigs flyin want ik ga met Knight akkoord. ;p Een best heavy maar goed gebracht emotioneel einde als afsluiter van dit toch wel vrij geweldige space opera drieluik. Bizar dat een film met pratende wasbeer en een boom met 1 lijn zoveel meer feels weten op te wekken dan de sterrencast van asteroid city but it is what it is.
 
Ik vond het een absoluut onaangename film om naar te kijken. Van de 3 voelde deze ook het minst aan als een Guardians film. Zelfs het subplot in Infinity War met Thor voelde meer aan als een Guardians film dan deze.

En dan vooral hier door:
De backstory van Rocket is gewoon té donker. Uiteraard wisten we al dat de film de achtergrond van Rocket verder uit de doeken zou doen, en dat dit geen aangenaam verleden was. Maar de manier waarop…

De met momenten eindeloos lijkende flashbacks naar leed en dierenmishandeling, het was net iets te veel. Ik had met momenten echt zin om de film af te zetten, want ik vond het gewoon niet meer leuk. Al geef ik toe dat ik wel gevoelig ben voor dierenleed in films. Ik heb bv nog nooit John Wick gezien omdat ik weet wat met die hond gaat gebeuren.

Het moest voor mij absoluut niet zo expliciet en keer op keer in beeld gebracht te worden. Baby Rocket met de duidelijk kaalgeschoren en genaaide schedel, de band met zijn vrienden van wie je na 1 seconde al weet: “This ain’t gonna end well.”.

In vergelijking hiermee is Beestenbos is Boos de meest happy serie op aarde

Elke MCU film sinds Endgame bevat belachelijk veel humor, en in veel gevallen te veel en vaak van slechte kwaliteit. En de reeks die voor heel dat keerpunt gezorgd heeft 9 jaar geleden gaat er dan op een vrij druilige manier uit.

Ook de muziek en de plaatsing ervan was niet wat ik verwacht van een GotG film. In de eerste film was elk nummer perfect geplaatst, perfect gekozen, het voelde volledig als 1 geheel. Dat is iets wat ik absoluut mis in deze film.

De +- 15 minuten terwijl ze Orgoscope infiltreren is het enige moment in het begin van de film waarbij ik het gevoel had naar een GotG film te kijken. En dat gevoel kwam pas terug toen er nog maar zo’n 50 minuten film over bleven.

Maar die gevechtscene in de gang was wel geweldig. Jammer dat de film niet meer was zoals dat.

Over de High Evolutionary valt niet veel te zeggen, middenmoot qua slechterik. De film slaagt erin dat de kijker hem haat. Maar uiteindelijk doet hij buiten de flashbacks niet veel meer dan brullen buiten een tweetal aanvallen en wordt hij al bij al vrij makkelijk verslagen.

Pas op, ik zal het geen slechte film noemen. Maar ik denk dat een deel van het prijzen toch ook te maken heeft met de algemeen lage kwaliteit van de andere Marvel films na Endgame. Om maar te zeggen, de lat waar deze film over moest lag niet bepaald hoog.

Ik ben als grote fan van de eerste film al bij al toch teleurgesteld. Deze mist ook echt wel die rewatchability factor die de eerste wel had. En dat is toch een beetje jammer voor een franchise als Guardians of the Galaxy.
 
Terug
Bovenaan