Grote Finale - Spanje vs Argentinie - 19 Juli 2026 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    51
  • Opiniepeiling gesloten .
Moest er toch nog even bijstaan uiteraard

sq5f7r9mgq4e1.jpeg

Mooi WK, saaie finale. Altijd graag Argentinië gezien, toch een magisch shirt. Brazilië was de sambaploeg, Argentinië het taaiere, meer uitgekookte team die altijd een topspits bij hadden om de killer blow te bezorgen (Crespo, Batistuta...). Heb dit toernooi ook wel leukere highs gehad met de geweldige comebacks van Argentinië dan met naar het controlerende Spanje te kijken.... maar Spanje was tegen elk team dominant en is meer dan verdiend winnaar. Dat ze in de finale de botheid van die blauw-witte Zuid-Amerikanen hebben overwonnen door hun cool te behouden en hun spel te blijven spelen, zal ze vast ook extra plezier geven. Frankrijk had de gevaarlijkste aanval, maar Argentinië is die kut-eindbaas waar elke morzel grond moet veroverd worden en waar je je met alle geduld van de wereld door moet worstelen.

Ik weet niet of Argentinië de finale slecht heeft gemaakt, denk dat Spanje gewoon zo dominant was. Al was aan het einde toch weer duidelijk dat Argentinië, als ze écht naar voor moesten (en zelfs met tien) toch nog wat jus hadden... Misschien moeten ze die jus in het vervolg maar gebruiken om wat meer goals te proberen maken ipv er hun botte bijl mee in te oliën. Ik heb toch meermaals een oog moeten toeknijpen om met een niet al te gecorrumpeerd hart te kunnen blijven supporteren.

De kleine kantjes van Messi, ach, ik vind dat nog wel aandoenlijk. Messi, Ronaldo, Djokovic, Michael Jordan... de meeste toppers zijn geen lieverdjes. Die liggen 's nachts in hun bed met open ogen kwaad te zijn op de wereld als ze zijn verloren. En dan beginnen ze de dag erna terug te werken alsof hun leven ervan af hangt. De bescheiden ogende Messi is nog altijd een Argentijn die alles over heeft voor de winst.

(Nee, ik ben niet Filip Joos, maar net zoals hem hou ik wel van die passie).

@Gavin Wat peinzen we, had Messi rood verdiend door te proberen Cucurella rood aan te smeren?
Voor mij persoonlijk? Jazeker, is belachelijk.

Dit is wel wat ik wou aantonen bij die regel. Cucurella maakt een beweging naar zijn mond terwijl hij iets zegt tegen een tegenspeler bij een fase waar bij medespelers de potjes overkookten. Het is ook Cucurella die eerst lijkt te reageren op een verontschuldigende manier na dat handgebaar, en dat verontschuldigende gedrag ook volhoudt alvorens Messi begint te klikken. Begin maar, waarom grijpt de VAR hier niet in? Wat er gezegd is, deed er bij de vorige twee rode kaarten niet toe. Op welke manier verschilt dit, volgens die regels, van Almiron zijn fase? Verzacht het theatrale de mogelijke belediging?

Maar het gaat niet over Messi op zich, dat is onnozel gedrag. Of dat er hier nu een rode kaart getrokken moet worden, lijkt mij ook even onnozel. Alleen wordt zo'n gedrag door die regel in mijn ogen aangemoedigd, zeker als de wereldbeker op het spel staat. En als ik de beelden zie, zie ik redenen om die rode kaart wel te trekken. Meer zelfs, die moet hier getrokken worden volgens die regel. Dat is fout, dat moet angepast worden. UEFA volgt die regel al niet in de CL komend seizoen, dus ik zal niet de enige zijn die dan van die mening is op regeltechnisch vlak. Los van of Messi of Muldur of Gimenez klikspanen zijn om voordeel te halen ermee, dat gespeeld reactief gedrag met rood bestraffen balanceert de oneerlijkheid van die regel.

Er moeten toch gewoon instructies geweest zijn dit WK om heel karig te zijn met kaarten. Niet voor een specifieke ploeg maar het bevoordeelt wel ploegen die vuil spelen.
Dat is toch al lang zo? Dit horen we bij elke finale of grote match. Sowieso staan er een deel posts in het JPL topic "en als dit tijdens de tweede helft was gebeurd, was het meteen geel!"

Zwakke finale, Spanje gewoon te sterk. Argentinïë derde keer dat ze een WK-finale zonder schot op doel (ja, dat van Higuain in 2014 was naast!) eindigen in reguliere speeltijd, in tegenstelling tot 2014 zat hier echt wel niets in. Verdiende winnaar na een schitterend tornooi op het veld. Ik had weinig interesse vooraf door het hele Amerikagebeuren maar toch een fantastisch WK gezien ondanks alle sabotagepogingen.

Zou Trump eigenlijk beseffen dat Spanje de wereldbeker heeft gewonnen en niet hij? Infantino gaat het zéér voorzichtig moeten aanpakken of Infantino sleeps with the fishes Opvallend: de koning van Spanje was aanwezig in het stadion, maar voelde blijkbaar niet de onweerstaanbare drang om zichzelf op het podium tussen de winnaars te heisen!
Dat heet waardigheid (onbekend begrip voor Trump) weten wanneer het moment van iemand anders is.

Ik zie net die afgekeurde goal nog eens in een samenvatting. Otamendi gaat overdreven schreeuwend neer terwijl ie met zijn handen zijn been vastpakt ipv zijn voet. Tevens ook nog eens de verkeerde been
:thumb:

7 schoten op het doel van Spanje sinds de 1/8e finale. Portugal (2) België (2) Frankrijk (3) en Argentinië (0)

Unai Simon heeft geen werk gehad. (Behalve tegen King Charles)

Laatst bewerkt:
Ik vond die half time show wel leuk, mag toch eens wat extra zijn zeker tijdens de finale van een WK.
Ik zie het probleem ook niet, er hoort ook wel wat show bij zo'n evenement. Hydration breaks zullen wel blijven want in Spanje/Portugal/Marokko is de kans groot dat deze ook nodig gaan zijn.

Opvallend: de koning van Spanje was aanwezig in het stadion, maar voelde blijkbaar niet de onweerstaanbare drang om zichzelf op het podium tussen de winnaars te heisen!
Dat heet waardigheid (onbekend begrip voor Trump) weten wanneer het moment van iemand anders is.
Felipe stond zelfs op het podium é (naast Mark Carney, de Canadese premier). En koningen weten doorgaans wel bijzonder goed hoe ze zich in het openbaar moeten gedragen. Kleuters en dictators hebben die vaardigheid nog niet.

Het zit er weer op, het zal de komende dagen afkicken worden zonder voetbal op de tv, maar ik was toch geen fan van het nieuwe format.

Teveel landen, de betere derdes dat dan doorgingen en dan spreken ze over 64 landen volgende editie. De hydration breaks ( bij matchen waar het niet warm was), de halftime break ( die ik zeer flauw vond) gaven me het gevoel dat het steeds minder om voetbal draait.

De rode kaart van balogun en die langere pauze tijdens de finale, beide toch nie correct en het kan gewoon, ze krijgen het gewoon gedaan.

Uiteindelijk wel genoten van het wk, de sfeer die rond zo een wk hangt is toch altijd geweldig, maar hopelijk terug het normale format en zonder al die amerikaanse toestanden.

Het zit er weer op, het zal de komende dagen afkicken worden zonder voetbal op de tv, maar ik was toch geen fan van het nieuwe format.

Teveel landen, de betere derdes dat dan doorgingen en dan spreken ze over 64 landen volgende editie. De hydration breaks ( bij matchen waar het niet warm was), de halftime break ( die ik zeer flauw vond) gaven me het gevoel dat het steeds minder om voetbal draait.

De rode kaart van balogun en die langere pauze tijdens de finale, beide toch nie correct en het kan gewoon, ze krijgen het gewoon gedaan.

Uiteindelijk wel genoten van het wk, de sfeer die rond zo een wk hangt is toch altijd geweldig, maar hopelijk terug het normale format en zonder al die amerikaanse toestanden.
Ik vind het altijd moeilijk te beoordelen want de beleving van zo'n WK hangt voor mij sterk samen met de prestaties van de Belgen. In dat opzicht heb ik er wel van genoten. Maar al de rest: de behandeling van Iran, de visa bullshit, de dure tickets, de zaak Balogun, de uitgebreide groepsfase, de hydration breaks, honderd keer Bon Jovi moeten aanhoren...laat allemaal een bittere smaak na op de tong. Zo'n half-time show stoort me dan nog het minst, dat past dan nog wel bij de cultuur van de host.

Het WK is een prachtig evenement dat mensen over de hele wereld samenbrengt maar men heeft deze keer toch verdomd veel moeite gedaan om het te verpesten.

Terug
Bovenaan