Groothertogdom Luxemburg

Ik vond Luxemburg Stad eigenlijk maar heel doods s'avonds en eigenlijk te klein, volgens mij niet groter dan Hasselt of eender welke centrumstad. Niet de moeite om daarvoor op citytrip alleen te komen.
 
Als je naar Luxemburg gaat zou ik in eerste instantie toch gaan wandelen in het Mullerthal/Klein Zwitserland. Super wandelomgeving daar.
 
Verrassend dat hier nog geen Thread over is?

We zouden met een ander koppel op 11-12-13 november (verlengd weekend), naar daar willen gaan.
2 nachtjes slapen dus.

Activiteiten, vooral wandelen in natuur, maar smiddags en s'avonds wel nabij een stad zitten, om te eten, terrasjes doen, bowling avondje...

Dus mijn eerste gedachte was ESH-SUR-ALZETTE. omdat daar ook een winkel centrum is, als ik me nog goed herinner.
(over 10 jaar daar eens een concert mee gepikt, dus als daar een concert zaal is in dat klein landje, dan zal dit wel de main place to be zijn zeker?)

En natuur om in te wandelen heb je mijns inziens overal in dit land genoeg.

Of zijn er betere plaatsen?

EDIT:

Dit is een mooie planning voor een weekendje, en daar zie ik wel dat ze Luxemburg CITY aanraden om te verblijven. en van daaruit uitstappen te doen naar echternach, larochette...
misschien een beter idee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verrassend dat hier nog geen Thread over is?

We zouden met een ander koppel op 11-12-13 november (verlengd weekend), naar daar willen gaan.
2 nachtjes slapen dus.

Activiteiten, vooral wandelen in natuur, maar smiddags en s'avonds wel nabij een stad zitten, om te eten, terrasjes doen, bowling avondje...

Dus mijn eerste gedachte was ESH-SUR-ALZETTE. omdat daar ook een winkel centrum is, als ik me nog goed herinner.
(over 10 jaar daar eens een concert mee gepikt, dus als daar een concert zaal is in dat klein landje, dan zal dit wel de main place to be zijn zeker?)

En natuur om in te wandelen heb je mijns inziens overal in dit land genoeg.

Of zijn er betere plaatsen?

EDIT:

Dit is een mooie planning voor een weekendje, en daar zie ik wel dat ze Luxemburg CITY aanraden om te verblijven. en van daaruit uitstappen te doen naar echternach, larochette...
misschien een beter idee?
Ik ben in Elsch Sur alzette geweest. Ultramodern, lijkt alsof het gisteren gebouwd was. Op zich niet heel groot, op uw gemak een dag. Was er ook voor een optreden geweest van een band wat ik wilde zien, wat dus bij een voormalige staalfabriek was (Rockhall). Ook mooie street art die vrij toegankelijk is.

Alle informatie staat er wel in t Frans op de bordjes, hoewel de bevolking ginder Duits en Engels kan. Bier is er Duits, Pommerding of zoiets en Diekirch, wat best meh is.
 
Terug
Bovenaan