Green Mamba

Well-known member
Grond-1629375570.jpeg


Twee drerries stampen een business uit de grond. Vlaamse topfictie door regisseurs Adil El Arbi, Bilall Fallah en Mathieu Mortelmans.


Vorige week gestart - Wat zijn jullie eerste indrukken? De pilot viel best nog wel mee, ik ben benieuwd naar hoe het verder gaat.
 
Het is niet slecht. Maar de stijl van Adil en Bilal begint een klein beetje te vervelen.

Inconsistente accenten, onrealistische accenten, matige dialoog, veel matige acteerprestaties maar het verhaal boeit wel. En het is wel leuk dat de ambities zo hoog zijn. Het is een beetje grootser dan de gemiddelde Vlaamse reeks over een drama in een falend familiebedrijf.
 
Maar de stijl van Adil en Bilal begint een klein beetje te vervelen.
Het lijkt idd iets dat we al hebben gezien maar dan in Molenbeek. Het heeft ook wat weg van een sitcom-structuur: er is een probleem van de week dat door allerlei "dommigheden" wordt gevolgd en op het einde gelukkig opgelost.

De personages zijn ook zo druk bezig dat je eigenlijk niet onder hun huid kunt kruipen. Als het iets te stil wordt komt er iemand met veel lawaai binnen vallen.

Het lijkt voor mij ook alsof ze zowel de Marokkaanse gemeenschap hier als de witte middenklasse Vlaming willen entertainen maar tussen de twee invallen, het voelt wat gekunsteld aan soms door wat verhaallijnen erbij te plakken.
 
Tweede aflevering zonet gekeken en ik kan jullie wel volgen in dat verhaal. Het is af en toe iets te veel effectjes en veel kabaal.
 
Inconsistente accenten, onrealistische accenten,

Eerder het mengen van accenten, wat in het echt ook gebeurt.
Nog niks onrealistisch gehoord trouwens. Eerder zeer realistisch aangezien heel veel jongeren die taal hanteren, het straattaal Marrokaans.
 
Ik heb Patser gezien en dit voelt aan als een soort over the top kopie in serievorm. Hun stijl kan ik wel smaken, maar het is een beetje "te" aan het worden. Wat vindt de Marokkaan in de straat daar eigenlijk van, kan die zich terug vinden in die personages?
 
Ik heb Patser gezien en dit voelt aan als een soort over the top kopie in serievorm. Hun stijl kan ik wel smaken, maar het is een beetje "te" aan het worden. Wat vindt de Marokkaan in de straat daar eigenlijk van, kan die zich terug vinden in die personages?
Ik denk niet dat de reeks al uitgezonden wordt in Marokko?
 
Ik heb Patser gezien en dit voelt aan als een soort over the top kopie in serievorm. Hun stijl kan ik wel smaken, maar het is een beetje "te" aan het worden. Wat vindt de Marokkaan in de straat daar eigenlijk van, kan die zich terug vinden in die personages?
Ze lopen er niet hoog mee op.
In ‘Grond’ komt elk stereotype dat er bestaat over mijn etniciteit aan bod
 
Ik houd ermee op na de 3e aflevering. Het zakt naar het niveau van misverstanden FC De Kampioenen.

Ze hebben Marokkaanse grond nodig maar ipv te bellen en over te laten vliegen gaan ze het zelf halen. Dat mislukt natuurlijk grandioos.

De oplossing is dan maar Belgische grond gebruiken. Zo te vinden in elke bouwmarkt. Helaas, ze gaan het stelen van hun huisbaas die dat wil verklikken.

En zo gaat dat maar door, er steekt na 3 afleveringen ook niet veel achter, ze struikelen over hun eigen eentonige dommigheid.
 
Terug
Bovenaan