[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Wilt dat dan niets zeggen? Belangrijke pion bij Arsenal, de Engelse kampioen en Champions league finalist. Een (belangrijke-) goaltjesdief daar, maar inderdaad bij de RD krijgen we hem niet in positie.
Kan je van Doku ook niet een beetje hetzelfde zeggen? Ik kreeg gisteren toch alweer die Hazard vibes... wachten wachten wachten tot heel de ploeg terug is en er 2-3 man voor hem staat, dribbelen en zich dan hopeloos vastlopen. Dat je dribbel succes rate geen 100% is dan snap ik maar de succes rate leek mij gisteren toch wel héél zwak. Granted Doku werd wel goed afgedekt maar door soms zo lang quasi stil te staan met de bal aan de voet creëer je die situatie deels ook wel zelf.

Ik hoor onze analysten wel graag zeggen dat als er ergens 2-3 man op 1 speler zit, er dan ergens anders wel een duivel moet vrijstaan zonder dekking. Als die andere duivel echter Onana is, die in balbezit er zo op los staat te klungelen, dan is dat nawelijks een probleem te noemen voor de tegenstander.

Ten eerste is Doku een heel ander type speler dan Hazard, en ten tweede: Hazard vibes als iets negatief gebruiken is gewoon bizar. De dag dat Doku op het niveau van (de beste) Hazard zit, geef ik een vat.

Ik vond ook wel dat Raskin toch beter rendeerde dan velen dachten, en ik snap de wissel met Onana. Balvast, pittbull voor de defensie en kan een deftige pass geven.

Ten eerste is Doku een heel ander type speler dan Hazard, en ten tweede: Hazard vibes als iets negatief gebruiken is gewoon bizar. De dag dat Doku op het niveau van (de beste) Hazard zit, geef ik een vat.
Prime Hazard zat qua niveau maar net onder Messi en Ronaldo imo, dus dat van eender welke speler vragen is wel een héél hoge lat.

Onana leek meer bezig met zijn drievingerviering te oefenen en speelde gewoon te laks. In de eerste helft is er een moment dat hij 20 m van de goal staat en de bal krijgt aangespeeld, maar gewoon de bal afwacht waardoor er een Egyptenaar tussen zit. Zo nonchalant.

Prime Hazard zat qua niveau maar net onder Messi en Ronaldo imo, dus dat van eender welke speler vragen is wel een héél hoge lat.
Prime Hazard bij Chelsea wel te verstaan, bij de Rode Duivels heeft hij toch nooit dat verschroeiend niveau gehaald.

Bij Chelsea was hij echt wel weergaloos.

Mja, moet dat dan? Tielemans, Vanaken & De Bruyne is nu wel ook te veel van het goede imo. Toch zeker met nog een hele helft te spelen. Dat je dat gaat doen een kwartier voor tijd als je nog steeds achterstaat, akkoord, maar toch niet direct of vlak na rust.

Onze defensie is al zo wankel, dan moet je niet nog eens uw 6 gaan weghalen.
Vanaken is ook enorm balvast hoor, die pak je niet zomaar de bal af en nogmaals qua spelinzicht is hij samen met KDB de beste. Tielemans kan ook op de 6 volgens mij maar ik versta de keuze voor Raskin ook wel. Zie die ook wel graag bezig, is een geweldige pitbull.

Dat klopt echt niet. Castagne is op die positie (nu) gewoon beter dan Meunier. Aanvallend stukken minder dan prime Meunier, maar prime Meunier ligt ook al 6 jaar achter ons. Nu is Meunier op offensief vlak niet beter dan een Castagne, helaas. Terwijl je met Castagne wel een stuk meer defensieve zekerheid inbouwt. En als je meer offensieve kracht wil, dan kan je Seys of Saelemaekers plaatsen. Beiden (zeker Saelemaekers) brengen offensief veel meer dan Meunier, terwijl ze defensief (zeker Seys) niet minder zijn dan Meunier.
We zullen zien, ik hoop dat Garcia iemand anders daar kiest als Meunier maar ik vrees er weer voor.

Vanaken is ook enorm balvast hoor, die pak je niet zomaar de bal af en nogmaals qua spelinzicht is hij samen met KDB de beste. Tielemans kan ook op de 6 volgens mij maar ik versta de keuze voor Raskin ook wel. Zie die ook wel graag bezig, is een geweldige pitbull.

We zullen zien, ik hoop dat Garcia iemand anders daar kiest als Meunier maar ik vrees er weer voor.
Tielemans op de 6 is echt een slecht idee, daar heeft hij echt de kwaliteiten niet voor.

En Meunier zal wel weer terug in de basis staan jammer genoeg. Die gast heeft echt geen plaats meer bij de RD

Voor Marc Degryse een middenveld met Raskin - Vanaken - De Bruyne... en dus de kapitein op de bank. Kan er mij wel in vinden maar dat Garcia natuurlijk nooit doen, zijn kapitein op de bank zetten

Mss KDB rechts voor zetten? En middenveld Tielemans - Raskin/Onana - Vanaken? Denk dat Radja gisteren ook zoiets zei in de studio
Ik heb die bedenking ook al verschillende keren gemaakt. Dan heb je tenminste terug iemand die vanop de flanken een deftige voorzet en pass kan geven. Zou onze aanval ook terug veel dynamischer maken. De vraag is natuurlijk of hij het daar nog kan belopen.

Het probleem daar vond ik dat er niet ingegrepen werd van onze kant uit. Doku werd inderdaad goed afgedekt en (te) hard aangepakt, maar het duurde gewoon veel te lang eer hij eens ging zwerven naar rechts of centraal. Als je zolang uit de match gehouden wordt en er offensief geen eindproduct aan kan gekoppeld worden, grijp dan tenminste in! Vanaf hij ook eens op rechts uit kwam, ging het veel vlotter, maar dreiging en concreet gevaar in de 16. Vanaf links werd hij keer op keer direct vastgezet en na de zoveelste mislukte dribbel tussen 2-3 man, snap ik wel dat hij (en wij) er moedeloos van werden!

Dat in het invallen van Raskin terwijl je net creativeit en aanval nodig hebt, waren voor mij de grootste fouten tijdens de match van onze coach. De opstelling is wat ze was, maar ingrijpen mocht veel vroeger!

En het eeuwige terugkerende probleem bij ons middenveld, zelfs nu met (helaas een slechte) Onana, is toch die immense ruimte tussen hen en de verdediging en het gebrek aan intensiteit in die duels, alle die 2e ballen die verloren gingen, amper druk..

Prime Hazard bij Chelsea wel te verstaan, bij de Rode Duivels heeft hij toch nooit dat verschroeiend niveau gehaald.

Bij Chelsea was hij echt wel weergaloos.
De match tegen Hongarije op het EK 2016 mss nog eens terugkijken. Nog nooit iemand zo goed zien spelen als Hazard toen.

Terug
Bovenaan