Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Goh, dat wou ik niet per sé zeggen he. Velen zijn gewoon lyrisch over dat Spanje en dat was ook een fantastische ploeg, maar dus zeker geen aanvallende moordmachine, eerder een zeer goede balans tussen verdediging en aanval en vooral veel, heel veel, voor mij persoonlijk, saai balbezit.
Zo herinner ik ze mij ook idd.
Je kan heel moeilijk scoren tegen een team als je nooit de bal hebt dus nogal logisch dat ze weinig weg gaven.
Maar Spanje miste toen, en nu ook trouwens, een echte killer vooraan. Villa stond daar dacht ik toen wel in de spits maar ik kan met niet meer herinneren of die toen fout gebruikt werd of gewoon ongelukkig was in zijn afwerking.

Zo herinner ik ze mij ook idd.
Je kan heel moeilijk scoren tegen een team als je nooit de bal hebt dus nogal logisch dat ze weinig weg gaven.
Maar Spanje miste toen, en nu ook trouwens, een echte killer vooraan. Villa stond daar dacht ik toen wel in de spits maar ik kan met niet meer herinneren of die toen fout gebruikt werd of gewoon ongelukkig was in zijn afwerking.
Fout gebruikt zou je dan eerder denken, maakte 5 doelpunten uit 2.82 xG:

1719586403817.png

Spanje speelde toen met de strategie van het versmachtende balbezit hé. Niet met als doel om zelf veel aan kansen te komen, maar vooral om te voorkomen dat de tegenstander aan voetballen kon toekomen. Heel geduldig het balletje rondtikken, geen enkel risico in het spel leggen en wachten tot het onvermijdelijke gaatje valt en dan toeslaan. Dat was Spanje, en daar kon je op hun hoogtepunt bitter weinig tegen beginnen.

Dit he.
Snap echt niet hoe mensen blij kunnen zijn met een strontprestatie gewoon omdat je gewonnen hebt. Dan ben je toch gewoon prototype successo.
Voetbal wordt hoe langer hoe meer gewoon ontzettend saai om naar te kijken met dat soort mentaliteit. Ik wil positief voetbal zien.
Dat is wel heel zwart-wit. Als je Fransman zijt, kan ik me perfect inbeelden dat gewoon winnen niet genoeg is, maar als België (met 0 titels) nu eens een tornooi zou winnen op een lelijke manier, ga ik er echt niet minder blij mee zijn. Dat is toch iets wat je ooit eens wilt meemaken lijkt me. Zo'n ster boven het embleem van België bijvoorbeeld :love: .

Wilt niet zeggen dat ik voorstander ben van lelijk voetbal voor de duidelijkheid, maar moesten we dit tornooi winnen, ga ik toch ontzettend blij zijn :unsure:

Laatst bewerkt:
Dat is wel heel zwart-wit. Als je Fransman zijt, kan ik me perfect inbeelden dat gewoon winnen niet genoeg is, maar als België (met 0 titels) nu eens een tornooi zou winnen op een lelijke manier, ga ik er echt niet minder blij mee zijn. Dat is toch iets wat je ooit eens wilt meemaken lijkt me. Zo'n ster boven het embleem van België bijvoorbeeld :love: .

Wilt niet zeggen dat ik voorstander ben van lelijk voetbal voor de duidelijkheid, maar moesten we dit tornooi winnen, ga ik toch ontzettend blij zijn :unsure:

Nee, ik zou positief voetbal willen zien. Yo each their own.

Goh, dat wou ik niet per sé zeggen he. Velen zijn gewoon lyrisch over dat Spanje en dat was ook een fantastische ploeg, maar dus zeker geen aanvallende moordmachine, eerder een zeer goede balans tussen verdediging en aanval en vooral veel, heel veel, voor mij persoonlijk, saai balbezit.

Ik vond de stijl van Argentinië trouwens ook niet bepaald opwindend het afgelopen WK. Dat was telkens lang breien en wachten tot Messi besloot om even te toveren. Het voordeel was wel dat Messi dat dan ook bijna altijd een paar keer per match deed.

Frankrijk in 2018 was nog erger, maar we zijn daar misschien niet helemaal neutraal in :unsure:

Het is ergens ook wel de schuld van de UEFA dat we nu dit soort zaken te zien hebben gekregen. 24 ploegen en dat systeem van beste derdes = niemand neemt veel risico want met 3 gelijke spelen ga je waarschijnlijk ook gewoon door. Vooral de laatste speeldag viel dat in elke groep toch op. In de knock-outs is het logischer dat men voorzichtiger speelt.

Smaken verschillen, maar ik vond het balbezit voetbal van dat Spanje het beste niveau dat ik ooit gezien heb van een landenteam

Spanje was dat tornooi heer en meester gewoon én van op voorhand aangekondigd. Niemand verschoot dat zij naar de finale gingen, dat was een uiterst volwassen ploeg en iedereen kwam tegen hen de bunker opzetten. We hebben op het EK toen tegen Italië gezien wat er gebeurde eens de flood gates open konden.

En ik zeg dat als iemand die dat ploegje uiteindelijk niet kon uitstaan.

Het is hier nog nergens genoemd maar een confrontatie met Roberto in de kwartfinale is zeker niet uitgesloten. En ik ben heel bang dat dit verkeerd gaat aflopen voor de Belgen.

Ik begin oud te worden, maar zijn er nog toernooien geweest, waar we slecht speelden in de groepsfase en toch nog relatief ver geraakt zijn?

Enkel Frankrijk en Nederland liepen minder. Het zegt genoeg over de ingesteldheid, en dan die uitleg van Vercauteren: " we lopen slimmer", mijn kloten! Die indruk had ik totaal niet

Enkel Frankrijk en Nederland liepen minder. Het zegt genoeg over de ingesteldheid, en dan die uitleg van Vercauteren: " we lopen slimmer", mijn kloten! Die indruk had ik totaal niet

Er moet iemand eens een special maken over Carrasco bij de duivels. Je moet die eens zien sloffen naar zijn man telkens. Meunier is wel ene die vaak de flank afloopt, die zal wel een grote meerwaarde zijn.

We lopen compleet verkeerd. De Bruyne compenseert daar heel veel door overal tegelijk te zijn, maar die kan dat geen 90' aan een stuk blijven doen natuurlijk.

Mja, ook nu weer aan het kijken naar die 2 achtste finales. Bij AL die ploegen zijn in balbezit de spelers in beweging. Al is het maar een meter of 2 in de ene richting, meter of 2 in de andere richting. Uzelf aanspeelbaar maken, eigenlijk is dat toch iets vrij basic denk ik dan...

Ons middenveld is in opbouw extreem statisch. En in verdediging eigenlijk ook :unsure:

Mja, ook nu weer aan het kijken naar die 2 achtste finales. Bij AL die ploegen zijn in balbezit de spelers in beweging. Al is het maar een meter of 2 in de ene richting, meter of 2 in de andere richting. Uzelf aanspeelbaar maken, eigenlijk is dat toch iets vrij basic denk ik dan...

Ons middenveld is in opbouw extreem statisch. En in verdediging eigenlijk ook :unsure:
Terwijl Onana en Malanda net twee middenvelders zijn die in principe wel veel lopen, en wel vooruit denken en spelen. Tielemans dat laatste ook. In de kwalificatie hebben we dat middenveld wel veel meer in beweging gezien, daar speelde Tedesco mijn inziens ook gewoon veel vrijer. Hier laat hij ons met de handrem op spelen, omdat hij teveel schrik heeft.

Terug
Bovenaan