Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Speel je hier een goed toernooi, dan is dat extra motivatie voor Lukaku en De Bruyne om nog een laatste keer proberen te schitteren op een WK. Nu worden ze uitgefloten door de supporters, omdat Tedesco hen mismeesterd. Het is de logica zelve dat die motivatie om er nog eens twee jaar bij te doen na alweer een kuttoernooi dankzij een kuttrainer veel minder zal zijn.De enige die Courtois heeft verbannen is toch Courtois zelf zeker? Kan best zijn dat Tedesco een slechte people manager is enzovoorts en dat slecht heeft aangepakt, maar Courtois kan zich daar nog altijd gewoon over zetten natuurlijk, in plaats van het kleine kind uit te hangen. Als hij dan toch zo'n winnaarsmentaliteit en drive heeft dan had hij er toch gewoon bij willen zijn, nee? Opnieuw: die bijna verafgoding van Courtois, alsof hij niets fout kan doen, begrijp ik echt niet. Die zijn kleine kantjes en 'egoproblemen' zijn ondertussen toch echt wel vrij publiek?
Ook het (mogelijke) stoppen van oudere spelers nu al aan hem toeschrijven vind ik nogal vreemd. KDB is 32 en begint meer en meer last te hebben met zijn lichaam. Dat die op zijn 34 niet meer wil meedoen aan een WK zou echt niet zo vreemd zijn.
Enfin, akkoord hoor, dat Tedesco het absoluut niet is, en ik wil heel die Courtois/Tedesco discussie niet opnieuw starten, maar je moet hem nu ook niet met alle zonden van Israël beladen vind ik.

Dan onderschat je toch echt de kwaliteit die nog in deze ploeg zit en er nog zit aan te komen. Met Lukaku (in vorm) en De Bruyne heb je een ploeg die in principe een outsider is voor de prijzen. Maar zonder die twee heb je, qua spelersmateriaal, nog altijd een degelijke middenmoter, die ik nog altijd boven ploegen als Oostenrijk en Zwitserland zou zetten. En die tonen hier weer dat je geen grote namen moet hebben om een goed toernooi te spelen. Zo somber moet je het echt niet inzien.Ik zie KDB, Lukaku, Vertonghen etc stoppen na dit EK. En dan wordt het in de kwalificaties weer zweten tegen Estland en Azerbeidzjan.
Kom kom, dat hij enkel onder Tedesco 'persona non grata' (opnieuw: hij is zelf vertrokken) is, klopt misschien in de letterlijke zin. Dit was echter lang niet de eerste keer dat Courtois de plaat poetst of moeilijk doet omdat hij zin zijn niet krijgt. Zelfs als je sommige van die dingen in dat artikel wegwuift blijft het feit wel dat hij bij Genk en Chelsea op een bepaald moment is weggebleven. Vermits een transfer naar een ander land niet kan lijkt mij dit toch gewoon een verderzetting van zijn eerdere gedrag hoor. Zijn zin niet krijgen en zijn kat sturen.En die situatie met Courtois doet zich met een coach met een halve teen aan kwaliteit gewoon nooit voor. Courtois is al heel zijn leven een ergerlijke kwal, heeft al onder elvendertig verschillende coaches gespeeld. Enkel onder Tedesco is hij persona non grata. Occam's razor hoor, deze situatie.
Het begint al bij verschillende zakenMet het verschil dat iedereen bij City ook wel beweegt. Nu staan ze allemaal stil en zit Lukaku de bal in de voet te vragen tussen 4 man in ipv een run te maken. En als ze er dan eens door geraken staat hij achter zijn man en zit hij weer te wijzen naar zijn voeten. Tekenend hoe KDB daar die rechtsback moest aanmanen om eens wat naar voor te lopen.
Dit dus, ik ben dezelfde leeftijd en heb zelfde gevoel.Ik ben persoonlijk niet de grootste voetbalkenner, maar als vierjarige zat ik al naar het WK in Mexico te kijken, en als achtjarige was ik al bewust aan het supporteren voor het WK van 1990 dus kheb onze duivels wel altijd actief gevolgd.
Met het risico om als oude zak te klinken: vroeger was het simpeler en leuker. We wisten dat we niet veel voorstelden, in bijna iedere wedstrijd waren we underdog, en we hadden een ploeg die doorgaans vocht als een leeuw. Technisch stelden we niet veel voor, maar er was een overvloed aan vechtlust en samenhang. De supporters wisten het, de pers wist het en de spelers wisten het, dus het was veel gemakkelijker om fier te zijn op onze Rode Duivels dan nu.
Daar tegenover staat onze 'gouden generatie', en dat vind ik persoonlijk een van de meest frustrerende supporterservaringen. Er is een overvloed aan technische kwaliteiten, topspelers in topclubs en bij momenten geweldig voetbal, maar het is zo wisselvallig geworden dat het om gek van te worden is. Zeker omdat je absoluut weet dat het beter kan. Er is bijna geen consistentie, behalve dat we telkens trainers aannemen met vreemde ideeën. Ook de mentaliteit van de spelersgroep geeft altijd de indruk dat ze eigenlijk niet samen willen zijn, geen zin hebben om te spelen en dat er onderliggende frustraties zijn. Ligt dat aan de spelers, aan de trainer, ik weet het niet maar tis alleszins een bron van ergernis geworden.
Bij de spelers is de frustratie van het spel ook duidelijk en duidelijker geworden, en zeker bij onze zogezegde sterkhouders zoals KDB en Lukaku : zuchten, blazen, armen molenwieken, schouders ophalen, roepen en tieren, wijzen ...
Het is maar een gok, maar volgens mij waren die laatste vijf minuten totale antivoetbal de spreekwoordelijke druppel in een emmer vol frustratie, en die aanwezige fans waren een uiting van wat vele denken : "hoe the fuck is het nu mogelijk zeg..." Dat spelers zoals KDB dan liever de tunnel induiken zegt toch ook weer genoeg.
Ik vraag me af hoe de spelers zich allemaal voelen nu. Als ploeg groei je meestal in een tornooi en bouw je (mentaal) voort op (kleine) succesjes. Ik zie nu vooral een hobbelig parcours zonder veel positieve evolutie. Dat moet toch ook allemaal in't kopke kruipen bij de spelers? 't Is niet dat ze nu plots allemaal op een wolk spelen en boven zichzelf uitstijgen. In tegendeel. Lukaku was gisteren een verre schim van zichzelf bij de Duivels, Doku wordt precies elke match slechter, Tielemans was gisteren ook hopeloos op zijn lage positie, Trossard blijft de non-matchen opstapelen... Allez, ik zie niemand echt beter worden doorheen dit tornooi.Enfin, ik zeg het, misschien was dit allemaal een meesterplan van Tedesco om Frankrijk ons waanzinnig te laten onderschatten en tonen we vanaf dan ons ware gelaat als winnaars, maar als de voetbalwetten nog een beetje gelden en zeker als we spelen met de ingesteldheid zoals tegen Slovakije en Oekraïne vliegen we maandag naar huis. Dan is hij er in geslaagd om het gewoon nog slechter te doen dan Wilmots in zijn eerste toernooi. En ben je na een nieuwe teleurstelling niet alleen Courtois maar ook Lukaku en De Bruyne kwijt. Dus neen, dan denk ik niet dat je veel slechter kan doen.
De enige redenen dat we máár één goal binnnen krijgen is omdat Casteels meer dan zijn werk deed maar vooral, en dit kan je toch niet voldoende onderstrepen: omdat we tegen Janneke & Mieke gespeeld hebben.
we maken er ook maar 2 in 3 matchen, in deze groep...
Vind dat wat overdreven. met een heel klein tikkeltje meer geluk had hij er al 2 of 3 gemaakt. Het was nét niet. Ook die fase gisteren wanneer hij schuin links voor de keeper komt en net over de bal trapt. Als hij die normaal raakt, is het altijd goal.In tegendeel. Lukaku was gisteren een verre schim van zichzelf bij de Duivels,

Die zijn nu al minstens even goed als ons en vreten ons binnen een jaartje gewoon op.Dan onderschat je toch echt de kwaliteit die nog in deze ploeg zit en er nog zit aan te komen. Met Lukaku (in vorm) en De Bruyne heb je een ploeg die in principe een outsider is voor de prijzen. Maar zonder die twee heb je, qua spelersmateriaal, nog altijd een degelijke middenmoter, die ik nog altijd boven ploegen als Oostenrijk en Zwitserland zou zetten. En die tonen hier weer dat je geen grote namen moet hebben om een goed toernooi te spelen. Zo somber moet je het echt niet inzien.
Natuurlijk, er moet wel iemand aan het roer staan die op zijn minst het verstand heeft om de juiste spelers op de juiste plaats te zetten en met de juiste ingesteldheid speelt, anders verlies je zelfs met grote namen als de onze van ploegen als Slovakije.