Ben voor een groot stuk akkoord, maar los daarvan moeten we met de huidige selectie (en die in de nabije toekomst) nog altijd kunnen winnen van landen als Slovakije, Roemenië en Oekraïne. Die hun beste speler is van hetzelfde niveau als CDK/Lukebakio/etc en zo hebben ze er maar eentje.
Het probleem is gewoon de speelstijl, die bij momenten heel arrogant en lui aanvoelt. Denken dat je beter bent, en bijgevolg niet al te hard willen werken. Dat is bijzonder ergerlijk om naar te kijken, want we zijn niet meer zó veel beter dat we daarmee weg komen. Als ik dan zit te kijken naar pakweg Oostenrijk tegen Frankrijk dan denk ik: miljaar wat voor een energie en over-mijn-lijf mentaliteit zit er in die ploeg (Oostenrijk welteverstaan), terwijl daar qua spelers niks speciaal op het veld staat.
KDB is ook niet meer de werker van weleer. Komt daarbij dat dat niet meer het soort speler is die alleen dingen forceert in een ploeg als de huidige rode duivels. Die kon de voorbije maanden bij City ook niet meer elke match spelen... meestal max 1 match per week, en niet eens de volle 90 minuten. Dat kan nu eenmaal gebeuren voor sommige spelers eens voorbij de 30, na wat blessures enz. De manier dat hij tegen Slovakije speelde, dat zag er voor mij uit alsof hij zich aan het sparen was voor alle volgende matchen, omdat hij weet dat hij het fysiek niet meer aan kan om meerdere matchen op rij voluit te gaan.
Ik zou bijna beginnen denken dat het stilaan tijd is om de bronzen generatie helemaal af te sluiten, m.a.w. afscheid van KDB en Lukaku na dit EK. Dan kunnen we eindelijk onze speelstijl helemaal omgooien, weg van dat wandelvoetbal. De toekomst, of we dat nu willen of niet, ligt bij Openda, Doku, CDK, Vermeeren etc. Gebrek aan kwaliteit compenseren door harder te werken op het veld.