Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Maar om te zeggen, veel goede coaches zie je echt wel niet ze. Van heel die lijst zou ik Nagelsmann, Rangnick & Spaletti als goede coaches beschouwen. Southgate & Koeman zijn ook verre van geliefd in eigen land en Deschamps heeft het geluk gehad een belachelijk OP team te mogen coachen en over Martinez ga ik niet eens beginnen. Guardiola's zal je hier niet vinden

Ik vind dat de afgekeurde goals meegenomen mogen worden in de kansen. Dan hebben we 2 enorme kansen voor Lukaku en 1 grote voor Bakayoko die bijna niet te missen was. (maar gekeerd werd op de lijn)

Dat is minimaal 1,5 uit xg als het niet groter is. In vrijwel elke toernooiwedstrijd zijn 3 van dit soort kansen genoeg voor minimaal een goal. Toegegeven, het was allemaal in de tweede helft maar als je die tweede helft nog 500 keer speelt maak je 498 keer een goal.

Die van Trossard dan ook nog, waarbij de keeper flatert en Trossard niet rustig genoeg blijft om dat af te straffen, eventueel door ff af te leggen op Lukaku die hem ongetwijfeld wel had binnengeramd.

Je gaat toch geen spelers thuis laten wanneer die nog steeds de beste optie zijn? Dat vind ik toch iets vreemds.

Nee dat bedoel ik ook niet. Ik denk gewoon dat KDB over 2 jaar er misschien zelf al de brui aan gegeven zal hebben.
Hopelijk vergis ik me, en kan hij zichzelf heruitvinden in een diepere rol, maar na het voorbije (halve) seizoen bij City krijg ik niet de indruk dat hij dat fysiek nog allemaal zal aankunnen over 2 jaar.

Ik hoop dat we Guardiola binnenkort toch eens bij een land te zien krijgen (eigenlijk zou je die als Engeland zijnde toch moeten proberen halen, geld is geen probleem)

Zit nu al bijna 10 jaar bij Man City. Heeft met Barcelona, Bayern en Man City alles gewonnen wat er te winnen valt en dan ook nog in 3 verschillende competities.

Of misschien wil hij eerst nog eens in Italië proberen ;)

Idem met een Klopp.

Maar goed, een fantastische clubtrainer, maakt nog niet per sé een goede bondscoach.

Oef, gelukkig krijgen we een degelijke scheidsrechter voor de wedstrijd zaterdag.

Poolse topref Szymon Marciniak is scheidsrechter met dienst​

De Poolse topref Szymon Marciniak fluit in Keulen het tweede EK-duel van de Rode Duivels tegen Roemenië. De intussen 43-jarige ref was vorig jaar de scheidsrechter in de finale van de Champions League tussen het Inter van Romelu Lukaku en het Manchester City van Kevin De Bruyne.

Eind 2022 floot hij de finale van het WK in Qatar tussen Argentinië en Frankrijk. Dat was na Rusland 2018 zijn tweede WK. Op het EK van 2016 in Frankrijk was hij er al bij. Voor EURO 2020 moest hij wegens gezondheidsproblemen verstek geven. In 2018 was hij de scheidsrechter in de Europese Supercup tussen Real en Atlético Madrid.

Het wordt de 5e keer dat de Duivels Marciniak krijgen als scheidsrechter. De laatste keer dateert wel al van augustus 2017, in de WK-kwalificatiewedstrijd in en tegen Griekenland. Voordien was hij al de referee in de oefeninterlands tegen Rusland (3-3) en Nederland (1-1). In 2015 was hij ook de scheidsrechter in de oefenwedstrijd tegen Italië (3-1).

Oef, gelukkig krijgen we een degelijke scheidsrechter voor de wedstrijd zaterdag.
Ik moet zeggen: Ik vind de technische vernieuwingen toch wel geweldig hoor. De huidige buitenspeltechnologie is geweldig, binnen 20 seconden duidelijkheid als een speler maar 2 centimeter offside staat.

Het probleem is niet de technologie. Ik hoor toch niemand klagen dat bv. buitenspel of bal wel/niet over de lijn nu ALTIJD 100% correct (binnen de marge van technische beperkingen uiteraard, maar dat gaat amper om X nano-meter/seconden ofzo) en snel worden beoordeeld. Wel is het natuurlijk zéér zuur als het om milimeters gaat, nauwelijks waarneembaar met het blote oog, maar goed, je trekt een lijn en die moet je respecteren.

Het pobleem bij die handsbal van Openda is niet de technologie die het mogelijk maakte om 100% zeker vast te stellen dat hij de bal met de hand raakt. Het probleem is die idiote handsregel van tegenwoordig, die dat blijkbaar altijd bestraft moet zien, ookal is het totaal onvrijwiilig handspel die weinig of geen invloed heeft op de bal. Daar zit hem het probleem. Ik zou liever terug naar vroeger gaan, waarbij je interpretatie en gezond verstand van de scheidsrechter/VAR toelaat, en hen laat beslissen over dit soort gevallen. Met behulp van de technologie, zeker, maar ook gewoon met common sense. Dan wordt die goal nooit afgekeurd. En de Slovaken zouden niks te klagen hebben, mits je natuurlijk ruimte laat voor interpretatie in het regelment. En dat is er nu niet (meer) voor handsbal.

Hetgene ik aan heel die fase vond wringen was dat daar aan dat handspel een vrij stevig duel te voren ging, waarbij de verdediger vrij bruusk te werk ging. Dat je dan, in volle sprint en in vol duel, heel even onbewust de bal streelt omdat je halvelings in een handgevecht zit met de verdediger, moet dat echt bestraft worden? Je kan toch moeilijk zeggen dat je als speler op dat moment volledig de controle hebt over je handen?

In de Premier League werd dit seizoen ook een goal afgekeurd (ik ben al vergeten tussen welke ploegen het ging) omdat de aanvaller in de rug werd geduwd door een verdediger om dan met zijn bovenarm even tegen de bal te vliegen, dat vind ik toch ook maar wringen.

Enfin, meer technologie is altijd beter, maar hier moest die ref naar mijn mening toch gewoon kunnen hebben beslist dat Openda helemaal niets aan dat (minimale) contact kon doen. Je ziet natuurlijk duidelijk aan die grafiek dat de bal in de lucht is aangeraakt, maar je mag de context ook nog meenemen vind ik.

Niet dat het aan de ref lag dat we verloren zijn (ook al vond ik de ref niet goed) maar kom.

Nee dat bedoel ik ook niet. Ik denk gewoon dat KDB over 2 jaar er misschien zelf al de brui aan gegeven zal hebben.
Hopelijk vergis ik me, en kan hij zichzelf heruitvinden in een diepere rol, maar na het voorbije (halve) seizoen bij City krijg ik niet de indruk dat hij dat fysiek nog allemaal zal aankunnen over 2 jaar.
Dat laatste denk ik dus ook. De Bruyne sukkelt de laatste jaren toch iets te veel met blessures dan hem lief is. Ik heb echt sterk het idee dat die fysiek op zijn limiet zit of misschien zelfs erover. Ik betwijfel sterk of die het nog twee jaar kan trekken op absoluut topniveau.

FALSE

Met geld gesmeten dat 't geen naam heeft en welgeteld 0 keer de CL gewonnen. Was toch vrij triestig.
hoe false?

Hij heeft vorig jaar toch de CL gewonnen met Man City?
En destijds met Barcelona had hij dat al 2x gedaan zelfs.

Allé, hij heeft nog geen Europa of Conference League gewonnen :tongue:

hoe false?

Hij heeft vorig jaar toch de CL gewonnen met Man City?
En destijds met Barcelona had hij dat al 2x gedaan zelfs.

Allé, hij heeft nog geen Europa of Conference League gewonnen :tongue:
Je zegt ook dat hij met Bayern alles gewonnen heeft wat er te winnen viel. Wat niet zo is.

EL en co kon hij niet winnen want nooit in beland.

Het is maar hoe je mijn zin interpreteert hé :tongue:

Mijn conclusie was vooral bedoeld dat hij zélf als club-trainer dus alles al gewonnen heeft (wat belangrijk is)

Terug
Bovenaan