Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Ben het met je eens dat er nog steeds mensen zijn die Lukaku niet op waarde schatten. Helaas komt dat door een bepaalde politieke- of clubbril. Hij geeft niet altijd de beste interviews (Calimero-houding) en sommige mensen kunnen daar wat moeilijker mee om gaan. Het zijn ook vaak de mensen die je alleen maar hoort wanneer ze een steek kunnen uitdelen, maar voor de rest nooit te zien zijn in het voetbalgedeelte. Als ze al voetbal volgen.
Daar ben ik het mee eens. Laten we verder maar weer on-topic gaan. Al die haat naar elkaar schiet ook niet op.

We zullen braaf luisteren naar Lemme en on topic posten :)
Nu de ontgoocheling is doorgespoeld vraag ik me af of verliezen geen zegen kan zijn: voetjes op de grond en meer inzet/onverzettelijkheid incl meer lopen (Slowakije liep 7 km meer als ploeg) zal nodig zijn. Tijd voor meer Wilmots (als speler) en minder talent only. Als je zoals Portugal, Frankrijk, etc wint maar eigenlijk niet goed speelde is die boodschap enkele dagen later vaak weeral verdwenen (we wonnen toch?)

Ik ga er vanuit dat dit de wake up call was die we nodig hadden.

Roemenië is nu een echte cup match, verliezen is geen optie, gelijk spelen eigenlijk een nederlaag. (ik weet wel 3e worden is genoeg, maar toch) en de spelers hebben eea recht te zetten na verschillende individuele wanprestaties en collectief falen.

Ik ga in het stadion zitten zaterdag en verwacht alvast een heel andere (veel betere) wedstrijd. Die Roemenen gaan er in geloven en aanvallen, de vele Belgische connecties gaan ook meespelen en hen naar voor drijven. Ik verwacht dus 2 volop offensieve ploegen en veel ruimte op de counter.

Ik zet mijn positivo hoed op en ga voor een denderende 4-2 overwinning. Uiteraard met De Cuyper die 2 assists levert.

Het is een groot tornooi en Bart Goor is opnieuw paraat om wat uitlokkende uitspraken te doen. Mooi zo.

Alles negeren wat leden posten over waarom Hazard wel belangrijk was voor de nationale ploeg. Zich belachelijk maken door godbetert de wedstrijd tegen Brazilië te gebruiken als voorbeeld van Hazard's vermeende matigheid, een wedstrijd waarna vriend en vijand lyrisch was over zijn prestaties. Belachelijkheden als enkel op goals en assists focusen om de waarde van een speler te bepalen.

En de nieuwste: zaken verzinnen; want wie hier zet Hazard in datzelfde rijtje als Messi en Ronaldo? Juist ja: niemand. Ook niemand hyped 'enkel Hazard'. Er wordt hier letterlijk nog gezegd dat Lukaku waarschijnlijk de belangrijkste van die generatie was/is.

Jouw posts zijn gênant Bart. Opnieuw: het was lang niet altijd even goed bij Hazard, en zeker niet bij de Rode Duivels. Maar doen alsof dat geen sterspeler was die op zijn hoogtepunt praktisch elke ploeg beter zou maken is je reinste onzin. En als je dan de match tegen Brazilië gebruikt om je punt te duiden verraad je al helemaal dat je ofwel aan het trollen bent ofwel niets van voetbal kent.

Real Madrid heeft daar quasi heel zijn carrière achter gezeten en heeft daar stevig geld voor betaald. Dat is ook een 'krokettenploeg' zeker, met al hun Champions Leagues?

Gewoon negeren zou ik zeggen, en inderdaad praten over de huidige Duivels en de overige wedstrijden in deze poule.
Hazard was heel dat WK toch inderdaad weergaloos? Zoals Dembele een metronoom met de bal aan de voet. Kon voor rust en voor acties zorgen met de voetjes. De meest bepalende prestaties van een Rode Duivel die we al hebben gezien denk ik.

Vele spelers waren niet altijd even goed bij de nationale ploeg, maar voor de meeste spelers weet ik wel waar het schoentje wringt op dat vlak. Meestal komt het neer op schandalige mismeestering van onze best and brightest door extreem koppige managers. Als Dickie niet zo een vreselijke geldwolf was hadden we misschien wel enkele jaren optimaal voetbal gezien van onze duivels. Vooral hoe we KDB hebben verspild is niet om aan te gluren.

Soit, benieuwd hoe de spelers zaterdag aan de aftrap komen. Gisteren was ik jaloers op die drive bij Portugal. Alles viel tegen maar die stonden wel met getrokken messen vanaf de tegengoal. Ik mis wat zichtbare kwaadheid na zo een verlies, ik mis die fuirie voor de aftrap en tijdens de match.

Ik zou toch ook overwegen om Tielemans op de 10 te zetten en KDB een rij naar achter (of ja, gewoon wat tussen de lijnen laten bewegen om de boel te laten draaien).

We misten met Onana en Mangala voetballend vermogen op dat middenveld.

Morgen vertrekken richting Keulen voor een citytripje met daaraan gekoppeld "de belangrijkste bijzaak van de wereld"

Ben tevreden dat de match om 21.00 uur is, tijd voor een mooie build-up naar de match op zaterdag. Wel geen idee wat ik moet verwachten van de Roemeense supporters om mee een pintje te drinken. Hoogdag naar verbroedering was toch de match in 16 tegen Ierland maar zo gek zal het wel neit zijn. Het zal (naar Belgische normen) ook wel knallen zijn in het stadion. Nu maar hopen dat ze weer geen twee megakansen verprutsen in de eerste vijf minuten om dan weer het deksel op de neus te krijgen. Dat scenario wil ik toch geen twee keer meemaken.

Morgen vertrekken richting Keulen voor een citytripje met daaraan gekoppeld "de belangrijkste bijzaak van de wereld"

Ben tevreden dat de match om 21.00 uur is, tijd voor een mooie build-up naar de match op zaterdag. Wel geen idee wat ik moet verwachten van de Roemeense supporters om mee een pintje te drinken. Hoogdag naar verbroedering was toch de match in 16 tegen Ierland maar zo gek zal het wel neit zijn. Het zal (naar Belgische normen) ook wel knallen zijn in het stadion. Nu maar hopen dat ze weer geen twee megakansen verprutsen in de eerste vijf minuten om dan weer het deksel op de neus te krijgen. Dat scenario wil ik toch geen twee keer meemaken.
3 keer zou dat zijn als je Kroatië meerekent lijkt me.

Nu zaterdag is match 2 en volgende week woensdag match 3. Is er al bekend wanneer de volgende match gespeeld wordt?

De gouden generatie was gewoon fenomenaal. KDB, Hazard, Lukaku, Kompany, Vermaelen, Courtois, Witsel en we kunnen er nog een paar opnoemen: geweldig van genoten. Inderdaad weinig zinvol om te gaan roepen wie nu dé beste was of dé meest bepalende. Vind het gewoon frapant dat telkens Eden Hazard er wordt uitgepikt om zijn prestaties retroactief toch wat te minimaliseren. Terwijl zijn belang niet minder was dan de anderen in het rijtje. (Okay, KDB zou ge nog een categorie apart kunnen noemen, maar dat hoeft geen afbreuk te doen al de rest)

Onze huidige kern staat daar veraf imo. Geen topland dus meer in mijn inschatting, op een drietal spelers na. Maar deze poule zou men alsnog moeten kunnen doorkomen. Anders zit ge echt wel met een faalcoach.

Nu zaterdag is match 2 en volgende week woensdag match 3. Is er al bekend wanneer de volgende match gespeeld wordt?
Afhankelijk waar we eindigen, maar als we derde worden spelen we zondag 30 juni (kunnen de 2 tijden nog worden), tweede op maandag 1 juli 18u en eerste dinsdag 2 juli 18u . Of niet meer natuurlijk :unsure:

Op die alte markt kunde alvast rustig iets drinken :)
Alleja daar heb ik toch 2 dagen/nachten gezeten met West Ham voor de match tegen Leverkusen.
Irish pub daar en dan aan de overkant ervan hadden ze goedkopere baco's.

Ernaast kon je dan weer relatief goedkoop currywurst mit pommes krijgen.

Net geleerd dat Roemenië in de kwalificaties 1e geëindigd zijn in hun groep.
Een keer gelijkgespeeld tegen Zwitserland, en ook een keer gewonnen.

We're fucked.

Hoe we maandag speelden, maakt het niet uit wie de tegenstander is hoor. Dan kan je van iedereen verliezen op dit toernooi.

Daarnaast hebben we ook nog eens Doku en Trossard die een rol hebben bij 2 van de beste ploegen van de wereld.
En daar is ook veel mee gezegd: ze hebben een rol. Een bijrol. Niemand die ge de sleutels van uw ploeg geeft.

De Bruyne is voor mij de enige veldspeler waarrond het draait bij zijn ploeg, en die is na een afgesneden hamstring ook niet meer de De Bruyne van 2018. Hoezeer ik daar ook fan van ben: die man haalt zijn kinderen van de tribune na een verliesmatch en spreekt over het accepteren van zandbakdollars op zijn tweeëndertigste, als kapitein van het land. Ik twijfel niet dat die opofferingen zal maken of fysieke risico's zal nemen als dat nodig is, zoals op het vorig EK, maar als ge over uw pensioen praat en nog wel zo openlijk, dan zijt ge misschien al op pensioen. Opnieuw: ik twijfel niet dat die opofferingen zal maken of fysieke risico's zal nemen als dat nodig is, zoals op het vorig EK ... maar iemand die speelt met de instelling "ik speel om te winnen, al is verliezen ook maar wat het is want dan ga ik gewoon naar huis" zal altijd percentjes vuur en passie tekortkomen vergeleken met iemand die speelt met de instelling "ik speel om te winnen want ik hang mezelf op als we verliezen." Ge kunt iemand met dat palmares en rijkdom in combinatie met de geschiedenis bij de nationale ploeg dat ook niet heel kwalijk nemen, ik vind het alleen een gammele mentaliteit voor een leider die ik toch meer en meer voel doorsijpelen.

De rest? Lukaku is niet de spits die hij denkt te zijn, doet zich voor als een winnaar maar is dat niet. Of ge hem nu wereldtop vindt of niet, ploegen met geld om een spits van dat (beoogd, ik laat het in het midden, niet het onderwerp van de discussie) niveau te kopen, kopen gewoon iemand anders, da's wat telt. Hij is wel het beste dat we hebben daar, alleen lijkt er altijd wel iets te schelen.
Doku is een winger die een ploeg die net de treble won kocht als folietje of extra optie, niet als pilaar. Nog jong wel, maar een bijrolspeler, daar bouwt ge echt niets rond als ge een serieuze ploeg zijt. Bij City denkt ge aan De Bruyne en Rodri en ... niet Doku.
Trossard speelt bij Arsenal, ja, maar da's de ploeg van Saka en Odegaard en co. Coole en onverwachte loopbaan voor mij, maar blijft een bijrolspeler.
Onana spreekt meer talen dan dat hij passen naar voor speelt, een goede breker als hij zijn dag heeft maar echt niemand waar ge iets rond bouwt, honderd percent bijrolspeler en buiten het breken eigenlijk geen rol? De speler die Witsel of Dembele naast zich had moeten hebben de voorbije tien jaar.
Mangala: geen idee, wat start zoiets zelfs?
Tielemans is een naam met een carrière ver onder de verwachtingen, iemand die de sleutels had kunnen hebben maar waar ploegen met geld ook iemand anders kopen van dat niveau. Ook gewoon te traag denk ik voor topniveau in 2024, da's niet serieus.
Vermeeren krijgt misschien eens een reservesleutel binnen een jaar of vijf of zo, ik zou zeggen dat ze die nu gepropt hebben waar normaal het reservewiel steekt, maar wij hebben een plaats over in de selectie dus dat kan niet kloppen.
Witsel spreek ik zelfs niets meer over, Vranckx geen idee, nutteloos lijkt me. Bakayoko ken ik helemaal niet, Lukebakio is genre Doku maar een niveau lager.
De Ketelaere als hoop? Ook te licht, vrees ik. Om het dan niet eens over de verdediging te hebben.

Vergelijk dat eens met 2018, of met de echte topselecties dit jaar genre Spanje, Duitsland, Portugal, Frankrijk? We hebben de balans (en de coach) niet om het te doen met de mindere kwaliteit en de de starters hebben niet meer de kwaliteit om het zonder de balans te doen. Sevilla en Aston Villa en Atletico en Lyon en Leipzig klinken nog mooi maar wij spelen met bijrolspelers van de (sub)top tegen (meerdere!) hoofdrolspelers van de echte top. Gelukkig is het voetbal en moet elke match gespeeld worden, en kan op een goeie dag al die bijrolkwaliteit u wel een match winnen, zeker als underdog zoals Slovakije. Als ik het WK en dus de eerste match van dit EK bekijk, lijken we echter niet in het universum te zitten waar alles wel goed valt. Eerder in hetgene waar er een logisch resultaat volgt voor een team met onze selectie tegen degelijke ploegen.

Over vuur en passie gesproken hierboven: als ge een Italiaanse coach aanneemt, dan wil ik er eentje hebben die strak in een duur maatpak met het grootste charisma in het stadion voor zijn dug-out staat te blinken, liefst met dik zwart achteruitgekamd haar. Zelfs de neutrale Zwitsers hebben de Turkse Mads Mikkelsen, dat begeestert toch op één of andere manier. Of een italiaan die negentig minuten lang de boel wild gesticulerend opruit en de bal er zelf inschreeuwt. Of zo een oude knar met dertig jaar ervaring aan de top van de Serie A die elke verdediging ooit geprobeerd vanbuiten kent en die in zijn ploeg krijgt gedrild met een weekje training. Wat krijgen wij? Een computernerd die eigenlijk in Duitsland opgroeide met een frisuur nog basaler en verwarder dan zijn opstellingen. Wat is het nut??? Trek dan iemand uit de Vlaamse klei en geef die vijfduizend euro per maand, dat vinden we nog sympathiek.

Over vuur en passie gesproken hierboven: als ge een Italiaanse coach aanneemt, dan wil ik er eentje hebben die strak in een duur maatpak met het grootste charisma in het stadion voor zijn dug-out staat te blinken, liefst met dik zwart achteruitgekamd haar. Zelfs de neutrale Zwitsers hebben de Turkse Mads Mikkelsen, dat begeestert toch op één of andere manier. Of een italiaan die negentig minuten lang de boel wild gesticulerend opruit en de bal er zelf inschreeuwt. Of zo een oude knar met dertig jaar ervaring aan de top van de Serie A die elke verdediging ooit geprobeerd vanbuiten kent en die in zijn ploeg krijgt gedrild met een weekje training. Wat krijgen wij? Een computernerd die eigenlijk in Duitsland opgroeide met een frisuur nog basaler en verwarder dan zijn opstellingen. Wat is het nut??? Trek dan iemand uit de Vlaamse klei en geef die vijfduizend euro per maand, dat vinden we nog sympathiek.
fds_bob_peeters_014.JPG

Bob voor bondscoach!!

Terug
Bovenaan