[Groep D] Verenigde Staten, Paraguay, Australië, Turkije

Deze match samengevat:

- ref met spierkrampen
- spelers die naarmate de match vorderde dachten dat ze rugby aan't spelen waren
- pickle juice

Dat was toch ook een duidelijke strafschop voor Australie in mijn ogen.

En dan zegt die vrouw in de studio dat het geen penalty is, omdat de bal niet naar hem gaat. :unsure: sinds wanneer is dat relevant? Jongens toch.

Serieuze verrassing voor mij toch wel. Ik vind die squad zo zot. De matchen niet gezien, blijkbaar zijn ze veel beter maar wil de bal er niet in?

Ook dom voor volgende speeldag.

VS - Turkije totaal geen belang niet meer want de VS is altijd 1ste en Turkije altijd laatste (door rangschikking op basis van onderling resultaat).

Paraguay en Australië kunnen allebei gelijk spelen zodat ze allebei doorgaan (door beste derdes systeem waarbij 4 punten meer dan waarschijnlijk genoeg is)

Om 4u s'nachts dus we gaan er niet voor moeten opstaan.

Was Turkije eigenlijks zelfs geen soortement van dark horse voor dit tornooi?
Toch redelijk verrassend idd.

Turkije hele grote teleurstelling. Ik zag daar eerlijk gezegd een Marokko 2022 in, maar niet dus. Zelfs niet voorbij 10 Paraguayanen. Tsja, niks te zoeken hier dan.

Al zou het me niet verbazen als ze alsnog winnen tegen de VS voor de eer, zeker als die wat toppers zou laten rusten.

Was Turkije eigenlijks zelfs geen soortement van dark horse voor dit tornooi?
Toch redelijk verrassend idd.
Ja, ze waren dat. Ik had ze ook als mogelijke dark horse, verkeerd dus. De andere dark horses die ik had doen het wel (gelukkig) beter. Al heeft Ecuador ook niet goed gestart en is Algerije direct door de mand gevallen (geen dark horse niet meer dus voor mij). Maar Senegal, Ivoorkust, Japan en de dark horses van zowat iedereen Noorwegen en Marokko zijn dat wel nog. Er waren wel meer dark horses dan op andere toernooien. En ik heb het thuisvoordeel (en relatief makkelijk parcours) van de VS en Mexico ietwat onderschat dus die zijn dat eigenlijk ook. Colombia ook nog. Je hebt dan nog Uruguay, Kroatië, België. Er zijn er echt wel opvallend veel. Niet iedereen zal die status dus waarmaken.

Zat ook niet mee als je de kansen bekijkt. Vaak gewoon net niet. Een keer een schot tegen lat en paal. Terwijl de tegenstander eigenlijk niet veel doet. 2x pech dus.

Ik denk wel wat Turkije deels mist is afwerkers. Montella is niet de juiste coach voor Turkije en Akturkoglu in de spits is een grote fout. De kansen ook niet eens van hem maar van anderen zoals Guler of zelfs verdediger Demiral nog op het einde.

Ik denk dat het gebrek aan ervaring op een groot toernooi hier ook parten speelt. Die worden hier sterker uit. Turkije zal sterker terugkomen (ek 2028 dan misschien). Maar dan moeten ze beginnen met de coach te ontslaan.

Turkije heeft zich maar moeizaam geplaatst tegen Roemenië en Kosovo godbetert. Ik had ze ook wel wat sterker ingeschat dan hoe ze nu gepresteerd hebben, maar een dark horse kon je die toch niet noemen.

Turkije heeft zich maar moeizaam geplaatst tegen Roemenië en Kosovo godbetert. Ik had ze ook wel wat sterker ingeschat dan hoe ze nu gepresteerd hebben, maar een dark horse kon je die toch niet noemen.
Zweden deed het ook niet goed, en uiteindelijk nu wel goed gestart.

Ik had het gevoel dat de kwaliteit in de squad aanwezig was. Daar ben ik nog altijd van overtuigd. Maar er moet één en ander mislopen (de spits is al één duidelijk probleem). Ik ben verder geen expert qua Turks voetbal, maar ik ben zeker van overtuigd dat ze beter kunnen. Dat toonden ze al op het EK 2024 ook. Het is eerder een België 2022 type ontgoocheling denk ik. Die komen wel terug. Maar hebben een nieuwe coach nodig die iets opbouwt.

Enig echte grote probleem dat voor mij dit WK duidelijk werd is de spits. Ik denk dat men vroeger Yilmaz gebruikte (Burak Yilmaz) en Tosun ook nog op het EK 2024, en het is alsof ze geen vervanger hebben voor hem.

Ik begrijp niet waarom Kilicsoy en Yildirim niet zijn opgroepen en waarom Gül en Uzun niet meer gespeeld hebben. Akturkoglu is gewoon geen spits.

We gaan het nu pas zien in hoeverre Zweden goed gestart is, want Tunesië was geen maatstaf. En Zweden heeft meer kwaliteit dan Turkije.

Edit: zeer knappe start van Zweden :unsure:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan