Groep B (Spanje, Kroatië, Italië, Albanië)

Euh, nee, want de eerste is een arrogante flapdrol en de tweede eerder een comedian dan een presentator :sop:

Echt? Die tweede helft is toch maar zeer middelmatig? Italië durft en niet en Albanië kan niet.
Wel de enige spannende match buiten die 20 minuten op het einde bij Hongarije. De overige matchen waren al rap gespeeld. De Albanezen in het stadion hielpen ook. Veel lawaai

Tja ik vond weinig van die 2e helft, de Italianen leken me gewoon te willen uitspelen en die Albanezen hun offensief was uiteindelijk 1 goede lange bal.

Natuurlijk het is zelden de fris offensief spelende ploeg die een tornooi wint . Een resultaat kunnen vasthouden is meestal belangrijker.

Dit wordt de poule des doods genoemd, maar ik zie toch geen van deze landen meespelen om eindwinst. Spanje mag dan wel 3-0 gewonnen hebben, dat was toch zeer geflatteerd. Defensief zijn die toch zeer kwetsbaar. Italië ook duidelijk geen favoriet, maar die zouden 'op zen Italiaans' nog wel eens een Dark Horse kunnen zijn. Echter komen die qua pure individuele kwaliteiten toch te kort in vergelijking met andere landen.

Italië, steeds mijn ploeg in elk toernooi...
Ze hebben een goed team, maar weinig echte bankzitters die het verschil kunnen maken.

Callafiori is wel een heel elegante en foutloze verdediger. Samen met Bastoni een top duo.
Doet me denken aan Nesta/Cannavaro. those were the days....

Albanië toch ook twee keer op rij nu met de droomstart,😉 Kroatië dikke problemen momenteel 0/6 zou dramatisch zijn natuurlijk maar goed zo ver zijn we nog niet.

Wij hebben als Belgen wel wat te klagen maar de Kroatische fansmoeten toch hun haren uittrekken?

Ook duidelijk een gouden generatie die volledig ten einde is, maar van een Balkan land is zo een gebrek aan passie toch onverwacht.

Terug
Bovenaan