PC Gratis games op Steam, Epic, GOG, Xbox, etc

Ben ik niet helemaal mee akkoord.
Omdat ik ook niet weet hoe dat juist te werk gaat.
Maar kan me wel inbeelden dat als een developer of uitgever iets op u platform wilt verkopen dat die dat op een bepaalde manier moet aanleveren.
Je mag er toch vanuit gaan dat die developer zijn eigen product geeft en niet een gekraakte versie.
Daar is ook geen enkele reden voor dat die dat zo zouden aanleveren.
Wie zou dat hebben gedacht dat dat zou kunnen voorvallen.
Dat is gelijk zeggen dat er spyware zit in u samsung tv maar wel Vanden Borre beschuldigen...
Ik ga er wel vanuit dat Vanden Borre een bepaalde controle uitvoert op de TVs die ze aanbieden. Net zoals ik van Steam verwacht dat zij een bepaalde controle uitvoeren op de games die in hun store staan. Waarom is er zoveel kritiek op de Google Play store denk je?
In het geval van Steam was dit zeer gemakkelijk te ontdekken. Elke gangbare virusscanner toen (Trellix heette toen nog McAfee, Norton, Symantec enz want Windows Defender bestond toen nog niet) alarmeerde dat er iets mis was met die .exe van Max Payne toen. Als iemand bij Steam ook maar één keer geprobeerd had het spel zelf op te starten hadden ze dat geweten. Daar zat dus absoluut geen controle op, maar wel 30% commissie. Dat vind ik toch walgelijke praktijken.

Het gaat ook verder. Het feit dat die de gekraakte versie in hun store plaatsen maakt ook dat je automatisch geblokkeerd werd van updates. Dan mag je nog van geluk spreken dat het gaat om een spel zonder multiplayer. Moest dat een 3D FPS geweest zijn waar alles draait om multiplayer werd je ook nog eens geband van de multiplayer servers, vaak zonder dat je als klant weet waarom.

Als uw Samsung TV niet voldoet om welke reden dan ook breng je die terug naar Vanden Borre en niet naar Samsung zelf. Logisch, je hebt een deal gemaakt met Vanden Borre en niet met Samsung.

P.S. Ik koop sowieso nooit iets van Samsung :)
 
Ik ga er wel vanuit dat Vanden Borre een bepaalde controle uitvoert op de TVs die ze aanbieden.

Lol, Vanden Borre probeert u de TV aan te smeren waar zij het meeste marge op hebben. Niet meer, niet minder.
Die hebben geen nacontrole.

Ik koop zeer weinig elektronica in de winkel. Ik koop alles online, iets met een scherm waar 1 dode pixel in zit gaat onherroepelijk terug. Daar moet je bij Vanden Borre ook niet mee afkomen want dat valt binnen de specs en verwachtingen.

Qua reclame op TV, ik heb een TCL, reclame zou dan de minste zorg moeten zijn, het is wat de TV allemaal terugstuurt dat zorgelijk zou moeten zijn :).
 
Dat die niet elke doos open doen en elke pixel controleren op een scherm lijkt mij evident.

Doen ze nergens, maar online stuur je terug zonder een reden te moeten geven en je bent ervan af. Bij Vanden Borre moet je hem houden want 1,2 of 3 dode pixels valt binnen de norm.

Waaom zou je in een winkel kopen? Voor de uitleg, de service? Dat is allemaal zever.
Als een toestel kapot is komt er een technieker van de fabrikant en anders stuur je het op. Zie mij (moest dat gaan) mijn 85"TV niet in mijn auto proppen (wat dus absoluut niet past) en bij Vanden Borre binnen leveren :D.
 
Doen ze nergens, maar online stuur je terug zonder een reden te moeten geven en je bent ervan af. Bij Vanden Borre moet je hem houden want 1,2 of 3 dode pixels valt binnen de norm.

Waaom zou je in een winkel kopen? Voor de uitleg, de service? Dat is allemaal zever.
Als een toestel kapot is komt er een technieker van de fabrikant en anders stuur je het op. Zie mij (moest dat gaan) mijn 85"TV niet in mijn auto proppen (wat dus absoluut niet past) en bij Vanden Borre binnen leveren :D.
how how rustig...het waren allemaal fictieve voorbeelden en dan nog van @nixie. Hij begon erover. Ik koop niks bij Vanden Borre en ik zal nog eerder rattenvergif eten dan iets van Samsung kopen. Het ging er wat mij betreft over dat Steam handig is maar zeker niet heiliger dan de paus en dat er ook nadelen aan verbonden zijn.
 
how how rustig...het waren allemaal fictieve voorbeelden en dan nog van @nixie. Hij begon erover. Ik koop niks bij Vanden Borre en ik zal nog eerder rattenvergif eten dan iets van Samsung kopen. Het ging er wat mij betreft over dat Steam handig is maar zeker niet heiliger dan de paus en dat er ook nadelen aan verbonden zijn.

Maar steam heeft de grootste catalogus, dat die 30% nemen op de sale is niet mijn probleem.
De andere stores zullen ook wel al eens een slippertje gemaakt hebben. Net zoals PSN al meermaals gehacked is etc.

Ik heb overal een apart mail-adres en wachtwoord om 1 hack niet alles naar de botten te helpen. Meer kan je zelf niet doen, buiten een alu hoedje opzetten terwijl je een kampvuurtje maakt in huis.
 
- 't Is Valve en Good Guy Gabe.
Ik begin hier toch meer en meer over te twijfelen.
Als ik zo zie naar CS, TF2 en Dota. De "monetisation" dat er achter deze games schuilt zoekt ondertussen toch wel lepe oorden op. Sure servers kosten geld maar het speelt toch weer een vuil type uitbuiting/verslaving in de hand. Verder ook het toelaten van allerhande type drm van andere publishers blijft toch zeer spijtig.

Nu, ze blijven het beste wat de markt te bieden heeft. Maar eigenlijk is er nog zoveel ruimte voor verbetering.
 
Eens eentje voor PS5/PS4 en Xbox:



 
Terug
Bovenaan