PC Gratis games op Steam, Epic, GOG, Xbox, etc

Je betaald door je data en gegevens aan China te geven. Epic is van Tencent.

Ook nogal paranoïde opmerking. Enige dat je moet opgeven is een e-mail adres, voornaam+naam en geboortedatum. Alle 3 kan je ook gewoon fake info gebruiken trouwens. En daarna kan je dus gewoon wekelijks die games downloaden. Het is ook niet dat je voor elk game weer persoonlijke data afgeeft.
 
Ook nogal paranoïde opmerking. Enige dat je moet opgeven is een e-mail adres, voornaam+naam en geboortedatum. Alle 3 kan je ook gewoon fake info gebruiken trouwens. En daarna kan je dus gewoon wekelijks die games downloaden. Het is ook niet dat je voor elk game weer persoonlijke data afgeeft.
Het blijft een slippery slope:
  1. als je de games effectief speelt, moet je hun launcher installeren en hebben ze direct meer info (locatie/friends/OS....).
  2. eens je hun launcher hebt, zul je ook frequenter hun store te zien krijgen, en word je misschien overtuigd door een goede deal om effectief iets te kopen (en op dat moment hebben ze je naam en bankgegevens)
  3. naast Epic Games heeft Tencent nog een heel scala aan andere dochterbedrijven/producten/aandeel in andere bedrijven die ze mogelijks kunnen gebruiken om aan dataverzameling te doen:
    • Gamestudio's zoals Riot Games, From Software,...
    • Mobile games zoals Miniclip (remember flashgames?)
    • Reiswebsite Trip.com
    • Technologie resources als Stack Overflow/Udemy/Codeacademy/Brainly/...
Begrijp mij niet verkeerd, ik heb ook al geprofiteerd van de gratis game aanbiedingen, maar met de laatste sales moest ik vaststellen dat ik mezelf bijna aan het overtuigen was om een game via epic te kopen, zonder zelfs bij punt 3 stil te staan.

Dat gezegd zijnde bezorgen we allemaal al jarenlang onze data aan Amerikaanse bedrijven, what's the difference uiteindelijk? 🤷‍♂️
 
Blijft wel zotjes hoe slecht al die andere shops blijven tov Steam. Ze willen markt aandeel, maar hebben echt geen antwoord op Steam. Buiten free games.

Heb al games gekocht op Steam en gewoon vergeten da'k ze al heb op Epic.
Ik claim de games wel, maar meer fomo dan iets anders.
 
Blijft wel zotjes hoe slecht al die andere shops blijven tov Steam. Ze willen markt aandeel, maar hebben echt geen antwoord op Steam. Buiten free games.
3eMRQDI20Vz5.png
 
Blijft wel zotjes hoe slecht al die andere shops blijven tov Steam. Ze willen markt aandeel, maar hebben echt geen antwoord op Steam. Buiten free games.

Heb al games gekocht op Steam en gewoon vergeten da'k ze al heb op Epic.
Ik claim de games wel, maar meer fomo dan iets anders.
Steam is beste platfom imho. Enige platform waar ik spellen daadwerkelijk koop.
Overzichtelijk en goed gestructureerd, aan elk spel heb je een community forum, reviews, guides enz gekoppeld.

De websites van Epic & Gog hebben niet zelfde niveau. Moeten ze echt eens werk van maken.
 
Steam is beste platfom imho. Enige platform waar ik spellen daadwerkelijk koop.
Overzichtelijk en goed gestructureerd, aan elk spel heb je een community forum, reviews, guides enz gekoppeld.

De websites van Epic & Gog hebben niet zelfde niveau. Moeten ze echt eens werk van maken.
Dit plus:

- Superbetrouwbaar.
- 't Is Valve en Good Guy Gabe.
- Steam Workshop. (Een integratie met Nexus zou blijkbaar iets kunnen worden voor de toekomst!)
- Ik vertrouw Epic Game Store voor geen meter als deel van Tencent.
- Epic exclusives doen mij het spel gewoon niet kopen. Exclusives zijn een schande voor PC games en door de velen zoals ik die boycotten zien die gasten rode cijfers. En ook omwille van de honderdduizenden die quasi élke Epic free game downloaden om het dan nooit aan te raken. :)
 
Dit plus:

- Superbetrouwbaar.
- 't Is Valve en Good Guy Gabe.
- Steam Workshop. (Een integratie met Nexus zou blijkbaar iets kunnen worden voor de toekomst!)
- Ik vertrouw Epic Game Store voor geen meter als deel van Tencent.
- Epic exclusives doen mij het spel gewoon niet kopen. Exclusives zijn een schande voor PC games en door de velen zoals ik die boycotten zien die gasten rode cijfers. En ook omwille van de honderdduizenden die quasi élke Epic free game downloaden om het dan nooit aan te raken. :)
Steam heeft toch ook hopen exclusives?
 
Dit plus:

- Superbetrouwbaar.
- 't Is Valve en Good Guy Gabe.
- Steam Workshop. (Een integratie met Nexus zou blijkbaar iets kunnen worden voor de toekomst!)
- Ik vertrouw Epic Game Store voor geen meter als deel van Tencent.
- Epic exclusives doen mij het spel gewoon niet kopen. Exclusives zijn een schande voor PC games en door de velen zoals ik die boycotten zien die gasten rode cijfers. En ook omwille van de honderdduizenden die quasi élke Epic free game downloaden om het dan nooit aan te raken. :)
Hoewel ik Steam ook beter vind dan de Epic store is het zeker niet heilig. Waarom Steam zo groot moet zijn en zoveel geheugen moet opslokken voor een veredelde browser en shortcut-launcher is mij een compleet raadsel.

Ook die keer dat ze cracked (!) games verkochten ben ik nog niet vergeten: https://www.pcworld.com/article/512715/cracked_max_payne_2.html

Vergeet ook niet dat je bij app/game stores altijd een gebruikerslicentie koopt, nooit het spel zelf. Zij hebben altijd het recht het spel uit hun store te knikkeren en dan sta je nergens. Ik weet dat er nog weinig PCs geleverd worden met een DVD of BluRay speler, en opstarten van uit een app zoals Steam is handiger dan te moeten gaan zoeken achter een fysiek schijfje, maar feit is wel dat je afhangt van het online platform en dat er geen manier is om uw games 2dehands te verkopen. Er zijn zeker voordelen aan platforms zoals Steam zoals auto-updates maar ook een hoop nadelen, dat wil ik maar zeggen.
 
Lag dat niet eerder aan Rockstar die die cracked games had aangeleverd?
Dat maakt toch niet uit. Mensen kopen het spel op Steam. Waar Steam het heeft gehaald doet er niet toe. Jij hebt als klant een verkoopovereenkomst met Steam en zij beweren originele games te verkopen wat achteraf niet blijkt te zijn.

Ik weet niet waar Steam dat haalde. Hebben ze dat per ongeluk zelf in hun store gezet? Heeft Steam het zo aangeleverd? Nog een andere partij? Je ne sais pas. Het toont wel aan dat hun controle proces toch tekort schiet.
 
Het verschil is wel dat Steam 30% commissie rekent en Epic "maar" 12%. Ik weet ook dat Steam meer gebruikers heeft maar het is toch een aanzienlijk verschil. Als je een relatief kleine indie dev studio bent is die 18% verschil wel even slikken.
 
Steam was ook gewoon als eerste grote speler op de markt. Het is dan wel digitaal, toch heb ik absoluut nood aan één programma en zie ik het toch een beetje als een verzameling. Dat is ook de reden waarom ik enkel op Steam koop en concurrenten als Epic geen kans maken.
 
Dat maakt toch niet uit. Mensen kopen het spel op Steam. Waar Steam het heeft gehaald doet er niet toe. Jij hebt als klant een verkoopovereenkomst met Steam en zij beweren originele games te verkopen wat achteraf niet blijkt te zijn.

Ik weet niet waar Steam dat haalde. Hebben ze dat per ongeluk zelf in hun store gezet? Heeft Steam het zo aangeleverd? Nog een andere partij? Je ne sais pas. Het toont wel aan dat hun controle proces toch tekort schiet.
Ben ik niet helemaal mee akkoord.
Omdat ik ook niet weet hoe dat juist te werk gaat.
Maar kan me wel inbeelden dat als een developer of uitgever iets op u platform wilt verkopen dat die dat op een bepaalde manier moet aanleveren.
Je mag er toch vanuit gaan dat die developer zijn eigen product geeft en niet een gekraakte versie.
Daar is ook geen enkele reden voor dat die dat zo zouden aanleveren.
Wie zou dat hebben gedacht dat dat zou kunnen voorvallen.
Dat is gelijk zeggen dat er spyware zit in u samsung tv maar wel Vanden Borre beschuldigen...
 
Terug
Bovenaan