Mijn poging tot Graspop Review! 19e keer trouwens, waarvan 18 keer combi.
++: De wc’s waren een enorme verbetering tov vorig jaar. Waterkranen die tijdens het festival nen upgrade kregen was ook knap. Die nevelkanonnen waren a God’s sent! Buiten wat volk dat op drukke momenten voor mijn voeten liep ook geen irritatie richting andere mensen. En €3,5 vo een pint is in deze tijden op zich écht ni overdreven duur… Als je dat vergelijkt met een duivenlokaal in het hol van Pluto misschien wel. Als je de prijzen van zomerbars op grote pleinen, om nog maar te zwijgen van pakweg Plopsa, bekijkt zie je dat het allemaal wel in dezelfde lijn ligt.
- : metal town is toch echt een kuteind gaan, de vroegere bands halen wordt daardoor elk jaar lastiger
Ik moet dringend een groter auto hebben zodat ik een plooifiets mee kan nemen, of mijn vrienden zelf laten rijden zodat ik mijn auto vol kan proppen met eigen gerief.
Alles leek me ook heel luid te staan waardoor ik 4 dagen mijn oordoppen bijna niet uit kon doen. Wel vaak goed geluid dus an sich ook hier niet echt over te klagen, ma het viel wel op. Het was, vooral zaterdag, walgelijk heet ma bon, daar kan de organisatie ni aan doen
Soit, bands!! Als ik hier door de reviews ga zie ik heel lovende dingen over bands waar ik niks aan vond maar bon, smaken verschillen dat is leuk
Donderdag:
Landmvrks: kei goed! Blijft boeiend, veel energie,… leuke set! Fan!
Beast in Black: zware eurosong vibes en totaal mijn muziek niet. Maar wel sfeer en een goeie zanger!
Soen: kutgeluid waardoor er heel veel verloren ging, jammer!
Terror: veel te warm om te bewegen, en stilstaand is een Terror show toch altijd een pak minder.
Yellowcard: Ik herinner ze mij een pak minder emo, maar dat zal dan eerder aan mijn herinnering gelegen hebben. Ik was snel weg in elk geval.
Orbit Culture: Hier vond ik ook absoluut niks aan. Het is hard en brutaal, maar het boeit niet.
Perturbator: zaaalig! Zwevend en hard. Ik vraag me nog altijd af waarom GMM zulke artiesten boekt ma het was wel echt goed! Aan het twijfelen om ze deze winter te gaan zien in de AB.
Iron Maiden: beste keer sinds 2008 en, op Savatage na, het beste optreden vh weekend. Trip down memory lane! Enorm goeie setlist, Bruce zijn stem veel beter dan vorig jaar en een band die er gewoon nog eens zin in had. Nieuwe drummer is wel wennen, vooral ook omdat hij het tempo van op de plaat, bewust?, aanhoudt ipv te versnellen zoals Niko vaak deed.
Hatebreed: bommekeuh! Blazen voor dood in een oven. Heel toffe afsluiter vd eerste avond.
Vrijdag:
Pro Pain: goed zoals altijd. Blinken uit in degelijkheid, ze verrassen nooit maar stellen ook zelden teleur.
Employed To Serve: leuke ontdekking! Het werkt wel en doet ook geen pijn aan de ogen.
Gloryhammer: iets dat ik nooit op plaat zal spelen maar live, in het juiste gezelschap en met wat pinten uit, áltijd werkt!
Knocked Loose: hype vh moment. Ik snap waarom want het is heel strak. Te veel beatdown voor mij en die stem is vreselijk.
The Ghost Inside: zo veel beter dan 2 jaar terug! Feestje en meebrul momenten a volonté!
Me First & The Gimme Gimmes: Muzikaal geen fuck waard ma dat is ook de bedoeling niet. Feest!
Dethklok: Death metal zoals het hoort! Kei toffe visuals ook! En met The Atomic Clock op drum!!!
Opeth: tijdens het passeren richting Slipknot Akerfeldt horen grunten dus maar naar binnen gegaan! Daarna terug nieuwe zooi dus ook snel terug weg.
Slipknot: paar nummers gezien. Degelijk zoals altijd! Wel helemaal geen leuk nummer als afsluiter imo. De ambiance bij mij helemaal weg gezogen met Scissors.
Behemoth: knappe productie, retestrak gespeeld, goeie sound maar oh zo saaaaai!
Zaterdag:
Sylosis: Een raket! Super goeie band!
Vandenberg: Whitesnake set dus pure nostalgie
Primordial: wa een heersers toch! Stellen nooit teleur imo. Niet het meest zuivere geluid maar toch weeral heel sterk.
Lorna Shore: nu het “oh fuck die kan dat echt” shock effect weg is echt naar de muziek geluisterd en die zit toch ook erg goed. Het is imo net wat te extreem of ik zou er een headliner in zien in de toekomst.
Brutus: kwam voor mij totaal niet tot zijn recht op zo’n immens podium en met een loden zon. Ze leken me zelf ook wat onder de indruk.
Imminence: vioolsolo's tijdens breakdows… de ontdekking vh weekend! Ik ben officieel fan!
Spiritbox: ik had een food dip (zo'n mitrailette is echt veel) en Courtney kreeg me ni terug in form. Ik was deze keer niet mee en vond het zelfs best plattekes.
Korn: waardige headliner! Heel strak ook! Ma ik heb er niks mee op zich
Nine Inch Nails: Trent is een genie! Super goeie set! Enorm mee geamuseerd!!
Zondag:
Massacre: old school death as it should be! Strak en goeie sound.
Power Trip: Het is alsof Riley opnieuw leeft
dikke fun!
Speed: beetje te veel “kijk eens hoe hardcore wij wel niet zijn” en though guy gezeik naar mijn goesting. Jammer want de muziek zat goed.
Heaven Shall Burn: doe die madam de Markus zijn hemdje aan en ge zou gn verschil zien! Hoe strak ook!
Savatage: bleiten als een klein kind, meezingen, knuffelen,… top!!!
Judas Priest: Er zit wat sleet op maar fuck, tis toch nog altijd heel goe! Heel leuke setlist ook!
King Diamond: ik snap de planning hier hoegenaamd niet maar door een vitesse op te schakelen toch nog 2 nummers gehoord en da was toch wel ferm de moeite! Gemiste kans door de programmatie!!
Till: Genoeg volk om zijn spot te verantwoorden ma ik vond er geen fuck aan. Hopelijk tot nooit meer, ma bon die sjans zal ik wel niet hebben.
Leuke maar bloedhete editie met de kleinste vriendengroep sinds 2004 ofzo. Toch nog steeds enorm geamuseerd! Op naar Alcatraz!