Graspop Metal Meeting 2025

In zijn introductie op de site staat expliciet afsluiter
Mijn gok is Till als effectieve late afsluiter (pakt 00u-1u30 ofzo) maar daarvoor nog een A-lister van de oude garde, bands genoeg die liever niet zo laat spelen. Een Judas Priest, Scorpions, Europe, die categorie.

Als ik puur op de layout (en fontsize) van de affiche afga is mijn vermoeden ook bevestigd en missen we nog 1 A-lister en 1 subheadliner

Denk het niet, er komt nog iemand achter. Hij sluit af op South terwijl traditie getrouw gmm wordt afgesloten op north. Denk ik

Nope ze hebben paar jaar geleden de VIP naar andere kant van terrein verplaatst en daarmee is de south stage nu normaal gezien het afsluitende podium.

Eerst en vooral: SAVATAGE :love2: :love2: :love2: :love2:

Voor de rest is de affiche voor mij compleet scheef getrokken.
Donderdag wil ik echt een karrevracht namen zien, vrijdag en zaterdag respectievelijk 1 en 3 en zondag dan Savatage en King Diamond en ik ben er ook bijna.

Ermee rekening houdend dat er donderdag 9 vd 10 nog 2-3 bands afvallen door overlap wil ik echt te weinig zien om €1000 neer te tellen eigenlijk. Hoogstwaarschijnlijk dus dagticket donderdag.

edit: trouwens echt een waanzinnig hoog aantal bands waar ik nog nooit van gehoord heb of enkel van naam.

Gaat wel snel van 360€ voor een combi + parking + boneyard naar 1000€?
Combi: €329
Metaltown: €100 (€599 vo 6)
Parking: €20
-> samen €449, doe er nog een t-shirt bij en je zit tegen de €500 aan te schuren.

En met €100 aan jetons kom ik per dag niet toe vrees ik. Rekening houdende met het feit dat je snel 5 'skullies' kwijt bent voor iets waar je honger langer dan 1u van wegblijft en die 2 dagen waarbij ik niet veel meer ga doen dan pinten hijsen omdat ik niks wil zien... Graspop is ook vakantie voor mij en de vrienden dus ik wil daar niet op mijn geld letten.

€1000 zal misschien overdreven zijn maar ik denk echt niet dat het €200 gaat schelen.

Sowieso game, alleen al voor Savatage. De rest niet eens gelezen.
Ik ga ze de week ervoor zien op Into The Grave.
Vanmiddag een gelekte affiche gezien (Vader was te vroeg met delen) met Savatage op dus zonder nadenken gewoon ticket gekocht. 2u later maakt Graspop ze bekend 😅

Nu zou het uiteraard geen straf zijn om ze 2 keer te zien. Maar ik gok dat ze op GMM niet de speeltijd krijgen die ze in Friesland gaan hebben als headliner.

Mijn gok is Till als effectieve late afsluiter (pakt 00u-1u30 ofzo) maar daarvoor nog een A-lister van de oude garde, bands genoeg die liever niet zo laat spelen. Een Judas Priest, Scorpions, Europe, die categorie.

Als ik puur op de layout (en fontsize) van de affiche afga is mijn vermoeden ook bevestigd en missen we nog 1 A-lister en 1 subheadliner
Heeft Scorpions in 2022 de main stage niet afgesloten?

Ja de euro”s De dag dat de verkoop keldert zal de prijs ook wel kelderen . En vergeet niet dankzij tientallen vrijwilligers is de prijs nog een vriendenprijsje zonder geen festival .

OMG.. Savatage.
Als er een band is die me kan overtuigen om na al die jaren nog eens te gaan, is het die wel.

Mijn favoriete band. Unieke sound, heel melodisch maar kunnen ook verdomd rocken. Oldskool metal! Moet maar is naar Streets (album) luisteren van hen.

Ja lap, ik wil Slipknot zien, maar voor de rest vind ik zaterdag een betere dag en Korn wil ik ook wel zien, en nee, ik ga geen 2 dagen!

Terug
Bovenaan