Graspop Metal Meeting 2025

Death Angel, Alien Ant Farm, Soen, Alestorm, Orbit Culture, Epica, Iron Maiden en Hatebreed gezien.
Helaas Terror en Stick to your Guns gemist wegens overlappingen.

Soen, Orbit Culture, Iron Maiden en Hatebreed waren het betere werk.

Je begint wel te merken dat het stembereik van Bruce Dickinson stilaan begint te verwateren, uiteraard door zijn leeftijd en keelkanker van een paar jaar geleden. Iron Maiden blijft muzikaal wel geniaal, met een setlist vol van hun bekendste nummers, met voor mij Powerslave, Hallowed Be They Name en Rime of the Ancient Mariner op eenzame hoogte.

Hatebreed was, zoals altijd, zeer hard en goed.

Laatst bewerkt:
Je begint wel te merken dat het stembereik van Bruce Dickenson stilaan begint te verwateren, uiteraard door zijn leeftijd en keelkanker van een paar jaar geleden. Iron Maiden blijft muzikaal wel geniaal, met een setlist vol van hun bekendste nummers, met voor mij Hallowed Be They Name en Rime of the Ancient Mariner op eenzame hoogte.
Hallowed be thy name idd zalig (alsook de covers van Machine head en Cradle of filth)
straf dat daar geen video clip van is. lijkt me toch wel legendarisch te kunnen zijn?

rime of ancient mariner kende ik niet, net ff opgezocht. idd zalig nummer!

Death Angel, Alien Ant Farm, Soen, Alestorm, Orbit Culture, Epica, Iron Maiden en Hatebreed gezien.
Helaas Terror en Stick to your Guns gemist wegens overlappingen.

Soen, Orbit Culture, Iron Maiden en Hatebreed waren het betere werk.

Je begint wel te merken dat het stembereik van Bruce Dickinson stilaan begint te verwateren, uiteraard door zijn leeftijd en keelkanker van een paar jaar geleden. Iron Maiden blijft muzikaal wel geniaal, met een setlist vol van hun bekendste nummers, met voor mij Powerslave, Hallowed Be They Name en Rime of the Ancient Mariner op eenzame hoogte.

Hatebreed was, zoals altijd, zeer hard en goed.

Soen en Iron Maiden waren voor mij ook de hoogtepunten gisteren.

Verder ook gezien: Beast in Black (was ok), Alestorm (stukje gezien, was wel leutig), Paradise Lost (spijtig van de technische problemen want was wel een strakke setlist en publiek had er duidelijk zin in), Dream Theater en Epica (beiden als achtergrond muziek tijdens het eten en rustmoment) en Powerwolf (Attila Dorn smeekt toch net iets teveel naar aandacht van het publiek)

Amai, ik ben zelf niet de allergrootste metalfan, maar baalde wel toen ik de line up zag dit jaar. Iron Maiden, Slipknot, NIN en Soulfly staan wel op mijn to-see lijstje. Wetende dat Slipknot vanavond speelt en ik er niet bij ben pikt wel.

Voor allen die daar zijn: geniet ook in mijn plaats en drinkt er ene op mijn kosten!

Amai, ik ben zelf niet de allergrootste metalfan, maar baalde wel toen ik de line up zag dit jaar. Iron Maiden, Slipknot, NIN en Soulfly staan wel op mijn to-see lijstje. Wetende dat Slipknot vanavond speelt en ik er niet bij ben pikt wel.

Voor allen die daar zijn: geniet ook in mijn plaats en drinkt er ene op mijn kosten!
Je kan het leed verzachten door de livestream te volgen?

Lig nu in de hangmat in de tuin en kan het goed horen. Die bassen dragen ver.

Gisteren ook een dagje geweest, met mijn vader. Iron Maiden was zijn eerste LP ooit als jong gastje maar had ze voor de een of andere reden nog nooit live gezien dus had hem een ticketje Graspop cadeau gedaan met Kerstmis voor een leuke vader-zoon dag.

Stevige maar superleuke dag gehad met Beast In Black -> Alien Ant Farm -> kwartiertje Motionless In White -> Alestorm -> frietje stoofvlees -> halve set Yellow -> Epica -> Iron Maiden -> halve set Powerwolf waarna we moe maar voldaan huiswaarts keerden.

Je kan het leed verzachten door de livestream te volgen?

Lig nu in de hangmat in de tuin en kan het goed horen. Die bassen dragen ver.
Dat vergroot mijn leed alleen maar!

En amai, dat zou nog harder pikken bij mij. Hier gebeurd het in de zomer nogal eens dat er in de buurt een feest is, en dan ben ik altijd triest dat ik niet ben uitgenodigd 😢

Is Soulfly de moeite?

2 goeie dagen Graspop achter de rug. Halfweg dus Warmte tot nu toe ok. 🫡

Drukte aan toiletten onbestaande en geen bottleneck meer richting de MD/Jupiler.

Drukte aan toiletten onbestaande en geen bottleneck meer richting de MD/Jupiler.
Opstelling is al de beste so far.
Ook geen gedoe meer naar die belgian beer bars.

Enkel nog aanschuiven voor water ipv wc nu, lol

Straf want elk jaar staat aan de toiletten een rij van een halve weide.

Terug
Bovenaan