Graspop 2022

Tis mijn 15th anniversary. 15 jaar al heb ik geen voet op die weide gezet.
Ik denk dat het toen 100 euro voor een ticket was. Mijn eerste keer was het 1800 frank voor een ticket.

/graspop boomer mode off

Een dikke 6 kilometer fietsen, maar ik heb nog geen ticket en ik denk het dit jaar te skippen. De interessantste dagen zijn uitverkocht, op vrijdag (nog tickets beschikbaar) heb ik nog een familiefeestje en de combi plus van €269 is nogal duur. Gaat wel pikken om Maiden nog eens live te horen vanuit mijn tuin.

Tis mijn 15th anniversary. 15 jaar al heb ik geen voet op die weide gezet.
Ik denk dat het toen 100 euro voor een ticket was. Mijn eerste keer was het 1800 frank voor een ticket.

/graspop boomer mode off
2004 was mijn eerste editie. Heb er wegens omstandigheden slechts 1 gemist. 2 jaar na elkaar geen GMM is dus afkicken geweest. Gelukkig was er vorig jaar wel alcatraz

2003 mijn eerste keer.
2006 maar 1 dag geweest (examens)
2011 geskipt (Death Feast Open Air had een beter affiche aand 1/3e vd prijs)
2019 geskipt (ik woonde wat ver toen)
2020 kon ik terug en keek ik naar uit. Ondertussen schiet er van die affiche nog de helft over en ben ik zelf 2 jaar ouder, kritischer en cynischer geworden.

Ik weet dat vanaf ik daar op die wei de eerste pint aan mijn lippen zet dat ik mij 4 dagen rot ga amuseren maar ik kijk er gewoon totaal niet naar uit. En volgend jaar wss hetzelfde verhaal aangezien we met onze groep al jaren zeggen dat we niet meer gaan maar uiteindelijk toch gewoon terug daar staan :D

Voor mij was 2003 ook de eerste keer. :) Tot aan 2007 altijd geweest en daarna zat ik altijd in het buitenland. In 2009 zat ik hetzelfde weekend wel op metalway in Spanje. Dan 2016, 2017 en 2018 opnieuw meegepikt. Dit jaar zal ik weer niet bij zijn spijtig genoeg... maar ook al was ik in het land zou ik nog niet gaan want zo'n grote bijeenkomst zie ik nog niet direct zitten vanwege corona.

2003 mijn eerste keer.
2006 maar 1 dag geweest (examens)
2011 geskipt (Death Feast Open Air had een beter affiche aand 1/3e vd prijs)
2019 geskipt (ik woonde wat ver toen)
2020 kon ik terug en keek ik naar uit. Ondertussen schiet er van die affiche nog de helft over en ben ik zelf 2 jaar ouder, kritischer en cynischer geworden.

Ik weet dat vanaf ik daar op die wei de eerste pint aan mijn lippen zet dat ik mij 4 dagen rot ga amuseren maar ik kijk er gewoon totaal niet naar uit. En volgend jaar wss hetzelfde verhaal aangezien we met onze groep al jaren zeggen dat we niet meer gaan maar uiteindelijk toch gewoon terug daar staan :D
Haha heel herkenbaar :D 1 editie gemist omdat we in 2019 naar Hellfest zijn geweest
Ik zou heel graag wat andere festivals doen maar als iedereen volgend jaar opnieuw GMM doet zal ik ook wel gaan :P Al vind ik Alcatraz bvb wel veel toffer

Haha heel herkenbaar :D 1 editie gemist omdat we in 2019 naar Hellfest zijn geweest
Ik zou heel graag wat andere festivals doen maar als iedereen volgend jaar opnieuw GMM doet zal ik ook wel gaan :p Al vind ik Alcatraz bvb wel veel toffer
1 keer Alcatraz gedaan, in 2017, en dat voelde als thuis komen. Had een GMM 2003-2004 gevoel qua drukte, aantal podia en algemene sfeer.
Dit jaar ga ik terug. Ik ben benieuwd hoeveel er van dat gevoel nog overschiet. Qua affiche is het in elk geval de hoofdvogel van de zomer voor mij.
Hellfest heb nooit gedaan want behalve de vroegere edities (rond 2010) snap ik de hype niet. Dit jaar hebben ze bands geboekt zoals een vrouw kleren koopt tijdens de solden maar de voorbije jaren vond ik die affiche eerlijk gezegd niet beter genoeg dan die van GMM om er zoveel verder voor te rijden (en Kronenburg voor te drinken)
Ik ben ook hoegenaamd geen fan van festivals die uitverkopen voor de affiche bekend is. Dat zorgt na een tijdje voor gemakzucht en middelmatige affiches *kuch* Wacken *kuch*

Ik heb wel wat festivals gedaan toen ik iets jonger was en er meer van mijn verlof/geld gespendeerd werd op een wei in de zomer:
Wacken 2x, Party San 3x, Summerbreeze, Deathfeast Open Air,... en uiteraard the usuals suscpects in België zelf.
Er staan nog enkele dingen op mijn todo list zoals Obscene Extreme, Metaldays en Brutal Assault maar die zijn er nog nooit van gekomen. Ik gok de combinatie van afstand en de wat meer niche affiche (zodat ik minder volk mee krijg)

Graspop is voor onze vriendengroep ondertussen geëvolueerd naar het weekend zonder excuses. Wij zijn met een 20-tal personen die ondertussen allemaal werken, een huis afbetalen, een partner hebben en velen hebben ook kinderen. Het is dus een complete ramp om tijdens het jaar af te spreken met meer dan 3-4 personen tegelijk want als de ene niet moet werken op zondag zit de andere wel zonder babysit en de derde met een familiefeest langs de kant van hare vent etc. Op graspop tellen al die excuses niet. Die datum ligt een jaar op voorhand vast dus iedereen heeft tijd om verlof te nemen, een babysit te zoeken en tegen de uitgebreide familie te zeggen dat ze dat weekend maar niet moeten verjaren of trouwen.
Het is letterlijk het enige weekend vh jaar dat we met heel de groep samen zijn en dat alleen is voor mij eigenlijk genoeg om elk jaar opnieuw (te) veel geld neer te tellen om daar in Dessel de 75e keer Iron Maiden te gaan zien en 50 keer per dag te zuchten als de zoveelste metalcore band voor 14-jarigen op de main komt :)

Denk ook nog eens te gaan voor het eerst sinds 2013. Op Ticketswap staan wel wat combi’s, maar heb daar geen ervaring mee. Hoe legit is dat en wat is de kans dat uw ticket 500 keer verkocht wordt?

Hellfest heeft (had?) wel de beste food die ik ooit op een festival heb gezien :love:

Denk ook nog eens te gaan voor het eerst sinds 2013. Op Ticketswap staan wel wat combi’s, maar heb daar geen ervaring mee. Hoe legit is dat en wat is de kans dat uw ticket 500 keer verkocht wordt?
Ticketswap is het meest legit van allemaal denk ik. De Belgische wet verbied tickets door te verkopen met winst en haalt ook actief tickets offline die duurder worden verkocht. Ticketswap houd zelf de prijzen in de gaten, reguleert dat en laat je maximum aan de aankoop prijs verkopen. Zij verdienen dan door een comissie van 5 euro per ticket. Kan je dus niets mee verkeerd doen!

Nog beter dan de loempia's in zoetzure saus ? Wat imo een must eat is op elk festival.
De zondagavond als de afsluiter aan zijn laatste nummers begint steek ik altijd alle bonnen die ik nog overheb in vietnamese loempia's in zoetzure saus :love:

Ticketswap is het meest legit van allemaal denk ik. De Belgische wet verbied tickets door te verkopen met winst en haalt ook actief tickets offline die duurder worden verkocht. Ticketswap houd zelf de prijzen in de gaten, reguleert dat en laat je maximum aan de aankoop prijs verkopen. Zij verdienen dan door een comissie van 5 euro per ticket. Kan je dus niets mee verkeerd doen!
Akkoord, maar wordt zo'n ticket dan ook gecontroleerd, of enkel de Facebook en een rekeningnummer?
Wat belet iemand (van slechte wil) om zijn ticket meerdere keren door te verkopen?

140 EUR voor een combiticket is namelijk erg mooi, maar ik heb me ooit laten vertellen dat als iets te mooi is om waar te zijn, het dat ook is.

tl;dr: PANIEK.

Nog beter dan de loempia's in zoetzure saus ? Wat imo een must eat is op elk festival.
Absoluut
Daar stonden indertijd racletten standjes waar ge de gesmoten kaas van de bol kon schrapen op uw bordje / broodjes, oester standjes, pancetta broodjes, "stel uw eigen omelette samen" stand, ... zo hopen van die speciallekes. Was echt nice, ik heb me daar kapot gevreten :love:.

Dat is wel al makkelijk 10 jaar geleden, en ik ben maar 2 a 3 keer naar Hellfest geweest.

Akkoord, maar wordt zo'n ticket dan ook gecontroleerd, of enkel de Facebook en een rekeningnummer?
Wat belet iemand (van slechte wil) om zijn ticket meerdere keren door te verkopen?

140 EUR voor een combiticket is namelijk erg mooi, maar ik heb me ooit laten vertellen dat als iets te mooi is om waar te zijn, het dat ook is.

tl;dr: PANIEK.
Denk wel dat de tickets gecontroleerd worden ja.

Als ik mij niet vergis wordt het aangeboden ticket onbruikbaar gemaakt, en krijg je via Ticketswap eigenlijk gewoon een "nieuw" ticket.

Terug
Bovenaan