Grasmaaier voor zijkanten

Ik heb deze, voor de mensen met een kleiner gazon én budget.

Staat nu bij bol cashback van 10 euro bij?
En als je via de BG-link gaat, steun je hier ook nog eens!

Vorig jaar één op batterij gekocht en die zijn draad zelf regelt. Nooit meer gepruts.

Ik zou ook eens moeten uitkijken naar zo een accu bosmaaier, want zonder ga ik onze gazon niet meer on orde krijgen vrees ik.

Ik zou ook eens moeten uitkijken naar zo een accu bosmaaier, want zonder ga ik onze gazon niet meer on orde krijgen vrees ik.
Ben je dan niet goedkoper af om er eentje te huren? Alez, ik had gelezen dat je tuin compleet verwaarloosd ligt door je ingreep. Dan heb je idd al zwaar materiaal nodig, maar ook maar voor ene keer...

Ben je dan niet goedkoper af om er eentje te huren? Alez, ik had gelezen dat je tuin compleet verwaarloosd ligt door je ingreep. Dan heb je idd al zwaar materiaal nodig, maar ook maar voor ene keer...
Voor het deel dat gazon is zal dat normaal gezien wel maar één keer zijn, dat klopt.
(Al hebben we in het verleden nog wel eens een keer gehad dat het wat te lang was om gewoon te maaien, door lange tijd slecht weer, tien was het niet zo er als nu, maar het was ellende om dat met het grasmachien te maaien)

Maar er is ook nog de vroegere moestuin die er sinds de tweede helft van 2019 verwaarloosd bij ligt. Het zou de bedoeling zijn om dat toch een paar keer per jaar te maaien.

Dan ligt er daar achter nog een stukje grond dat al jaren niet gebruikt word, daar is het niet zo erg dat er hoog gras op staat, daar hebben de buren er ook totaal geen last van.

Voor het deel dat gazon is zal dat normaal gezien wel maar één keer zijn, dat klopt.
(Al hebben we in het verleden nog wel eens een keer gehad dat het wat te lang was om gewoon te maaien, door lange tijd slecht weer, tien was het niet zo er als nu, maar het was ellende om dat met het grasmachien te maaien)

Maar er is ook nog de vroegere moestuin die er sinds de tweede helft van 2019 verwaarloosd bij ligt. Het zou de bedoeling zijn om dat toch een paar keer per jaar te maaien.

Dan ligt er daar achter nog een stukje grond dat al jaren niet gebruikt word, daar is het niet zo erg dat er hoog gras op staat, daar hebben de buren er ook totaal geen last van.
misschien kan een zeis uitkomst bieden? Ik geloof dat @ugar je daar wel raad kan bij geven.

misschien kan een zeis uitkomst bieden? Ik geloof dat @ugar je daar wel raad kan bij geven.
Je moet dan wel nog een cursusje volgen. En een goede zeis met het haaraambeeld en haarhamer kost toch al snel 200 EUR. Ik maai de bloemenweide met de zeis, maar het gazon wordt hier gewoon gemaaid met de grasmaaier, ook als dat 50 cm hoog staat. Gewoon zonder opvangzak maaien en nadien alle maaisel bij mekaar harken. En natuurlijk niet te laag maaien (hoogste stand)

Je moet dan wel nog een cursusje volgen. En een goede zeis met het haaraambeeld en haarhamer kost toch al snel 200 EUR. Ik maai de bloemenweide met de zeis, maar het gazon wordt hier gewoon gemaaid met de grasmaaier, ook als dat 50 cm hoog staat. Gewoon zonder opvangzak maaien en nadien alle maaisel bij mekaar harken. En natuurlijk niet te laag maaien (hoogste stand)
Een bosmaaier (of kantenmaaier) waar je zo'n oppervlaktes mee kan doen kosten imo toch een veelvoud van die 200 euro natuurlijk. Ook heb ik mij laten vertellen dat met een zeis maaien eigenlijk minder belastend is dan met een bosmaaier (mits de juiste techniek). Ik heb ooit een 2000 vierkante meter met een bosmaaier gedaan (met mes, geen nylon snijddraad) en ik moet zeggen dat ik dat toch serieus onderschat had en dat was dan nog met professioneel gereedschap waarbij je een harnas had om de bosmaaier in te hangen. Sindsdien doe ik het ook gewoon met de grasmaaier hoor tenzij het echt niet meer lukt, dan maai ik het gewoon met een tractor met cirkelmaaier. Ikzelf bind gewoon die klep omhoog waar normaal de zak moet aanhangen en draag een lange broek en mijn veiligheidslaarzen ivm met wegvliegende stukken uit de afvoer van de maaier En een veiligheidsbril natuurlijk.

Een bosmaaier (of kantenmaaier) waar je zo'n oppervlaktes mee kan doen kosten imo toch een veelvoud van die 200 euro natuurlijk. Ook heb ik mij laten vertellen dat met een zeis maaien eigenlijk minder belastend is dan met een bosmaaier (mits de juiste techniek). Ik heb ooit een 2000 vierkante meter met een bosmaaier gedaan (met mes, geen nylon snijddraad) en ik moet zeggen dat ik dat toch serieus onderschat had en dat was dan nog met professioneel gereedschap waarbij je een harnas had om de bosmaaier in te hangen. Sindsdien doe ik het ook gewoon met de grasmaaier hoor tenzij het echt niet meer lukt, dan maai ik het gewoon met een tractor met cirkelmaaier. Ikzelf bind gewoon die klep omhoog waar normaal de zak moet aanhangen en draag een lange broek en mijn veiligheidslaarzen ivm met wegvliegende stukken uit de afvoer van de maaier En een veiligheidsbril natuurlijk.
Zeisen is absoluut een leuke bezigheid. En een pak minder belastend dan de bosmaaier. Je moet het wel 's morgens doen, en je zeis kunnen haren. Maar met een goed gehaarde zeis is het geen inspanning.

Ook zeker de youtube comments lezen 🤓

Dat heb ik hier ook nog staan, voor kleinere stukken gebruik ik dat wel af en toe, maar daar blijft het wel bij.
Mijn vader had vroeger een grote zeis, maar die is stuk gegaan (versleten).
Hier staat het gras op de hoogste stukken ondertussen al op een 70 cm en tegen dat ik terug ga mogen en kunnen maaien zal daar nog wel iets bij komen.
Zo groot is die oppervlakte hier nu ook niet, de volledige grond met huis op is 17 are.
Het gras zelf is een dikke 500 m² met schuin aflopende stukken aan de voorkant van het huis en naar één van de buren toe.
De vroegere moestuin (tot 2019) is nog eens een kleine 500 m²
Dan nog eens een stuk van een 400 m² dat al jaren niet meer gebruikt werd, maar tot 2019 wel nog geregeld omgegraven werd door mijn vader (kon hem tegen iedereen zitten stoefen wat hij nog allemaal deed).

Maaien met een benzine bosmaaier is inderdaad nogal belastend door het trillen en schudden van de brandstofmotor, met een bosmaaier op accu valt dat veel beter mee.
We hebben hier een elektrische grasmaaier en ik denk dat die daar niet meer door gaat geraken, met een benzine grasmaaier die een meestal een sterkere motor hebben is dat misschien nog wel mogelijk, dat weet ik niet. Maar als we op het werk langer gras te maaien hebben, dan word dat toch ook wel met de bosmaaier gedaan.

@knight-rider , ik heb mij enkele jaren geleden deze gekocht:

Was een stuk van +- 4 are dat ik daarmee op een middag gemaaid heb. Voordeel voor mij was dat het zowel mes als draad ondersteunt.
Na de verhuis naar ons huidige huis heb ik het mes er nog is mogen opzetten :) .

Op één batterijlading maaide ik ongeveer 2u. Heb dus ineens 2 batterijen gekocht om een beetje te kunnen doorwerken. Moest je nog andere tools in achterhoofd hebben die moeten aangeschaft worden, de batterijen passen op een heel gamma van het merk.
Mogelijks het overwegen waard.

@knight-rider , ik heb mij enkele jaren geleden deze gekocht:

Was een stuk van +- 4 are dat ik daarmee op een middag gemaaid heb. Voordeel voor mij was dat het zowel mes als draad ondersteunt.
Na de verhuis naar ons huidige huis heb ik het mes er nog is mogen opzetten :) .

Op één batterijlading maaide ik ongeveer 2u. Heb dus ineens 2 batterijen gekocht om een beetje te kunnen doorwerken. Moest je nog andere tools in achterhoofd hebben die moeten aangeschaft worden, de batterijen passen op een heel gamma van het merk.
Mogelijks het overwegen waard.
Dat ziet er wel goed uit en die prijs lijkt ook nog wel mee te vallen precies.
Welke batterijen heb je erbij genomen?
Uiteraard de 40 volt, maar ik zie dat er daar 2 versies van zijn, 2,5 ah en 4 ah
En hoe snel ga je door de draad die je op de spoel hebt? (5 meter dacht ik gelezen te hebben?)

Ziet er wel goed uit, ook naar andere toestellen toe voor in de toekomst.

Dat ziet er wel goed uit en die prijs lijkt ook nog wel mee te vallen precies.
Welke batterijen heb je erbij genomen?
Uiteraard de 40 volt, maar ik zie dat er daar 2 versies van zijn, 2,5 ah en 4 ah
En hoe snel ga je door de draad die je op de spoel hebt? (5 meter dacht ik gelezen te hebben?)

Ziet er wel goed uit, ook naar andere toestellen toe voor in de toekomst.
Ik ben bij het opruimen onlangs de factuur nog is tegengekomen en het is ongeveer 4j oud ondertussen en ben nog altijd met de eerste spoel draad bezig. Ik gebruik dat dan ook maar enkele keren per jaar.
Maar het mes heeft (ook bij vrienden) al goed dienst gedaan.

Ik heb de zwaarste batterij genomen toen. Ook niet slecht om weten, beiden leveren nog goed dienst :)

Mijn ervaring leert dat je bij dergelijke spullen toch best wat meer betaalt voor een degelijk product. Mijn gamma kantenmaaier en Xiaomi batterijstofzuiger waren geen succes.

De black and Decker kantenmaaier en stihl bosmaaier op batterij zijn een succes!

That being Said, Mijn hakselaar van 100 euro van de aldi is een topper. Ik draai daar per jaar een camion groen afval door en als ik die 1x op een sessie van 4h eens moeten deblokkeren zal het veel zijn. I guess it dependz ...

Vroeger had ik ook zo'n goedkope brol van de Gamma met een draad. Om de 5 min aan dat spel prutsen.

Nu heb ik een deftige van Black and Decker, met batterij. Al 2 jaren gebruikt en heb giga veel kanten en bomen etc. Nog nooit issues mee gehad. En het bobijntje spoelt zichzelf automatisch af als het draadje afbreekt ! https://www.coolblue.be/nl/product/761958/black-decker-st182320-qw.html

Ik heb ook een accu bosmaaier van Stihl met een mes onderaan (gelijkaardig aan dit https://www.stihl.nl/nl/p/grastrimm...0-ap-systeem-47850#zonder-accu-en-lader-47850). Maar dat heeft zoveel kracht en een bloot mes. Als je dat voor je kanten gebruikt, gaan de vonken ervan spatten of je draad in stukken zijn. Of als je het rond bomen gebruikt, gaan je bomen <2cm in 2 zijn of serieus beschadigd zijn...
Ik heb de B&D ook. Ik vind die nog best krachtig voor die prijs. Op 10-15 minuten ben ik rond. 1x per jaar een nieuwe bobijn op en ge zijt weer vertrokken.

Terug
Bovenaan