Grasmaaier voor zijkanten

Ik heb een paar weken geleden iets gekocht om de zijkanten van mijn tuin te maaien. Maar dat werkt blijkbaar met rode plastieken dingetjes die ronddraaien, maar die schieten altijd af. Dit is echt niets voor mij. Bestaat er iets waarmee je makkelijk de zijkanten van een tuin kan maaien? Zo om de 3 minuten dat plastieken ding vervangen is echt frustrerend :D
Niet echt een tip, maar ik wil gewoon laten weten dat ik identiek hetzelfde constant voor heb met mijn kantenmaaier.
Verschrikkelijk irritant ding.

Boskantmaaier is inderdaad hiervoor geschikt maar kwaliteit speelt echt een rol. Ik heb een Stihl en een Toro. Bij die Toro moet ik regelmatig de draad eruit trekken en dat is een dun draadje. Bij die Stihl praktisch nooit en dat is een eigen Stihl draad en vrij dik. Zo'n zaken spelen allemaal wel een rol. Die draden, hun dikte, en kwaliteit zeker. Voor de rest ga je niet veel kunnen doen denk ik, behalve met een schaar werken.

Mijn ervaring leert dat je bij dergelijke spullen toch best wat meer betaalt voor een degelijk product. Mijn gamma kantenmaaier en Xiaomi batterijstofzuiger waren geen succes.

De black and Decker kantenmaaier en stihl bosmaaier op batterij zijn een succes!

That being Said, Mijn hakselaar van 100 euro van de aldi is een topper. Ik draai daar per jaar een camion groen afval door en als ik die 1x op een sessie van 4h eens moeten deblokkeren zal het veel zijn. I guess it dependz ...
Vreemd, Xiaomi staat nochtans bekend om kwalitatieve producten te hebben. Als wij iets nodig hebben, zoeken we altijd of Xiaomi zoiets in het gamma heeft gezien ze prijs/kwaliteit altijd goed zitten. Ik vermoed dat je het niet over hun robotstofzuiger hebt, want die zitten bij de top.

B&D staat dan weer bekend om goedkoop en niet heel kwalitatief te zijn. Althans, dat was vroeger zo, misschien dat het tegenwoordig kwalitatiever is? Wij gaan daar altijd met een grote boog omheen. Bij accugereedschap gaan wij gewoon voor Makita.

I guess it depends.

Mijn Xiaomi telefoon had na 1y een battery life van nog 2h. En van de battery steelstofzuigers lees ik ook niet veel positief.

Bij B&D enkel ervaring met de kanten maaier. Niks dan positief daaover. Kan zijn dat de battery om zeep is, maar ik kantjes maai toch maar een half uur per keer

De mijne met bobijntje doet dat ook, eigenlijk vanaf je ergens tegen een tak, steen of draad zit dan mag je stuk uittrekken ervan.

Heb nu gelukkig een gras rand met nog een schors strook naast dus kan eigenlijk zo goed als alles met de grasmaaier doen. En de restjes die blijven staan met ene handschaartje

De mijne met bobijntje doet dat ook, eigenlijk vanaf je ergens tegen een tak, steen of draad zit dan mag je stuk uittrekken ervan.

Heb nu gelukkig een gras rand met nog een schors strook naast dus kan eigenlijk zo goed als alles met de grasmaaier doen. En de restjes die blijven staan met ene handschaartje
Zuig je dan niet de schors mee op met je grasmaaier? Ik reed eerst ook de kanten langs schorsstroken af met de grasmaaier, maar ik zag de schors zienderoog verminderen elke keer dat ik er een stukje met de maaier overreed (+ schors dat op de gazon vloog) dus sindsdien doe ik de kanten langs de schorsstroken ook met een kantenmaaier.

Zuig je dan niet de schors mee op met je grasmaaier? Ik reed eerst ook de kanten langs schorsstroken af met de grasmaaier, maar ik zag de schors zienderoog verminderen elke keer dat ik er een stukje met de maaier overreed (+ schors dat op de gazon vloog) dus sindsdien doe ik de kanten langs de schorsstroken ook met een kantenmaaier.
Ik rij er gewoon met de wielen in en dat ging gelijk wel. Moet zeggen ook nog maar 1e keer afgereden zo sinds de schors er ligt dus ik hou het in de gaten

Ik heb deze gekocht en zopas getest, maar het stopcontact (mijn verlengdraad dus) komt zeer makkelijk los op de grastrimmer 😪

Kan je geen knoop leggen en dan mannetje in vrouwtje steken? Zo deed ik het vroeger met ons grasmachine.

Ik ben bij het opruimen onlangs de factuur nog is tegengekomen en het is ongeveer 4j oud ondertussen en ben nog altijd met de eerste spoel draad bezig. Ik gebruik dat dan ook maar enkele keren per jaar.
Maar het mes heeft (ook bij vrienden) al goed dienst gedaan.

Ik heb de zwaarste batterij genomen toen. Ook niet slecht om weten, beiden leveren nog goed dienst :)
4 jaar oud zeg je, dan was dat nog het vorige model van die bosmaaier?
Ik ben nu toevallig op 2dehands eentje van nog maar 2 jaar oud (van 2020) en dat is ook nog het vorige model zie ik op de foto's.
Volgens de verkoper weinig gebruikt en hij gaat nu verhuizen naar een appartement, dus nu niet meer nodig.

4 jaar oud zeg je, dan was dat nog het vorige model van die bosmaaier?
Ik ben nu toevallig op 2dehands eentje van nog maar 2 jaar oud (van 2020) en dat is ook nog het vorige model zie ik op de foto's.
Volgens de verkoper weinig gebruikt en hij gaat nu verhuizen naar een appartement, dus nu niet meer nodig.
Mogelijks, ik ben nu iets minder bezig met modellen van bosmaaiers op te volgen :) .

Mogelijks, ik ben nu iets minder bezig met modellen van bosmaaiers op te volgen :) .
Ik ook niet, viel me gewoon op.
Ik dacht, ik ga nog eens op 2de hands kijken wat daar op te vinden is en daar stond die dus tussen.
Het viel me direct op dat de bosmaaier er wat anders uitzag als die die er nu te koop zijn bij de hubo. (het stuk boven aan de machine waar de accu zit, het linker handvat gewoon zwart ipv dezelfde kleur al rechts, niet dicht te vouwen, ook onderaan ziet het er iets anders uit)

Staat te koop als "Samsung bosmaaier", dus de verkoper kent er blijkbaar ook niet veel van. Op zijn kasticketje waarvan er ook een foto op staat, staat er inderdaad Samsung, maar dat gaat over de accu. Bij de bosmaaier staat er geen merk vermeld, maar op de foto's is te zien dat het een powerplus is.

Ik ook niet, viel me gewoon op.
Ik dacht, ik ga nog eens op 2de hands kijken wat daar op te vinden is en daar stond die dus tussen.
Het viel me direct op dat de bosmaaier er wat anders uitzag als die die er nu te koop zijn bij de hubo. (het stuk boven aan de machine waar de accu zit, het linker handvat gewoon zwart ipv dezelfde kleur al rechts, niet dicht te vouwen, ook onderaan ziet het er iets anders uit)

Staat te koop als "Samsung bosmaaier", dus de verkoper kent er blijkbaar ook niet veel van. Op zijn kasticketje waarvan er ook een foto op staat, staat er inderdaad Samsung, maar dat gaat over de accu. Bij de bosmaaier staat er geen merk vermeld, maar op de foto's is te zien dat het een powerplus is.
Kut, de bosmaaier is verkocht aan iemand anders.
Zal dus toch moeten zien voor een nieuwe, en bij gevolg dus ook meer moeten uitgeven, want op 2de hands is niet echt iets anders te zien hier in de buurt.

gvd, wat een gedoe om een bosmaaier te kunnen kopen.
De bosmaaier (powerplus) zelf is bij Hubo te koop, maar de zwaarste accu die ik nodig heb is niet beschikbaar en ze weten ook niet wanneer die terug beschikbaar zal zijn en het laadstation kan niet apart gekocht worden in de winkel (wel samen met een accu, maar dan ook weer niet met de zwaarste accu) maar kan je enkel bestellen om thuis te laten leveren.

Koop u gewoon dit en dan hebt ge ineens alles:
Misschien zijn er nog andere deals voor iets andere toestellen/combinaties te vinden, I dunno.

Ik heb die bosmaaier, de 2x5.0 Ah accus en dubbellader had ik al van een grasmachine, daarbij kwamen dan nog een multitool en een schroef(klop)boormachine. Een 6.0 Ah accu en een heel brakke kruimeldief/stofzuiger kreeg ik met de Makita acties er gratis bij.
Moest ik nog een heggeschaar gekocht hebben voor mijn toekomstige haag had ik nog een 6.0 Ah batterij gehad, wat me dan eigenlijk nonstop kon laten bosmaaien/grasmaaien (twee batterijen gebruiken terwijl er twee opladen). Niet dat dat nodig is eigenlijk, die dingen gaan lang genoeg mee...

Ja, maar die is bijna dubbel zo duur als die van powerplus dual power.
Ook ander die ik vind zijn ofwel een heel stuk duurder, ofwel eerder een gewone grastrimmer/kantenmaaier dan een bosmaaier.

Terug
Bovenaan