Gran Turismo 7

Gran Turismo 7

Dan ook maar de Ferrari 330 gekocht, nog 50,2 miljoen over 🤣

Ondertussen verder grinden (zolang die tomahawk niet geupdate is) en wachten op de Ford Mark en Jaquar xj13.

Wordt die Legendary Cars iedere week geupdate of is dat om de paar dagen? Ik zal sowieso iedere dag moeten kijken.
Ja ik heb deze ook gekocht. Wel nog maar 1 miljoen over en de vorige 2 auto’s ook gemist.
Komt wel goed, eerst zien dat ik die 4 zilveren bij de s license nog op goud kan krijgen

Heeft het eigenlijk nut om veel te investeren in zo een oude classic Ferrari ofzo? In een race gaat een moderne race-auto toch altijd beter presteren? Of zijn er ook events waar je enkel met oudere auto's mag deelnemen?

Buiten voor de trophy heeft het momenteel idd niet veel zin. Kan natuurlijk zijn dat er in de toekomst events komen voor specifiek classic racecars.

Waarom hechten jullie daar zo veel belang aan? Waarom willen jullie niet gewoon plezier hebben op GT7?

Dat kan toch ook + een trophie? xD
Welja, tuurlijk, maar ik probeer te begrijpen waarom veel mensen daar zo fanatiek mee bezig zijn. Grinden om trophies te halen, dat kan ik echt niet vatten :p Ik zou dan alle plezier in het spel verliezen, en da's toch ook zonde. Dan spendeer ik mijn tijd liever aan dingen die gewoon leuk zijn, en ik denk niet dat ik op mijn sterfbed zal denken "had ik die ene trophy maar".

Ieder diertje zijn pleziertje!

Ik koop wel vaak oude auto's en classics en af en toe speel ik met een paar maten samen in een lobby waar we onze oldtimers bovenhalen en daarmee racen.

Waarom hechten jullie daar zo veel belang aan? Waarom willen jullie niet gewoon plezier hebben op GT7?
Daar was het mij eigenlijk ook om te doen. Ik ga absoluut niet voor de platinum. Ik zou het eigenlijk wel plezant vinden om met zo een classic car te kunnen racen, maar als je dan elke keer verliest omdat de AI in al de events met moderne race-monsters rond rijdt, dan is daar ook weinig plezier mee te beleven. Zeker aangezien die classics meestal vrij duur zijn.

Ooit zou ik de platinum trophy ook wel willen halen maar er niet zo hard mee bezig momenteel. Heb online zelfs nog niet aangeraakt.

Ooit zou ik de platinum trophy ook wel willen halen maar er niet zo hard mee bezig momenteel. Heb online zelfs nog niet aangeraakt.

Online valt gelukkig goed mee. Gewoon 50x deelnemen, je resultaten maken niet uit. Was in GT Sport wel anders, daar moest je 91x winnen en 65x op pole staan. :crazy:

Ben ook niet goed genoeg voor die golds in circuitexperiences.
Nog wel niet heel veel gedaan.

Je krijgt ze niet cadeau. Vaak was in één sector al de daily marathon verdiend. :laugh:
Ghost opzetten, eventueel de ghost wat voorsprong geven zodat je ze altijd voor je ziet rijden (zit ergens onder "ghost settings" als je pauzeert).
Rempunten onthouden, volgas waar mogelijk. Bocht per bocht oefenen.

Ook een goeie tip voor de full lap: je sectortijden bijhouden. Als je weet dat je nog ergens een halve seconde moet vinden, heeft het weinig zin om verder te rijden als je in de eerste sector al een seconde trager was dan wat je normaal rijdt.

Deze zijn wel heel simpel, gewoon in een rondje rijden:
  • Broad Bean
  • Blue Moon Bay
  • Northern Isle
Deze zijn al een pak moeilijker, maar vond ik nog goed te doen.
  • Big Willow
  • Big Willow Streets
  • Blue Moon Infield
  • Daytona
  • Interlagos
  • Red Bull Ring
  • Monza
  • Spa-Francorchamps
  • Nürburgring
  • Kyoto Miyabi
  • Dragon Trail Gardens
  • Tokyo Expressway South Clockwise

Heb de vorige nog niet gekocht dus zal toch nog niet voor direct zijn. Ik zal ook nog wat moeten grinden voor de Ferrari want heb nu +-6mil.

Je verdient ook een smak geld in de nieuwe "one hour race" missies. Dat prijzengeld kun je helaas maar één keer opstrijken, maar 1.2 miljoen voor een overwinning is niet niks.

Deze zijn me al gelukt, met wat ik me nog herinner van auto's en instellingen:

Deep Forest
auto: X2014 Junior​
settings: 90% ECU, 90% restrictor​
pitten: niet (die auto heeft naft voor de hele race én de banden blijven ook goed)​
Kyoto
auto: Radical SR3​
settings: niets aanpassen, rijden op sports medium​
pitten: ronde 10​
Autopolis
auto: Honda S660 (voorzien van sports computer, weight reduction (123), sports suspension, sports brakes, sports clutch, flywheel, medium turbo, sports intercooler)​
settings: ballast (5kg)​
pitten: ronde 8 & 16; telkens nieuwe banden en benzine voor 8 ronden​
Trial Mountain
auto: BAC Mono (voorzien van betere remmen) --> zeer moeilijke auto, maar je hebt helaas geen andere keuze​
settings: suspension en frequency wat lager zetten​
pitten: ronde 9 & 18 (nieuwe banden én voltanken)​
Alsace
auto: Alpine A220 ----------> dit was een legendary denk ik, Mercedes 300SL schijnt ook een goeie keuze te zijn​
settings: 72% ECU, ballast 200kg, -32, 70%​
pitten: ronde 14​

Belangrijk detail: zet voor deze missies je game-difficulty wel op "normal" want op "easy" rijdt de AI vreemdgenoeg een pak sneller.

Eerst platinum om daarna wat auto's te kopen en te tunen. Zowel gewone auto's als race auto's die in de miljoenen oplopen. Anders zal ik direct teveel geld uitgeven.

Stel dat de Ford Mark en Jaquar XJ13 plotseling tussen de legendary Cars staan maar ik heb niet genoeg credits. 😱

Die 2 samen kosten +/- 16,6 miljoen.

Ondertussen kan ik mij nog bezighouden met die endurance races, races per circuit en de circuitervaringen. Gewoon iedere dag eens kijken naar de Legendary Cars of die geupdate zijn.

WRC 10 deluxe edition staat aan 32€ in de store en eens ik daar aan begin ligt het eventjes stil met GT7.

Platinum is voor mij gewoon zelf geen punt. Ik haal nooit gold op alle licencties, ben hier niet goed genoeg in en heb de uithouding niet dit helemaal kapot te grinden en oefenen ook niet. Zou het wel nice vinden om zo goed te kunnen rijden, maarja it is what it is.

Endurance Autopolis heb ik al 2 keer meoten doen met die setup, die geen 100% garantie die. De andere zijn wel goed

Online valt gelukkig goed mee. Gewoon 50x deelnemen, je resultaten maken niet uit. Was in GT Sport wel anders, daar moest je 91x winnen en 65x op pole staan. :crazy:

Je verdient ook een smak geld in de nieuwe "one hour race" missies. Dat prijzengeld kun je helaas maar één keer opstrijken, maar 1.2 miljoen voor een overwinning is niet niks.
Ik weet het, 't is er alleen gewoon nog niet van gekomen 😋

Ja, en dat zie ik dan weer niet echt zitten races van een uur. Liefst van al rij ik gewoon de korte races van max 10 rondes.
Misschien dat ik er wel is enkele van doe maar dan moet ik er echt eens tijd voor maken en mij eraan zetten.

Daarstraks wel alles goud gehaald op de missies van "The Sun Also Rises" en bijgevolg heb ik nu de
Chaparral 2J
ook in de garage. Enigste van de gewone missies die ik nog goud moet halen zijn bij Moby Dick, de verbruik missie met de Toyota 2000GT en de inhaal missie met de GTR.

Maandag nieuwe update?

Terug
Bovenaan