Gran Turismo 7

Gran Turismo 7

Daily race 2 is de Atenza race geworden
Inderdaad, heb die gisteren ook es aangeschaft. Die is op het rechte stuk gewoon een heel stuk sneller dan de rest. Als je de start/finishlijn passeert rijd je 10-15 km/u sneller dan met een andere wagen.

Heb m'n kwalificatietijd meteen met een seconde kunnen verbeteren.

Inderdaad, heb die gisteren ook es aangeschaft. Die is op het rechte stuk gewoon een heel stuk sneller dan de rest. Als je de start/finishlijn passeert rijd je 10-15 km/u sneller dan met een andere wagen.

Heb m'n kwalificatietijd meteen met een seconde kunnen verbeteren.
En ge zijt al zo snel :oink:
In GTSport was dat de Subaru WRX Gr.4.
De Audi TT,Peugeot RCZ,VW Scirocco en Renault Megane Trophy zijn duidelijk de mindere.
Het leukste vind ik de Megane Trophy,maar die is te traag helaas.

Heb de Mazda Atenza ook aangeschaft,zit meestal rond 1'41".....
Sporadisch eens een 1'40... (beste is wel 1'40"5.. er zit nog wat marge in,maar verknoei het toch ergens)
Mijn beste was lange tijd 1'41"290 ofzo met de Subaru.
Met de Megane zit ik rond de 1'41"5........

Ik heb zelfs eens met de Alfa Romeo DTM geprobeerd maar die komt ook te kort tov de Atenza.

Toch vind ik de wagens tijdens race heel anders gedragen.
Probeer zo voorzichtig mogelijk te rijden en toch schuif je makkelijker door bij het remmen en insturen gaat precies ook veel stroever.
Nog nooit of toch zelden onder de 1'42" geraakt bij een race,terwijl dat ik dat vrij constant kan doen bij de kwalificatietijdrit.
Racepace is meestal rond de 1'43" en erboven.

En er zijn er die een sport maken van u te rammen,er is ene van de UAE die als hij niet kan winnen anderen graag ramt.
Vroeger kan je ze reporten,maar vind het niet zo direct terug.

Ben ondertussen terug naar D gezakt,was ff in de C maar als je in het middenveld terecht komt is het echt moeilijk om progressie te maken.
Zit wel met S safetyrating.

Als je door pits rijd,krijg je sowieso 3 seconden penalty aan uw broek. :rofl:

Ik vraag me af hoe sommigen op het gas kunnen blijven in die rechtse doordraaiers,als ik dat doe beland ik altijd in het decor.
Als ik ff gas lift ,verlies ik aanzienlijk tijd.

Ze worden allemaal toch wat gelijk gezet (BoP), maar toch beter?
waarschijnlijk omdat iedereen die wat getune'd heeft...

Tuning gaat niet,heb dat gedaan met mijne Megane,reed toen vlot 1'38"........
Tijdrit Dragon Trails Tuinen,set up getest.
Alleen kan dan niet deelnemen aan race.

Dus ook niet de turbo?
Nee, alles wordt in theorie gelijkgetrokken zodat elke auto "even sterk" zou zijn, maar bepaalde combinaties van circuit + auto zorgen er helaas voor dat er altijd wel 1 of 2 auto's dominant zijn in de daily races, afhankelijk van wat er doorslaggevend is (acceleratie, topsnelheid, snel in bochten,...)

Nee, alles wordt in theorie gelijkgetrokken zodat elke auto "even sterk" zou zijn, maar bepaalde combinaties van circuit + auto zorgen er helaas voor dat er altijd wel 1 of 2 auto's dominant zijn in de daily races, afhankelijk van wat er doorslaggevend is (acceleratie, topsnelheid, snel in bochten,...)
Welke is het in de 3e race? De dominante wagen

En ge zijt al zo snel :oink:
In GTSport was dat de Subaru WRX Gr.4.
De Audi TT,Peugeot RCZ,VW Scirocco en Renault Megane Trophy zijn duidelijk de mindere.
Het leukste vind ik de Megane Trophy,maar die is te traag helaas.

Heb de Mazda Atenza ook aangeschaft,zit meestal rond 1'41".....
Sporadisch eens een 1'40... (beste is wel 1'40"5.. er zit nog wat marge in,maar verknoei het toch ergens)
Mijn beste was lange tijd 1'41"290 ofzo met de Subaru.
Met de Megane zit ik rond de 1'41"5........

Ik heb zelfs eens met de Alfa Romeo DTM geprobeerd maar die komt ook te kort tov de Atenza.

Toch vind ik de wagens tijdens race heel anders gedragen.
Probeer zo voorzichtig mogelijk te rijden en toch schuif je makkelijker door bij het remmen en insturen gaat precies ook veel stroever.
Nog nooit of toch zelden onder de 1'42" geraakt bij een race,terwijl dat ik dat vrij constant kan doen bij de kwalificatietijdrit.
Racepace is meestal rond de 1'43" en erboven.

En er zijn er die een sport maken van u te rammen,er is ene van de UAE die als hij niet kan winnen anderen graag ramt.
Vroeger kan je ze reporten,maar vind het niet zo direct terug.

Ben ondertussen terug naar D gezakt,was ff in de C maar als je in het middenveld terecht komt is het echt moeilijk om progressie te maken.
Zit wel met S safetyrating.

Als je door pits rijd,krijg je sowieso 3 seconden penalty aan uw broek. :rofl:

Ik vraag me af hoe sommigen op het gas kunnen blijven in die rechtse doordraaiers,als ik dat doe beland ik altijd in het decor.
Als ik ff gas lift ,verlies ik aanzienlijk tijd.
Ik rijd m'n kwalificatieritten altijd met alle hulpmiddelen af en alles op 0, dat scheelt ook al veel hoor voor je tijden. Het is iets moeilijker om je wagen op de baan te houden, maar de exitspeed uit de bochten bijvoorbeeld is veel hoger (als je ze goed neemt).
In de race zet ik wel meestal tcs op 1 omdat ik niet van de baan wil gaan tijdens de race, maar dat scheelt dan wel iets in m'n rondetijden.

Ik download ook soms de ghost van de nummer 1 tijd ter wereld om zijn lijnen te bekijken, kan ook helpen om zelf je racelijn te perfectioneren.
Die gasten zijn nog 3-4 sec sneller, soms snap ik niet goed waar ze die seconden halen.

In die rechtse doordraaiers is het kwestie van goed je gas te controleren, geen fullgas, maar ook niet volledig van het gas. Als je daar de perfecte lijn neemt en aan de perfecte snelheid zit kan je daar heel wat tijd nemen.
Ik rijd wel met stuur en pedalen, das misschien iets makkelijker om de gas te regelen dan met controller?

ABS (zwak) zet ik toch op hoor anders ben ik ene driftkikker. :alien:
TCS op 1.
Mogelijk dat het met stuur en pedalen beter is,maar dat is voor mij te onbekend terrein
Ik heb ooit wel eens met stuur gereden,maar kon toen auto zelfs niet op lang recht stuk niet onder controle houden. :cry2:
Details zoals hand vs automatisch schakelen kunnen ook nog rol spelen,vermoed ik.
En richtingstoetsen gebruiken ipv joysticks kunnen ook factor zijn.

Proberen zo clean mogelijk te rijden zodat je zo snel mogelijk SB S krijgt, dan word je zoveel mogelijk bij tegenstanders ingedeeld die ook S hebben. Races zijn al véél cleaner en leuker dan.
Zat gisteren in een race waar iedereen een A- of S-rating had en toch zaten er 2 pipos te rammen toen ze aan het verliezen waren. Gelukkig reed de rest inderdaad heel fair, zelf mooi afstand houden in bochten enzo.

Eindelijk al de licenses op goud. Kan dan aan de missies beginnen, maar ik heb de indruk dat de lat daar nog hoger ligt.
Voor de circuit experience ga ik wachten tot die hogere rewards er zijn anders loop ik die nog mis.

c3dbe8600d39c196b89973ef2b71fa02_photo.webp

Qt6NYjw.jpg

Het ziet ernaar uit dat ik (alvast tijdelijk :) ) de koning ben van Trial Mountain Circuit experience.
En dit met controller.

Het lijkt mij dat je gewoon veel te weinig volk van hier in je lijst hebt staan.
Ik kom zelfs soms niet eens in de top 10 ook al haal ik goud 😆
Strakke tijd wel

Terug
Bovenaan