Gran Turismo 7

Racing PS5 PS4 Gran Turismo 7

Maandelijkse bagger update. Geef gewoon eens leuke nieuwe races…

Deze week wel dikke fun op Interlagos. Sta 734e geklasseerd met men quali tijd dus mag zelfs in A lobby’s (gestegen weer van B naar A) bijna altijd top 5 starten. Als er dan proper geraced wordt op pace en tyre management maakt ge wel fijne momenten mee. Zelfs al gewoon 2x top 3 gefinished. Eerste race datk me echt is in A kan houden en stijgen. Interlagos ligt me ook wel goed met die Mclaren 650
 
Proficiat met uw A rating,ben er niet toe in staat.
Ooit B gehad maar zit nu te schommelen tussen C en D.

Niet pitten levert u ook voordeel op,maar dan moet je wel hele race met mediums rijden.
Geen nadeel eigenlijk.Laatste 2-3 rondes wel moeilijk qua grip maar je verliest niet de tijd van een pitstop.


Gebruik de Porsche,ik snap niet hoe sommigen met die Toyota Supra of Nissan kunnen rijden en snel zijn.
Die auto's liggen me niet.
 
Proficiat met uw A rating,ben er niet toe in staat.
Ooit B gehad maar zit nu te schommelen tussen C en D.

Niet pitten levert u ook voordeel op,maar dan moet je wel hele race met mediums rijden.
Geen nadeel eigenlijk.Laatste 2-3 rondes wel moeilijk qua grip maar je verliest niet de tijd van een pitstop.


Gebruik de Porsche,ik snap niet hoe sommigen met die Toyota Supra of Nissan kunnen rijden en snel zijn.
Die auto's liggen me niet.

Thanks! Als t volgende week tegen steekt ben k snel terug B 😜

En idd Nissan en Toyota liggen mij ook ni deze week. Vorige week met Bathurst was k dan wel vrij snel met die supra.

Laatste ronden verlies k idd teveel tijd tov iemand omdat hun heel waarschijnlijk met stuur spelen. Kunt ge toch beter uw banden met managen heb k de indruk.
 
Oei,moet me er ook eens aanzetten maar zal met moeite zilver worden vrees ik.
Hoogstwaarschijnlijk brons dus.
Die High Speed Ring TT met de Mazda vond ik wel leuke,maar beetje gefrustreerd dat ik op (minder dan) een tiende van goud ben gesneuveld.

Die daily race op de RB Ring was soms carnage en dat met personen die allemaal S rating hebben 🤔


En dan weer die penalty's,hoe kun je nu iemand van de baan af duwen als je aan de buitenkant zit en zelf het gras wordt ingeduwd?
Hij komt voor me in terwijl hij me nog niet volledig voorbij is en begint te spinnen.Ik krijg beloning van 4 seconden.

Gisteren namiddag wel nog leuke race gehad met ene Duitser,we lieten elkaar ruimte en deden geen onmogelijke inhaalacties.
En we hebben elkaar meerdere malen voorbij gestoken.
Achteraf hebben we elkaar bedankt voor de leuke race,het kan dus toch.

Dan heb je natuurlijk nog die very late brakers,die willen u zelfs inhalen als ze een seconde of zo achterstand hebben.
Ze ruïneren races van mensen die wel fair willen rijden.
Vroeger remde ik ook vrij laat,nu zelfs meestal vrij vroeg omdat ik goede bocht exit wil.
Het gevolg is wel dat ze me regelmatig in mijn achterste raken omdat ze waarschijnlijk niet verwachten dat ik op dat moment rem.
Daar zit mijn probleem vooral,mijn bochten snelheid is te langzaam.
Kan zelfs amper met tractie op 1 spelen,2 is zowat standaard geworden voor mij na die update die daar invloed op had.
0 heb ik totaal geen controle over de auto,spin dan op gewone straights bij het minste dat ik van richting verander.

@Goldrusher is ook snel,kom niet echt in de buurt van zijn tijden. 👏
 
Vandaag leuke daily races gehad op Spa.
Mensen die u niet van de baan afknallen en hun inhaalmanoeuvre goed inschatten.
Als je elkaar de ruimte laat om te racen dan is het fijn,je moet de andere zijn race niet verknoeien,door hem echt van de baan te pushen of zo.

BTW:
iemand kennis van svg's hier?

Heb ondertussen al een klein verzamelingetje die ik wil gebruiken maar zelf niet kan maken.
Op GTPlanet blijven mijn requests ook onbeantwoord.
 
mnU6mkR.jpg


Men eigen nog eens geamuseerd vandaag. 500km gespeeld om ze alle drie van zilver naar goud te brengen
 
Proper!

Monza was leuker dan verwacht, behoorlijk goeie auto eigenlijk die oldtimer. Suzuka vond ik vrij moeilijk. De eerste sector daar was echt een kwestie van muscle memory.
 
Monza is wel fun ja. Had al snel goud met men beste sector tijden combined maar een foutje is rap gemaakt met die zware remzones dus uiteindelijk toch ff bezig geweest tot ik goud had.

Suzuka duurde hier ff voordat ik die eerste sector onder de knie had.

Redbull ring heeft me nog t meeste tijd gekost. Baan ligt me precies ni echt, ook tijdens online races zal ik daar nooit een deftige Q time hebben
 
Laguna Seca is een fijn uitdaging qua TT. 600km verder en 1:31.759 😅
Goud staat op .847 voor’t moment dus heb maar 0.10% spatie. Zal nipt worden… Beste sectors combined kan er nog wel is een 10e af maar tis lastig om een ronde echt perfect te rijden 😝
 
Laguna Seca is een fijn uitdaging qua TT. 600km verder en 1:31.759 😅
Goud staat op .847 voor’t moment dus heb maar 0.10% spatie. Zal nipt worden… Beste sectors combined kan er nog wel is een 10e af maar tis lastig om een ronde echt perfect te rijden 😝
Je ligt er intussen alweer uit. Jeddah lijkt me ook niet stoppen alvorens hij onder de 1:29 zit.
Hier vooralsnog een 1:31.888, vorige week zou het ook nog goud geweest zijn. 😭
 
Eergisteren de PS5 nog eens aangezet en begonnen met die time trials.
Voor Suzuka vorige week was ik te laat gestart om naar goud toe te werken maar voor Monza had ik toch nog 2 avonden om te proberen.
Gisterenavond dan toch na veel moeite en 95% rode rondetijden gelukt.

Ik merkte gisteren trouwens ook op met die scapes tutorial rond drift foto's te doornemen dat heel mijn library leeg is.
Ook mijn liveries, helmen, replays etc. lijken verdwenen. Geen idee hoe lang dit al is. Ik heb enkele maanden terug mijn PS5 nog geformateerd waarna ik een backup heb teruggeplaatst. Mogelijk dat het daar iets mee te maken heeft maar ik gebruik cloud backups en had mijn savefiles ook toegevoegd aan de backup data, dus het lijkt me vreemd dat ik op die manier iets zou kwijt geraken. Gelukkig houd ik mij niet bezig met die content creation zaken, dus ik heb zeker niet veel verloren, maar het is wel een spijtige vaststelling.
 
Je ligt er intussen alweer uit. Jeddah lijkt me ook niet stoppen alvorens hij onder de 1:29 zit.
Hier vooralsnog een 1:31.888, vorige week zou het ook nog goud geweest zijn. 😭
Ze zitten onder de 1.29 😂 1:28.928 op’t moment. Moest dus weer serieus verbeteren.

Jammer genoeg moet ge “cheaten” door gewoon vol terug naar 1e te smijten voor T1 en de corkscrew. Zit nu op 1:31.427 terwijl goud op .595 staat. +2.81% laat dit aub genoeg spatie zijn 😅 sta nu 1647e op de tabel
 
Die Laguna Seca TT is geen spek voor mijn bek,heb al moeite om onder 1'34" te komen.
Vraag me echt af hoe jullie zo snel kunnen zijn.
1'33"500 exact,zal er niet meer onder kunnen vrees ik.

De Red Bull met de Nissan vind ik fijner,zilver in the pocket normaal.
Heb mijn tijd nog een tiende scherper gesteld gisteren 1'31"1...
Perfecte ronde zou me onder de 1'31" kunnen brengen.

De Goodwood nog niet gedaan.
 
Die Laguna Seca TT is geen spek voor mijn bek,heb al moeite om onder 1'34" te komen.
Vraag me echt af hoe jullie zo snel kunnen zijn.
1'33"500 exact,zal er niet meer onder kunnen vrees ik.

De Red Bull met de Nissan vind ik fijner,zilver in the pocket normaal.
Heb mijn tijd nog een tiende scherper gesteld gisteren 1'31"1...
Perfecte ronde zou me onder de 1'31" kunnen brengen.

De Goodwood nog niet gedaan.

Als ge replays checkt van die top 100 mannen en ziet hoe die hun gears gaan om sommige bochten te nemen… irl vliegt uwe bak er los door dan 😂

Die op goodwood is men ding ni echt. Vind da ook een saaie baan en die AM is echt een ambetant ding om te rijden. Zit daar met gemak zilver maar nog ruim ne seconde boven goud.
 
Die op goodwood is men ding ni echt. Vind da ook een saaie baan en die AM is echt een ambetant ding om te rijden. Zit daar met gemak zilver maar nog ruim ne seconde boven goud.

Alle assists uit, behalve countersteer, en zet die maar op Strong. TCS 0. Met die settings is de auto behoorlijk voorspelbaar en is het alleen nog maar een kwestie van de laatste chicane overleven. 😅

Alles goud hier nu... Goodwood kan in theorie nog wel beter (OPT enzo) maar die laatste chicane he 😭
Barcelona mss nog eens met een andere auto proberen. Al een respectabele tijd neergezet met de 458, maar aan de top lijkt de 650S populair.

Gran Turismo™ 7_20230914215133.jpg
 
Als ge replays checkt van die top 100 mannen en ziet hoe die hun gears gaan om sommige bochten te nemen… irl vliegt uwe bak er los door dan 😂

Kan je in die reviews eigenlijk de HUD aan zetten ? Ik zou immers ook wel eens willen zien waar/hoeveel ze gas geven of remmen. Welke versnelling kun je nog wel redelijk zien in het dashboard als je de in-car view neemt, maar ook daar zou ik het liever gewoon via de HUD willen zien.
 
Kan je in die reviews eigenlijk de HUD aan zetten ? Ik zou immers ook wel eens willen zien waar/hoeveel ze gas geven of remmen. Welke versnelling kun je nog wel redelijk zien in het dashboard als je de in-car view neemt, maar ook daar zou ik het liever gewoon via de HUD willen zien.

Onderaan in die balk op het tandwieltje klikken (#8 op de screenshot hieronder) en dan "display race info".

Hou er qua rempunten wel rekening mee dat er een kleine vertraging zit tussen het moment dat je een rempunt ziet, en het moment dat je ook effectief remt. Je eigen reactiesnelheid zorgt al gauw voor tientallen meters vertraging. Jeddah liet onlangs nog weten dat hij in z'n Monza-replay leek te remmen bij een witte streep enkele tientallen meters ná een 200m-bordje, maar z'n rempunt lag vlak vóór dat bordje. 🫠

Spelers aan de top gebruiken trouwens vanalles als rempunt. Bordjes en ventjes naast de baan, een overgang tussen 2 soorten kerbs, verschillende kleuren asfalt, etc.

i1Fq1t00uurlG7E.jpg
 
Terug
Bovenaan