God of War Ragnarök

God of War Ragnarök

Main story uitgespeeld. Lang geleden dat een game en specifiek de laatste uren mij zo hebben gepakt. De muziek in deze game is echt ongelooflijk. Nog wat clean-up voor platinum en dan onmiddellijk starten op GMGoW difficulty. Voor mij persoonlijk toch GoTY boven Elden Ring, en ik ben een ongelooflijke FromSoft fanboy!

Gisteren toch ook nog eens een goeie stukje kunnen spelen. Eindelijk eens naar Midgard geweest, tof questje en veel side content gedaan. Ik dacht weer damn dit spel duurt lang, maar toen besefte ik dat ik 2 uur side stuf aan het doen was en eigenlijk maar 30 a 45 min main content xD

Nu 26 uur gespeeld, dus 45-50 uur zou wel kunnen kloppen/uitkomen tegen dat ik de platinum haal.

Voorlopig vind ik 2018 God of War ook beter dan Ragnarok. Veel lineaire stukken en als je met Atreus speelt is het saai, de open world stukken blijven wel fantastisch maar zijn na een uur of 10 te weinig aanwezig.
Same, ik amuseer me over het algemeen zeer GOED, maar elke keer als ge switched naar Atreus is het wel ff zuchten.

Ben helemaal mee met het vaarhaal maar de combat blijft iets matig.
De helft van het gevecht gebeurt achter je met lame-o hit indicators.

Vond GoW 2018 ook al geen echte topper. De orginele triology vind ik beter.
Het kan niet altijd m'n goesting zijn natuurlijk :D
Wel benieuwd naar het verhaal.

Wat hierboven staat moet ik akkoord mee zijn. Die stukken met Atreas brengen heel weinig bij en zijn redelijk saai.
Ik had ook graag gehad dat de camera iets hoger had gestaan, dat je wat meer van de combat kon zien. Nu is het nogal veel ontwijken omdat er daar wat pijltjes aan het knipperen zijn.
Sommige verhaalstukken duren ook net iets te lang. Zo precies van toch nog maar nog een gevecht of 2 er bij doen tot we bij het volgende verhaalmoment zijn, dat kon iets beter kwa tempo.

Maar ik verlies me wel in de open wereld stukken. 23 uur ver en ik heb het gevoel dat ik nog niet tegen het einde van het verhaal zit omdat ik die stukken waar de wereld opengaat altijd wil doen. De conversaties met de mensen bij u zijn ook altijd heel interessant, zeker als het gaat om de voorgaande trilogie. De combat vond ik op het begin vrij monotoom maar nu zijn er wel veel opties. Je moet jezelf echt wel aanzetten tot variatie want er zijn wel wat standaard moves die eigelijk perfect alles kunnen oplossen, maar dat is dan vrij saai.

23 uur en heb net de speer gekregen. Nu moet ik weer de open wereld stukken rondgaan om al die gloeiende barsten in rotsen open te maken :p

Betreffende Atreus zijn vecht-stijl:

was er nog iemand teleurgesteld toen ge Ingrid voor het eerst kon gebruiken? Ik dacht "aaah nice, een deftig melee-weapon voor Atreus of misschien een coole extra moveset!", maar uiteindelijk is het gewoon een extra knop die ge een beetje kunt spammen tijdens combat...

Betreffende Atreus zijn vecht-stijl:

was er nog iemand teleurgesteld toen ge Ingrid voor het eerst kon gebruiken? Ik dacht "aaah nice, een deftig melee-weapon voor Atreus of misschien een coole extra moveset!", maar uiteindelijk is het gewoon een extra knop die ge een beetje kunt spammen tijdens combat...

Dat gevoel had ik ook! Uiteindelijk vind ik zijn vechtstijl nog wel leuk, en een goede afwisseling omwille van de boog.
Maar je vecht er eigenlijk redelijk weinig mee en hij heeft een heel gelimiteerde moveset. Zo een Sonic pijl, R1 R1 R2 combo en R3 dood zowat elke vijand die je tegenkomt. Het is vaak expositie tijd als je met hem speelt, en het duurt iets te lang ook meestal.

10u ver gooi ik de handdoek in de ring. Het spel is niet voor mij.
Buiten dat het spel technisch solide aanvoelt blijf ik op m'n honger zitten.

De combat is vrij goed tegen 1 of 2 vijanden, of bosses. Maar van het moment dat er meer vijanden aan bod komen valt de combat in elkaar. Dan ben je meer onzichtbare vijanden in je rug aan het ontwijken dan aan het hakken. (wanneer ze de zoveelste vliegende beesten of kleine ratten spawnen begin ik te zuchten)

Ik vind de wereld niet zo heel interessant. Reis je naar een gebied dan lijkt alles heel hard het zelfde en voelt de wereld best klein. Ik mis de grootheid van de eerste 3 gow's.

Terwijl de bosses technisch fijn zijn om tegen te vechten mis ik de gruwel van de eerste trilogie. Gigantische enemies kapot meppen zonder schaamte.

Artreus interesseert me niet, Kratos is gewoon zoveel boeiender. Voor een vader/dochter/zonen verhaal heb ik the last of us al.

Het verhaal vind ik best wel interssant, maar het gaat vaak te traag voor me.

Langs de andere kant snap ik best dat andere mensen dit een dijk van een spel vinden. 'tis gewon niets voor mij.

Laatst bewerkt:
Artreus interesseert me niet, Kratos is gewoon zoveel boeiender. Voor een vader/dochter/zonen verhaal heb ik the last of us al.
Der kan natuurlijk maar één vader/zoon verhaal zijn ofc /S

Sommige zaken die je zegt kan ik me wel in vinden, de combat schommelt bij mij ook zeer vaak. Soms vind ik hem echt super, en soms verschrikkelijk. Atreus is niet altijd even interessant ( die kan zagen man ) maar hij zorgt wel voor de goeie nodige breaks op bepaalde momenten en soms voor echt goeie story ook, dus ik vind hem wel op zijn plaats zijn, juist soms iets te lang. Het verhaal komt traag op gang inderdaad, ik had de eerst 15 uur ook wel zo iets van "alleee komaan jonges", maar dat betert echt wel heel hard. Als het niks voor jou is, dan is dat zo, maar misschien is het niet te zot als je toch al 10 uurtjes bezig bent, toch nog eens 5 extra te proberen.

Ik moet eerlijk zijn dat ik ook wel eens een zucht slaak wanneer er een stuk met Atreus in voorkomt. Ik ben dan net vaak goed op gang met Kratos en dan wordt dat weer gebroken...

@Bunkerbudy : ik zit rond de 15uur hier. Is dat dan ongeveer?

Net met Atreus bij Odin aangekomen

Ik moet eerlijk zijn dat ik ook wel eens een zucht slaak wanneer er een stuk met Atreus in voorkomt. Ik ben dan net vaak goed op gang met Kratos en dan wordt dat weer gebroken...

@Bunkerbudy : ik zit rond de 15uur hier. Is dat dan ongeveer?

Net met Atreus bij Odin aangekomen
Het stuk waar jij zit is veel korter met hem en ook wel interessant en leuk. Nadien is het vrij lang met Kratos en heb je veel vrijheid. Voor mij was het wel al vroeger interessant, ik heb er gewoon langer over gedaan zo te zien xD

Vanaf het moment dat je met Freya op pad gaat vind ik het echt veel beter worden. De dynamiek tussen die twee is beter dan die tussen Kratos en Atreus IMO. De stukken met Atrues lijken ook korter nu en interessanter.

Het stuk waar jij zit is veel korter met hem en ook wel interessant en leuk. Nadien is het vrij lang met Kratos en heb je veel vrijheid. Voor mij was het wel al vroeger interessant, ik heb er gewoon langer over gedaan zo te zien xD

Vanaf het moment dat je met Freya op pad gaat vind ik het echt veel beter worden. De dynamiek tussen die twee is beter dan die tussen Kratos en Atreus IMO. De stukken met Atrues lijken ook korter nu en interessanter.

Agreed. Stuk ervoor zat ik een stuk minder in het spel en eigenlijk alle sidemissions geskipt (tot dan).

Ik vind de laaste 2 gow stukken beter dan de vorige games, het is gewoon zoveel volwassener geworden.

Combat speel ik op moelijkste en is het best wel pittig, je hebt toch altijd een indicatie meter dat er een vijand achter u staaten bijna gaat aanvallen.

Terug
Bovenaan