God of War Ragnarök

God of War Ragnarök

Mja ik snap het wel
Ik kan het heel moeilijk uitleggen eerlijk gezegd.

Ik vind deze ook super, vooral van de side quests echt onder de indruk enzo. Alles is inderdaad beter dan de 2018 versie, maar toch heb ik soms dat gevoel alsof ik me in die eerste meer betrokken voelde. Alsof alles daar meer klopte op een manier. Het is een heel raar gevoel, alles is mooi, alles is vlot, sound and voices zijn perfect. Maar toch ben ik minder emerged in deze game dan de vorige, mss omdat we dit inderdaad al eens gezien hebben?? Ik weet het dus niet... Ik kan niet echt iets zeggen dat ik slecht vind, of minder dan de vorige game, maar toch rust dat gevoel over mij dat die 2018 game veel meer op mij in speelde dan deze. echt bizar.

2nd, maar dat kwam wel pas na een tijd. De stukken waar Bunkerbudy nu lijkt te zijn waren imo wel by far het dieptepunt van het spel (ben al veel verder dan dat). Daarna wordt het traag wat leuker, gevolgd door voor mij persoonlijk echt wel een rollercoaster.

Nu, ik vind wel dat er te veel van dergelijke nutteloze en onderbrekende puzzels zijn, dat is echt wel een pijnpunt vind ik (en imho iets te vaak combat tegen fodder). Maar de karakters en ontwikkelingen, het verhaal en de lore die verteld wordt, het combatsysteem, en nog wat andere niet nader genoemde aspecten maken het voor mij inderdaad ook beter dan 2018 op dit moment.
Zonder te weten wat er nog komt, kan ik me hier toch precies al wat in vinden. Het geen je zegt over de puzzels en de pacing vooral daardoor is soms echt wat lastig. Als dat weg valt en alles komt meer op tempo, dan kan het zijn dat ik mss terug meer die feeling van de vorige voel. Want ik zei het ook net, het is niet dat er iets is dat ik echt slecht vind ofzo, in tegendeel alles is super goed en een verbetering op de vorige, maar toch zit dat gevoel er. Maar dat kan inderdaad aan een heel klein detail liggen dat er misschien na een tijdje uit sluipt ( hopelijk )

Ik vind het echt een fantastisch spel, ziet er zeer goed uit, acteerprestaties weer topnotch, de 'one-take camera' vind ik nog altijd wel indrukwekkend.
Nu, ik vind wel dat er te veel van dergelijke nutteloze en onderbrekende puzzels zijn, dat is echt wel een pijnpunt vind ik
Enige minpunt. Iets te weinig nadenken (characters geven het antwoord al na 2 seconden) en te veel rondlopen om iets 'from a better angle (ja Atreus, ik weetet!!!)' te bekijken terwijl ge exact weet wat er moet gebeuren.

Bij die puzzels kan ik me ook wel aansluiten. Vind het voornamelijk spijtig dat uwe companion het antwoord direct spoiled. Je kan die areas niet eens een beetje exploren zonder dat de puzzel voor u wordt opgelost.

Nu we het hebben over de backseating Atreus, Ellajaz was zich echt aan het frustreren in onderstaande boss fight doordat hij telkes werd gewezen op zijn fouten en wat hij wel moest doen. Artikels hierover zijn wel wat opgeblazen geweest, maar de clip zelf is wel funny. Opgelet voor spoilers!

In vergelijking met de vorige trilogie is het wel anders, maar die games duren ook veeel korter en moet het wel vlot gaan gaan.

Ik ben wel fan in rustige stukken luisteren naar mimir of gewoond rond lopen en zaken ontdekken zalig game.

Misschien dat mensen met de titel ragnarok direct denken dat er van alles direct in het begin zal gebeuren.

In vergelijking met de vorige trilogie is het wel anders, maar die games duren ook veeel korter en moet het wel vlot gaan gaan.

Ik ben wel fan in rustige stukken luisteren naar mimir of gewoond rond lopen en zaken ontdekken zalig game.

Misschien dat mensen met de titel ragnarok direct denken dat er van alles direct in het begin zal gebeuren.
Oh, ik in ieder geval niet. Ik vind de rustige stukken ook heel leuk, en luister met plezier naar de conversaties en de verhalen die verteld worden. Het is voor mij gewoon wat te veel herhaling met repetitieve puzzels en de hoeveelheid gevechten tegen dezelfde basic vijanden.

Ondertussen heb ik de story uit. Hier en daar een puntje wat ik miste of liever anders had gezien, maar verder vond ik het toch echt de moeite!

toch paar (mini)bosses die de moeite zijn.
j1XzYLJ.jpeg

cWb9DDC.jpeg
WP1eGpY.jpeg
HwgiHG0.jpeg

Laatst bewerkt:
Voor die berserkers (de gravestones) daar moet ge zeker max level en gear voor zijn? Ik heb een poging gedaan bij een drietal verschillende bazen maar verder dan 4 healthbars krijg ik ze niet neer op char level 5. 🧐

Max level is zeker niet nodig. Heb er op level 5 al een stuk of 4-5 neer. Laatste twee hadden zelfs een rode health bar een doodskop ernaast, dus was wel underleveled. Maar heb al gemerkt dat die vaak dezelfde moveset hebben en paar kan je easy parry’en voor veel stun damage. Speel op de op één na hoogste moeilijkheid.

eens op level 7 8 of 9, mes je je een weg door de boter.
die 2 moeilijkste mini bosses hebben mij dan 5 pogingen gekost , had eerder al geprobeerd op lager level.
topgame, nog 2 realms die ik moet 100 procenten voor de platinum en nog geen guide gebruikt.

heb het in 1 trek uitgespeeld, op 24u blijkbaar, mooie story ... hopelijk zien we kratos ooit nog es terug :)
nu alles beginnen opkuisen

35 uur story , platinum 43 uur .

Top spel maar ook een maar :

eerste 80 procent van het spel is subliem , epische bosses , perfecte story pacing ,...
Maar naar het einde toe en zeker vanaf surtr voelt alles zeer gerushed aan , al zeker de bossfights met thor en odin .
Deze zijn voor god of war niveau vrij "saai" .
Kratos heeft nooit "bijna" dood geweest en hier ging het verhaal toch veel over , dat masker was ook op het einde ineens gedaan terwijl hier 25 procent van het spel over ging .

Een trilogie had misschien toch beter geweest en vooral voor het ragnarok stuk .

En vanaheim , man hoe cool was dit , dag en nacht , heel die end game crater ,

Laatst bewerkt:
Denk dat ik ongeveer een uur of 10 ver ben?

Alfheim ligt mij niet echt, vond dat in de eerste ook niet zo leuk. Daarna Ironwood was wel leuk voor het verhaal, maar wel wat saai. Hoop dat het nu in Vanheim wat losbarst.

Denk dat ik ongeveer een uur of 10 ver ben?

Alfheim ligt mij niet echt, vond dat in de eerste ook niet zo leuk. Daarna Ironwood was wel leuk voor het verhaal, maar wel wat saai. Hoop dat het nu in Vanheim wat losbarst.
Dat was het punt dat ik het echt leuker en leuker begon te vinden.

Voorlopig vind ik 2018 God of War ook beter dan Ragnarok. Veel lineaire stukken en als je met Atreus speelt is het saai, de open world stukken blijven wel fantastisch maar zijn na een uur of 10 te weinig aanwezig.

Terug
Bovenaan