Giro d'Italia 2025

Zoals ik al 2 weken zeg, Yates😁
Niet op opvallen, sparen waar kan en vandaag met VanAert een meesterplan opgezet wat goed uitpakte.
Wielrennen is ook nadenken.

Niet op opvallen, sparen waar kan en vandaag met VanAert een meesterplan opgezet wat goed uitpakte.
Normaal heeft die altijd 1 slechte dag. Daarmee had ik daar mijn geld nooit opgezet.

Hij ziet er niet ongelukkig uit, Del Toro.

Misschien weet ie niet dat hij het roze kwijt is? :unsure:

Alle respect voor Yates en Visma, want ze hebben hun plan uiteraard kunnen uitvoeren, maar laten we wel eerlijk blijven aub. Ze hebben het gewoon los cadeau gekregen vandaag.

Dat hij zich gespaard heeft is gewoon onzin hè, hij was gewoon de mindere. Zelfs in het begin van deze klim kon hij niet volgen met Carapaz en Del Toro (die er zelf pas op zijn eigen tempo naar toe reed).

Meesterplan is achteraf makkelijk zeggen natuurlijk. Denk niet dat het nen bal verschil had gemaakt met of zonder VA.

Niks mis mee met Yates te laten vertrekken, en ook niet zot verkeerd van Del Torro om enkel naar Cara te kijken op dat moment.
Als de voorsprong dan teveel wordt had de top 2 dan wel behoren te schakelen, maar is niet gebeurd (gebrek aan communicatie?), kan je dat Del Toro verwijten? imo ook niet echt.

Yates was gewoon erg sterk vandaag punt, kudos voor visma!

Alle respect voor Yates en Visma, want ze hebben hun plan uiteraard kunnen uitvoeren, maar laten we wel eerlijk blijven aub. Ze hebben het gewoon los cadeau gekregen vandaag.

Dat hij zich gespaard heeft is gewoon onzin hè, hij was gewoon de mindere. Zelfs in het begin van deze klim kon hij niet volgen met Carapaz en Del Toro (die er zelf pas op zijn eigen tempo naar toe reed).
Kvind dat toch een raar statement ze "cadeau gekregen", nadenken hoort er ook bij he, in den tennis zeggen ze toch niet dat iemand het cadeau krijgt omdat de tegenstander teveel unforced errors maakt?

En toch blijf ik mijn geld op Yates zetten😋
Toch spannend en leuk zo een grote ronde met de top 3 nog zo kort bij elkaar in de laatste beslissende dag.

Hopelijk heb je er echt geld op gezet :p
Meesterplan is achteraf makkelijk zeggen natuurlijk. Denk niet dat het nen bal verschil had gemaakt met of zonder VA.

Niks mis mee met Yates te laten vertrekken, en ook niet zot verkeerd van Del Torro om enkel naar Cara te kijken op dat moment.
Als de voorsprong dan teveel wordt had de top 2 dan wel behoren te schakelen, maar is niet gebeurd (gebrek aan communicatie?), kan je dat Del Toro verwijten? imo ook niet echt.

Yates was gewoon erg sterk vandaag punt, kudos voor visma!
"Meesterplan" is misschien overdreven, alleszins wel meer een plan dan de andere twee ploegen duidelijk.

Kvind dat toch een raar statement ze "cadeau gekregen", nadenken hoort er ook bij he, in den tennis zeggen ze toch niet dat iemand het cadeau krijgt omdat de tegenstander teveel unforced errors maakt?
Wat een vreemde vergelijking is dit nu weer? Die UE's slaan kan perfect kan je niet goed genoeg bent, je vergelijking zou meer steek houden als je zegt dat de tegenstander weigert de ballen terug te slaan.

We gaan nu toch niet ontkennen dat Yates dit nagenoeg cadeau gekregen heeft zeker? Oké ja, hij moest zelf uiteraard nog wel in orde zijn, maar dat is het dan ook.

Cadeau gekregen??
Voor de tv is het makkelijk zeggen maar zelf op de fiets is het heel iets anders. Na de derde demarrage ging het bij Carapaz ook moeilijker, zeker als Del Toro niet wil overpakken.

Cadeau gekregen, vind ik ook wat sterk. Yates was gewoon de sterkste op de Finestre. Ik had niet de indruk dat de andere twee daar veel beter konden.

Na de top is het een andere verhaal, maar ik denk niet dat ze het tij nog hadden kunnen keren.

Cadeau gekregen, vind ik ook wat sterk. Yates was gewoon de sterkste op de Finestre. Ik had niet de indruk dat de andere twee daar veel beter konden.

Na de top is het een andere verhaal, maar ik denk niet dat ze het tij nog hadden kunnen keren.
Dit is toch de kroon op zijn lange carrière.

Yates was altijd al een groot talent maar na zijn boerenjaar 2018, was het allemaal net niet omwille van allerlei omstandigheden.

Perfect uitgevoerd plan van Visma met WVA als grote motor. UAE voor de zoveelste maal los zand als ploeg wanneer de grote kopman er niet bij is. Dit is niet de eerste keer trouwens. Dom.. dommer.. domst.

Het verschil was 1'38 op de top, terwijl die andere twee eigenlijk vanaf het moment dat Yates solo ging nooit hebben echt hebben doorgereden zoals Yates dat wel kon doen. Bij momenten stonden ze zelfs gewoon te surplacen. Hoe vaak is Gee wel niet teruggekomen? Ze mogen blij zijn dat Gee daar nog wat kopwerk heeft gedaan of het verschil was op de top al gewoon 3 minuten met hun standoff. Zelfs Pedersen kwam op een moment terug aansluiten :laugh: Uiteraard konden die andere twee daar wel veel beter.

Het is natuurlijk koffiedik kijken wie nu uiteindelijk de sterkste was door dit gekke scenario, maar gezien Yates al de ganse Giro de mindere was van Carapaz en, op één etappe na, van Del Toro durf ik toch niet stellen dat hij effectief de beste was. Dat hij in het begin van de Finestre ook al niet direct mee kon met Carapaz én Del Toro lijkt mij daar ook gewoon een bevestiging van.

Terug
Bovenaan