Giro d'Italia 2025

Del Toro heeft toch het voordeel dat ze niet aankomen op de Finestre zelf. Carapaz gaat daar toch een dikke voorsprong moeten hebben op de top om die te kunnen verzilveren aan de finish. UAE zijnde zou ik trouwens proberen om 1 of 2 renners in de vlucht te krijgen die mogelijks na de Finestre nog van nut kunnen zijn.
Froome 2018 herinner je nog? En wie reed er toen in de roze trui? Juist ja S. Yates. :tongue:

Dat ze niet aankomen bovenop de Finestre hoeft daarom niet te betekenen dat het daarom minder zwaar is.
Als er op de Finestre heel hard gereden wordt en in de afdaling wordt er gepusht dan zal de Sestriere ook wel zwaar de nek omwringen.

Vraag is of Carapaz en Yates goed genoeg zijn om voldoende druk te zetten.

Vandaag moeten ze alle kaarten op tafel gooien en durven verliezen als ze op een counter lopen.
Sommige worden liever 2-3de ipv het risico te lopen door een counter buiten het podium te vallen.

Cunego was ook pas 22 toen hij de Giro won. Die ging er ook zeker nog doorzakken, tot hij dat niet deed en onderweg nog 4 ritzeges mee pakte.

Hij heeft zich alvast serieus herpakt nadat hij op woensdag anderhalve minuut verloor.
En Remco Evenepoel was ook pas 22 bij winst in zijn eerste grote ronde ;-). Vandaag kan alles nog volgens mij maar respect voor die jonge Mexicaanse kerel alvast.

Vandaag moeten ze alle kaarten op tafel gooien en durven verliezen als ze op een counter lopen.
Sommige worden liever 2-3de ipv het risico te lopen door een counter buiten het podium te vallen.
Carapaz en Yates staan dicht genoeg om iets te moeten doen. Deze twee zijn imo niet de coureurs die voor 2 en 3 gaan in deze situatie.
Richard is een aanvaller en hij gaat zeker proberen op de Finestre (tenzij hij zich slecht voelt). Ik zal teleurgesteld zijn, als hij niet aanvalt.
Yates rijdt niet zoals in Giro '18, maar ook niet echt op zijn Vuelta van dat jaar, wegens net niet goed genoeg nu. Toch verwacht ik hem wel vooraleer Carapaz iets probeert.

Edit:
Marcellusi - Tarozzi - De Bondt mee in de vlucht.
Ze zitten alle drie boven de 1000km in de vroege vlucht dit jaar.
Tarozzi is indrukwekkend. Vorig jaar de meeste km' vooraan en dit jaar gaat die richting de 2000km

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit voor Del Toro, Yates als afleiding voor Carapaz.
Of te wel kan Del Toro niet beter of te wel is hij het bord van Carapaz aan het leegeten.
(Carapaz leest hier precies ook wel mee ;))

Het is sowieso gokken want al uw kruid te vroeg verschieten = dan riskeer je minuten te verliezen

Straks het onverharde, dan gaan we het volgens mij wel weten en vallen de maskers af.

En ja het Plan Visma is duidelijk (met id VA als meesterknecht)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan