Giro d'Italia 2025

Carapaz heeft nu wel zijn troeven op tafel gegooid, van verstoppen is nu geen sprake meer.
Zoals verwacht zakt Del Toro erdoor en ook Bernal.
Het gaat nog spannend worden maar ik blijf bij Yates voor eindwinst.

Wat een etappe zeg 😍.
Pokkedruk op het werk, maar gelukkig tussendoor wat kunnen kijken.

Fortunato laat hem winnen e...

Dat weet ik.
Maar dat doet toch niks af aan het feit dat hij al serieus wat punten voor Astana binnengehaald heeft en bij deze zijn eerste WT-overwinning pakt?

Je moet ook wel in die positie geraken dat een ploegmaat u kan laten winnen natuurlijk. En je moet ook wel in de positie geraken dat je een ploeggenoot kan laten winnen.

Fortunato laat hem winnen e...
Je moet altijd nog wel de 2de sterkste zijn uit een grote groep van 23 met daarin toch serieus wat namen. Ik heb niet de hele koers gezien maar Bilbao & Gaudu waren volgens mij op bepaald moment bv wel mee als ik dat goed gezien heb. Dan kan je dit toch moeilijk wegzetten als gewoon een cadeautje. Mooie geste van Fortunato alleszins, die op zichzelf ook bezig is aan een uitstekende Giro.

Je moet altijd nog wel de 2de sterkste zijn uit een grote groep van 23 met daarin toch serieus wat namen. Ik heb niet de hele koers gezien maar Bilbao & Gaudu waren volgens mij op bepaald moment bv wel mee als ik dat goed gezien heb. Dan kan je dit toch moeilijk wegzetten als gewoon een cadeautje. Mooie geste van Fortunato alleszins, die op zichzelf ook bezig is aan een uitstekende Giro.

Gaudu loste als eerste van heel die groep. Die rijdt geblesseerd rond (vraag me niet waarom die niet gewoon uitstapt). Bilbao is al heel de Giro zwak. Niveau van de groep was wel echt zwak voor een rit als deze. Fortunato was hier altijd favoriet, Scaroni altijd bij de beteren. Hoe het uitdraaide was uiteindelijk dus wel naar verwachting, en Fortunato liet Scaroni natuurlijk wel gewoon winnen. Scaroni moest lossen in de laatste kilometer en Fortunato wachtte gewoon op hem. Toch even laten zien dat hij wel degelijk de sterkste was.

Nog voor de échte beklimmingen begonnen zijn, is Ayuso blijkbaar al gelost uit het peloton, als de Sporza live feed klopt...

Dat zal vandaag dan ook wel een abandon worden.

Nog voor de échte beklimmingen begonnen zijn, is Ayuso blijkbaar al gelost uit het peloton, als de Sporza live feed klopt...
Tijd om een kleinere toeter te hebben tegen poggerboy
Pogacar liet het vorig jaar zo gemakkelijk lijken. Hij reed echt non stop rond met overschot he. :crazy:

Maar voor de iets mindere goden is het toch minder evident. 1 val te veel, ook die druk van kopman .. dat valt allemaal niet te onderschatten.

Tijd om een kleinere toeter te hebben tegen poggerboy

Dat is wat de media ervan maakt...
(Ja het is misschien een lone-wolf) maar hij heeft echt niets tegen Pogi
Ja, hij wil de beste renner ter wereld worden, wat ambitie mag toch ?

Ayuso heeft gewoon last van zijn reeds afgelopen valpartijen in deze giro...
Dit ligt niet aan zijn conditie/weerstand...

Dat is wat de media ervan maakt...
(Ja het is misschien een lone-wolf) maar hij heeft echt niets tegen Pogi
Ja, hij wil de beste renner ter wereld worden, wat ambitie mag toch ?

Ayuso heeft gewoon last van zijn reeds afgelopen valpartijen in deze giro...
Dit ligt niet aan zijn conditie/weerstand...
Hij is nog altijd heel jong, maar de druk gaat wel stijgen natuurlijk. Hij rijdt wel bij de beste ploeg ter wereld (zeker ook wat ronderenners betreft) en hij is lang niet de enige in het spoor van Pogacar bij UAE.

Heeft zijn prestatie van de Vuelta 2022 nog altijd niet kunnen evenaren of verbeteren.

Vorig jaar was geen succes, met enkel een opgave in de Tour genoteerd.
Dit jaar wint hij wel een ritje in deze Giro, maar het klassement is alvast weer om zeep.

Later dit jaar, of toch zeker volgend jaar, zullen zijn prestaties toch terug moeten verbeteren in grote rondes. Anders wordt het misschien moeilijk om dezelfde status te behouden binnen UAE. Pech of niet. Dan zal het misschien andere oorden opzoeken worden als hij kopman wil blijven.

Ze wachten op die steile pukkel op het einde zeker. Rit zal wel voor Fortunato zijn.

EDIT: nvm versnelling EF en Del Toro en Yates meteen aan de rekker. Carapaz zoals gisteren dus momenteel de beste

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan