Giro d'Italia 2025

Verschrikkelijk toch. Op 2km gaan ze nog even mee helpen. Blijf dan gewoon helemaal zitten. Movistar had daar ook nog 2 man bijzitten voor Aular.

Dat Planckaert zolang wacht is gewoon raar (Alpecin rijdt heel dom deze Giro), maar denkt ge echt dat de 55kilo wegenden Cepeda (die overigens wel degelijk gereden heeft) en Rubio sneller gaan rijden dan Asgreen? Nu, het maakte allemaal niet uit. Ze waren er nooit bij geraakt, tenzij een paar GC mannen mee gaan rijden waren voor extra tijdswinst. Maar buiten Gee (Del Toro gaat niet rijden met Ayuso achterop, Carapaz had natuurlijk Asgreen, Caruso had Tiberi achterop, Yates heeft geprobeerd) had eigenlijk niemand daar nut bij.

Eigenlijk zot, dat we nog een echte referenties hebben van GC qua echte verhoudingen in de echte bergen.

We hadden dat ritje van Ayuso , waar ze nog niet echt iets deden.

Yates staat zo hoog door op de afspraak te zijn in Sienna , vandaag op de goeie plek te zitten en een goeie ITT te rijden.

Dat Planckaert zolang wacht is gewoon raar (Alpecin rijdt heel dom deze Giro), maar denkt ge echt dat de 55kilo wegenden Cepeda (die overigens wel degelijk gereden heeft) en Rubio sneller gaan rijden dan Asgreen? Nu, het maakte allemaal niet uit. Ze waren er nooit bij geraakt, tenzij een paar GC mannen mee gaan rijden waren voor extra tijdswinst. Maar buiten Gee (Del Toro gaat niet rijden met Ayuso achterop, Carapaz had natuurlijk Asgreen, Caruso had Tiberi achterop, Yates heeft geprobeerd) had eigenlijk niemand daar nut bij.
Het had inderdaad weinig uitgehaald maar dan had je het tenminste geprobeerd. Al is het maar dat die sterkere mannen zich even wat konden herzetten. Uiteraard mooi en verdiend van Asgreen hoor. Goed voor hem dat hij zijn goede benen nog eens terug gevonden heeft.

Sporza

Thymen Arensman maakt van zijn oren. Hij spoort de roze trui aan om vol mee te rijden. De Maglia Rosa komt wel op kop, maar laat het tempo steeds zakken. Mag hij niet van de ploeg? Of wil de Mexicaan niet?

Het antwoord is toch duidelijk niet? Neen (of misschien) en neen. Het was nog ver en hij zat daar in ne zetel. Er was geen enkele reden om mee te werken.

Roglic dan toch ook last van vadertje tijd?

Wie gaat hem er straks in de bergen af rijden?
Hij kan altijd een inzinking krijgen maar ik zie hem toch meer en meer als kandidaat winnaar.

Dit zijn de bergen hé. Straks wel nog Finestre maar voor de rest zoveel lastiger dan dit weekend wordt het ook niet. Als er iemand hier een goeie indruk geeft telkens weer bergop is het Del Toro.

Ayuso dat is echt harken telkens, nee voor mij is Del Toro nu gewoon de favoriet voor de eindzege.

Ik zeg het al dagen Roglic en Ayuso geven mij geen top indruk.

Coole gast maar ik verwacht er absoluut niets van jammer genoeg.

Tenzij door één of ander mirakel dat Yates zich volledig wegcijfert voor Ayuso en Del Toro plotseling een vrije rol krijgt, anders is een anonieme 13de stek zijn deel.
Deze begint toch stilaan dé post van de Giro te worden 🤓

Roglic dan toch ook last van vadertje tijd?
Als hij een groep van 20 moet laten rijden klopt er toch ergens iets niet. Ziekte? We zullen het wel horen na de etappe. Ze kunnen het morgen tijdens de rustdag eens bekijken en anders kan hij beter zijn pijlen op de Tour richten.

Als hij een groep van 20 moet laten rijden klopt er toch ergens iets niet. Ziekte? We zullen het wel horen na de etappe. Ze kunnen het morgen tijdens de rustdag eens bekijken en anders kan hij beter zijn pijlen op de Tour richten.

Is al de ganse Giro dat hij niet echt schitterd vind ik. Zijn tijdritten zijn nog goed maar zijn explosiviteit heb ik nog niet gezien deze Giro. Het is nog niet verdwenen hé in Catalonie had hij het wel nog. Ook weer een paar keer gevallen misschien dat hij daar toch meer last van heeft dan hij laat uitschijnen. Zelfde met Ayuso die won nog een rit in het begin maar sindsdien doet hij ook niet meer mee ook paar keer gevallen.

Pidcock zijn seizoen is tot nu toe toch ook maar zozo. Wou pieken richting Ardennen en Giro maar het komt er precies niet uit.

Deze begint toch stilaan dé post van de Giro te worden 🤓
We kunnen er wat mee lachen, maar da's toch het maximum wat je verwacht van iemand die 15de is geworden in het Baskenland en 19de in de Tirreno en hier in de ploeg rijdt met Ayuso?

Anoniem is hij deze Giro niet, maar het zwaartepunt volgt nog. Er komen nog wat ritten aan waarin hij plots uit de top tien kan donderen.

De volgende rit op dinsdag zal veel duidelijk maken. Een bergrit van 200 km met 4 zware cols. Aankomst bergop. Dan gaan we een écht beeld krijgen. Als Del Toro daar goed standhoudt, dan kan hij beginnen dromen. Maar ik vind het toch allemaal wat vroeg om voorspellingen te doen. Ayuso en (zeker) Roglic geven niet de allerbeste indruk voorlopig, maar hier zullen ze écht kleur bekennen. Voor hetzelfde geld gaat er wel iemand totaal anders mee lopen. S. Yates, Carapaz of wie weet nog een uithaal van Bernal...

We kunnen er wat mee lachen, maar da's toch het maximum wat je verwacht van iemand die 15de is geworden in het Baskenland en 19de in de Tirreno en hier in de ploeg rijdt met Ayuso?

Anoniem is hij deze Giro niet, maar het zwaartepunt volgt nog. Er komen nog wat ritten aan waarin hij plots uit de top tien kan donderen.

Los van dat ik het altijd maar raar vindt om posts van voor een rit of ronde nadien te quoten, zeggen de resultaten die jij aanhaalt natuurlijk verre van alles. In zowel de Tirreno als het Baskenland was hij in de zwaarste ritten wel degelijk heel goed, en dat als knecht. In Tirreno had hij pech op een cruciaal moment in een nietszeggende rit waardoor hij cruciale tijd verloor en geen idee wat er in de eerste etappe in het Baskenland gebeurde, maar in de bergritten was hij gewoon bij de beteren. Vorig jaar werd hij in diezelfde rondjes overigens 4e en 7e, ook als knecht. Hij is ook nog eens een ex Ronde van de Toekomst winnaar en dat was echt op een indrukwekkende manier. Dus ja, je kon er toch wel veel van verwachten (natuurlijk niet dat die misschien zou meedoen om de eindzege, dat kon niemand), alleen was het zoals El Imbatido in zijn post zelf al aanhaalde de vraag of hij niet snel in een pure knechtenrol zou terecht komen. Door omstandigheden is dat niet gebeurd.

Yates mag dan wel tweede staan maar ik zou hem niet wegcijferen.
Hij heeft veel ervaring in grote rondes rijden en weet zich vaak rustig te houden en weg te steken, en wanneer het erop aankomt is hij daar.
We gaan het zien🙂

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan